strzela w wydech vn 15 88r
-
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz sty 13, 2013
- Miejscowość: Olsztyn
- Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
- VROC: 0
strzela w wydech vn 15 88r
Cześć
podczas docierania silnika po generalce (zrobione ok 1000km) wszystko ok chociaż musiałem przewinąć alternator
mam jeszcze jeden problem otóż moto po odjęciu gazu przy hamowaniu silnikiem strasznie wali w rury(wydech) wiem że może to być wina złej mieszanki tj. złe proporcje powietrza i paliwa stąd moje pytanie jak to wyregulować jest gdzieś jakieś pokrętło?? od dawki powietrza
synchornizacja jest ok chodzi równiutko także spoko chodzi o dawkę POMÓŻCIE proszę
jest to kawa VN 15 z 88 roku
Pozdro
podczas docierania silnika po generalce (zrobione ok 1000km) wszystko ok chociaż musiałem przewinąć alternator
mam jeszcze jeden problem otóż moto po odjęciu gazu przy hamowaniu silnikiem strasznie wali w rury(wydech) wiem że może to być wina złej mieszanki tj. złe proporcje powietrza i paliwa stąd moje pytanie jak to wyregulować jest gdzieś jakieś pokrętło?? od dawki powietrza
synchornizacja jest ok chodzi równiutko także spoko chodzi o dawkę POMÓŻCIE proszę
jest to kawa VN 15 z 88 roku
Pozdro
- centek
- Posty: 1319
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: Bełchatów
- Motocykl: Honda Varadero
- VROC: 31455
Rusłan, na mój chłopski rozum masz do sprawdzenia dwie, trzy sprawy. Łatwiejsza - sprawdź szczelność mocowania wydechów do cylindrów, wymień podkładki lub dołóż do starych. Drugi temat to regulowanie mieszanki, a na koniec jak powyższe nie pomogą - czyszczenie i synchronizacja gaźników.
Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....
pozdr
Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....
pozdr
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Strzelnie z wydechów przy zejściu z obrotów w VN15 to normalka. Czytałem artykuł poświęcony Vulkanom i pisało w nim, że Kawasaki kilka lat temu robiło w związku z tym akcję serwisową polegającą na wymianie i odpowiednim (poprawionym) prowadzeniu przewodów odpowiadających za zapłon (przewody wysokiego i niskiego napięcia). Dzwoniłem do serwisu Kawasaki w Polsce i nikt o tym nie słyszał. Gość powiedział, że mogło to być w Europie zachodniej lub w USA.
Ja zrobiłem wszystko co centek napisał i zbyt wiele nie pomogło bo wali z rur aż miło
Planuję w tym roku wymienić wszystkie przewody idące do modułu zapłonowego i z modułu na świece na przewody dobrej jakości (w dobrej izolacji). Zobaczymy czy coś pomoże.
Ja zrobiłem wszystko co centek napisał i zbyt wiele nie pomogło bo wali z rur aż miło
Planuję w tym roku wymienić wszystkie przewody idące do modułu zapłonowego i z modułu na świece na przewody dobrej jakości (w dobrej izolacji). Zobaczymy czy coś pomoże.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- centek
- Posty: 1319
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: Bełchatów
- Motocykl: Honda Varadero
- VROC: 31455
Olej jest? Widzisz poziom w "okienku" na dole? Może oliwki zbrakło, VN15 jest bardzo czuły na niski poziom oliwy, ssak jest z przodu i jak Waść słusznej wagi jesteś a oliwy mało - to i przeważasz na tył wskutek czego smarowania ni ma. Sprawdzam zawsze najprostrze rzeczy, zanim się do grubych zabiere
@Pustelnik: to strzelanie z wydechów teoretycznie świadczy o zbyt dużej ilości powietrza w mieszance, na pustych wydechach to normal, bo podciśnienie zasysa z rury do cylindra powietrze i jest strzał, i tu nie ustawisz na gaźniku nic a nic , jak wydechy nie są prute - nie ma tego efektu, spaliny są wydalane jednokierunkowo i ustawienia gaźnikowe "obowiązują", trza przyczyny szukać gdzie indziej. Gdzie... ano to co wiedziałem - to napisałem
@Pustelnik: to strzelanie z wydechów teoretycznie świadczy o zbyt dużej ilości powietrza w mieszance, na pustych wydechach to normal, bo podciśnienie zasysa z rury do cylindra powietrze i jest strzał, i tu nie ustawisz na gaźniku nic a nic , jak wydechy nie są prute - nie ma tego efektu, spaliny są wydalane jednokierunkowo i ustawienia gaźnikowe "obowiązują", trza przyczyny szukać gdzie indziej. Gdzie... ano to co wiedziałem - to napisałem
-
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz sty 13, 2013
- Miejscowość: Olsztyn
- Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
- VROC: 0
My kupiliśmy go z zatartym na korbowodzie wale z silnikiem w częsciach pierwszych po regeneracjii wału został on przez nas złożony i właśnie zastanawialiśmy sie czy nie wymienić pompy no ale nie wymieniliśmy i pewnie ona siadła;//////
Także strzelanie to może być efekt pustyh wydechów jak napisał centek
Dzięki chłopaki to sie nazywa FORUM
Pozdro
Także strzelanie to może być efekt pustyh wydechów jak napisał centek
Dzięki chłopaki to sie nazywa FORUM
Pozdro
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Odkopuję temat bo właśnie pozbyłem się walenia w wydech po gwałtownym odkręceniu na maksa manetki i szybkim odpuszczeniu gazu (strzał był typowo od zbierającego się niespalonego paliwa w tłumiku). Dodatkowym efektem było duszenie się silnika po gwałtownym dodaniu gazu (np w czasie wyprzedzania). W takiej chwili musiałem odpuścić manetkę i ponownie odkręcić bardziej płynnie, wtedy motocykl przyspieszał w miarę normalnie. Przyczyną był urwany wężyk podciśnienia w miejscu podłączenia do modułu zapłonowego (dyndał sobie w powietrzu). Moduł znajduje się pod prawą pokrywą. Naprawa polegała na wyjęciu urwanej plastikowej końcówki z wężyka podciśnienia, delikatnym rozwierceniu otworu w obudowie modułu zapłonowego na fi 4mm w miejscu gdzie wystawała urwana końcówka . Wierciłem trzymając wiertło w palcach a moduł otworem w dół by opiłki nie sypały się do czujnika podciśnienia. Następnie włożyłem odwrotnie niż była tą urwaną końcówkę w nawiercony otwór (wchodzi ciasno). Nie wklejałem tego na kropelkę bo można by skleić przez przypadek membranę czujnika podciśnienia. Po założeniu rurki na końcówkę uszczelniłem po wierzchu szczyptą silikonu by mieć pewność, że jest szczelne. Moto przestało walić w tłumiki, mniej się grzeje (wcześniej wentylator pracował prawie cały czas a teraz sporadycznie), nie dusi się po gwałtownym dodaniu gazu
Jeśli macie podobne objawy to sprawdźcie czy wężyk podciśnienia idący od gaźnika jest podłączony do modułu zapłonowego, czy nie jest zagięty i czy filtr, który jest w niego wpięty jest drożny.
Jeśli macie podobne objawy to sprawdźcie czy wężyk podciśnienia idący od gaźnika jest podłączony do modułu zapłonowego, czy nie jest zagięty i czy filtr, który jest w niego wpięty jest drożny.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- mrblack
- Posty: 99
- Rejestracja: wt lip 13, 2010
- Miejscowość: Mazuria
- Motocykl: AWO Simson ver. Military
- VROC: 0
Siemka
Ja jak miałem VN1500 to byłem heappy jak waliły mi wydechy I mi to nie przeszkadzało hihi
No i wszystkie wałesające się samopas kundle to spierdzielały gdzie się da jak ja jechałem i jak je mijałem to sprzęgło, manetka opór i potem odpust - salwa
A tak wyglądało hehe: http://www.youtube.com/watch?v=6-IFxcF82Xo
Pozdrówki 4-All
Ja jak miałem VN1500 to byłem heappy jak waliły mi wydechy I mi to nie przeszkadzało hihi
No i wszystkie wałesające się samopas kundle to spierdzielały gdzie się da jak ja jechałem i jak je mijałem to sprzęgło, manetka opór i potem odpust - salwa
A tak wyglądało hehe: http://www.youtube.com/watch?v=6-IFxcF82Xo
Pozdrówki 4-All
- sebbb
- Posty: 83
- Rejestracja: czw sie 21, 2014
- Miejscowość: Dęblin
- Motocykl: Kawa vn 1500
- VROC: 36859
Podłącze się pod temat bo mam podobne objawy czyli czarne świece na tylnym cylindrze i strzelanie w wydech . Szczelność tłumików sprawdzona i stanąłem w punkcie drugim (czyli skład mieszanki) Sprawdziłem ustawienie śrubki regulacyjnej i była ustawiona fabrycznie 2,25 wersja us. i chcę trochę zubożyć mieszankę. I stąd moje pytanie bo różne wersje krążą w necie... Czy wykręcając śrubkę o pół obrotu sprawiam że mieszanka jest uboższa ? Czy jest całkowicie na odwrót ?centek pisze:Rusłan, na mój chłopski rozum masz do sprawdzenia dwie, trzy sprawy. Łatwiejsza - sprawdź szczelność mocowania wydechów do cylindrów, wymień podkładki lub dołóż do starych. Drugi temat to regulowanie mieszanki, a na koniec jak powyższe nie pomogą - czyszczenie i synchronizacja gaźników.
Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....
pozdr
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości