Strona 1 z 2
rozrusznik nie przenosi napędu
: pt sie 22, 2014
autor: Didzejdir
Witajcie
Wczoraj, przy którymś zapalaniu, nagle rozrusznik przestał ruszać tłokami a zaczął kręcić jak szalony. Poza metalicznie sypiącymi się dźwiękami jakby przesypywanego piasku - nie ma żadnego efektu, nie ma przełożenia na rozruch. Kontrolki obie czerwone palą się normalnie , jak zawsze - przed uruchomieniem silnika. Oczywiście skrzynia jest na luzie....
WTF ?
: pt sie 22, 2014
autor: Krzycho
Rozrusznik ma zazwyczaj sprzęgło jednokierunkowe (bendixem zwane). Myślę, że w nim leży problem...
: pt sie 22, 2014
autor: Didzejdir
Ile może kosztować wymiana bendixa ? To się wiąże tylko z otwarciem pokrywy silnika, czy demontażem połowy skrzyni biegów np ?
: pt sie 22, 2014
autor: ScOOti
Hej,
Ja to widze tak, ze raczej uszkodzone sprzeglo jednokierunkowe czy jak to sie zwie.
Zębatka za kołem magnesowym.
Musisz zdjąć lewą pokrywę silnika i zobacz co się stało.
Może ślizgi od napinacza już wyrobiły się i łańcuch lata na zębatce.
Jak nie zdejmiesz to się nie dowiesz
Parę śrubek klucz 8mm.
Dasz radę
: pt sie 22, 2014
autor: Didzejdir
Olej się wyleje ? Pytam , bo jeśli tak, to nie jestem przygotowany żeby zalać nowym olejem
Dzięki wielkie za informacje Panowie
: pt sie 22, 2014
autor: ScOOti
Jeśli chcesz olej uratować to go zlej do jakiegoś czystego pojemnika. Np. wytnij bok z butelki po płynu do spryskiwaczy ale najpierw go wypłucz czysta woda. I po pracach zalej ponownie.
Lub druga metoda to przechyl motocykl na prawa stronę.
Ale jeśli piszesz, że dziwny dźwięk to jestem pewien, że olej do wymiany. Musisz sprawdzić czy wokół magnesów nie ma opiłków metalu. Jeśli będzie syf to wymieniaj. Ja bym przy okazji zlania oleju zdemontował miskę oleju i wyczyścił ssak od pompy oleju.
W moim przypadku ssak od pompy oleju zapchał się i to spowodowało zatarcie silnika, przekręcenie się panewki na wale korbowym. Ale już silnik mam sprawny
: sob sie 23, 2014
autor: Didzejdir
Olej ewidentnie wymagał wymiany, jednak żadne opiłki nie wypadły korkiem spustowym.
Od razu wymieniam filtry i daję nowy olej.
Przyczyna awarii także się znalazła
Duże kółko zębate, na którym pracuje łańcuch - powinno być przymocowane do łożyska z tymi trzema rolkami wewnętrznymi. To pękło. Ślusarz ma się postarać na poniedziałek...
https://jumpshare.com/v/BCZlQLRsWgt5nvB ... 8qfrEf7FbM
https://jumpshare.com/v/d4UatW6nQxkzMGT ... 8qfrEf7FbM
https://jumpshare.com/v/B3oNGN17YVg0apK ... 8qfrEf7FbM
https://jumpshare.com/v/gKl0DkNRUniTYOy ... 8qfrEf7FbM
: sob sie 23, 2014
autor: ScOOti
Hej.
Ja bede dalej przy swoim. Masz niedziele. Zdejmuj miske i oczysc z zywicy ktora powinna byc na magneto . A a jest mocno wykruszona. Gdzie indziej jak w misce olejowej i sitku od pompy oleju siedzi.
Zobaczysz i podziekujesz
: czw sie 28, 2014
autor: Didzejdir
Dziękuję właśnie !
Opiłków było troszkę tylko, ale SSAK ZAWALONY faktycznie.
Kółko na zębatce wyspawane, bendix kręci elegancko, motor zapala od strzała i śmiga
: czw sie 28, 2014
autor: ScOOti
Dziekuje, ze posluchales.
Jakiego koloru opilki?
: pt sie 29, 2014
autor: Didzejdir
nie ja to robiłem osobiście, więc dopytałem właśnie Kolegę.
" kilka metalicznych drobinek. nic szczególnego, nic zmielonego.
dużo żywicy za to było "
: czw wrz 11, 2014
autor: ScOOti
Ok ok a nie mogłeś zerknąć na te metaliczne opiłki?
Czy metaliczne to złote?
: czw wrz 11, 2014
autor: Didzejdir
Zielonego pojęcia nie mam, gdyż obecnie mam upolowany silnik od 500R/gpz na przekładkę (góry). W moim są zatarte panewki... pewnie nie tylko ja spóźniałem się z "serwisem"
: czw wrz 11, 2014
autor: ScOOti
Hmmm co znaczy przekladka gory?
Samej glowicy?
Skad pewnosc o zatarciu?
: czw wrz 11, 2014
autor: Didzejdir
Motocykl u mechaniora. Rozebrał i pokazał w czym rzecz. Jakby założyć, że było złe krążenie oleju, przegrzewanie się silnika ( moja Pani jest jego właścicielem dopiero od niecałych 4 mcy ) , to pewnie nie tylko panewki dostały w d..tyłek. kto przewidzi z góry koszt remontu ? kto da gwarancje, że nie odezwą sie inne bolączki typu pierścienie, korbowód, itd.
z kolei na silnik od R500 mamy gwarancję rozruchową plus kręci mnie te dodatkowe 10 koni...
szczegółów tych klocków lego jeszcze nie znam. jak wrócę na warsztat za kilka dni, to się wszystkiego dowiem
: czw wrz 11, 2014
autor: ScOOti
Hmmm tylko czy motocykl jest gotowy na 60konikow.
No coz co poradzic. Powodzenia. Ja ze swoim znow bede walczyc. Musze ponownie wyregulowac zawory. Ech.
Wiem, ze te silniki cykaja. Ale mnie to wq na maxa.
: czw wrz 11, 2014
autor: Didzejdir
Właśnie, przypomniałeś mi o tym, że po przeszczepie wymagane będzie : synchronizacja gaźników oraz regulacja zaworów. Dzięki
ps. myślę, że jest gotów. wybór był podyktowany tym, że jeśli chodzi o zawieszenie, opony, hamulce, to zero zastrzeżeń. są nie tylko skutecznie działające, ale i ładnie zachowane wizualnie. Jeździ Kobieta, więc mam nadzieję, że nie skatuje tego motocykla zbyt prędko
: czw wrz 11, 2014
autor: ScOOti
A czy ten silnik spasuje z reszta podzespołów od LTD454?
Cewki, gazniki, itd itd?
: czw wrz 11, 2014
autor: Didzejdir
To jest dobre pytanie do naszego mechanika ;-) [ EN500 mam / szczep ma być od R500 z gpz, ale zapewne tylko góra silnika, bo skrzynia i napęd zostają od EN500 naszego ]
: czw wrz 11, 2014
autor: Konrad
Te 10 koni o których piszesz to nie zasługa silnia a gaźników. Nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się że może być problem z przeniesieniem napędu. GPZ napędzany jest łańcuchem a LTD pasem, wałek wychodzący ze skrzyni biegów w silniku z GPZ może być za krótki żeby założyć koło do napędu pasa.