okropne wibracje na ramie pomóżcie
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
okropne wibracje na ramie pomóżcie
temat moze juz poruszany ale jak dla mnie nie rozwiazany niestety:(
odkad kupilem vulcana, probuje sie uporac z problemem duzych wibracji generowanych przez silnik (do tego stopnia ze wszystkier sroby sie luzuja). Najwieksze drgania sa przy okreslonych obrotach ( okolo 80-90 km/h) potem powyzej 120 troche ustają.
co moze byc powodem? mocowanie silnika w porzadku, gazniki synchronizowane, nowy olej swiece. dodam ze mam puste wydechy.. ale to chyba nie w tym tkwi problem. jestem juz bezradny. odbiera mi to przyjemnosc jazdy
Jesli ktos mial podobny problem i wie co moze byc przyczyna BARDZO prosze o wskazowki, na czym sie skupic, co sprawdzic. JUz nosze sie z zamiarem rozbierac silnik ale chcialbym tego uniknąć
odkad kupilem vulcana, probuje sie uporac z problemem duzych wibracji generowanych przez silnik (do tego stopnia ze wszystkier sroby sie luzuja). Najwieksze drgania sa przy okreslonych obrotach ( okolo 80-90 km/h) potem powyzej 120 troche ustają.
co moze byc powodem? mocowanie silnika w porzadku, gazniki synchronizowane, nowy olej swiece. dodam ze mam puste wydechy.. ale to chyba nie w tym tkwi problem. jestem juz bezradny. odbiera mi to przyjemnosc jazdy
Jesli ktos mial podobny problem i wie co moze byc przyczyna BARDZO prosze o wskazowki, na czym sie skupic, co sprawdzic. JUz nosze sie z zamiarem rozbierac silnik ale chcialbym tego uniknąć
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
przepraszam moze nie jasno sie wyrazilem poprzednio. Po nacisnieciu sprzegla podczas jazdy wibracje zanikaja calkowicie ( silnik ma wtedy wolne obroty i jest wysprzeglony) uklad jezdny jest na pewno ok, kola centrowane i wywazane motor toczy sie rowniotko. Drgania zaczynaja sie juz na biegu jalowym po zapaleniu silnika i zwiekszeniu jego obrotow oraz podczas jazdy. Najbardziej drga kierownica, zbiornik paliwa i tylny blotnikLeo pisze:Piszesz o wibracjach przy określonej prędkości a nie obrotach silnika, problem może być w układzie jezdnym a nie w silniku. Jeśli na postoju przy zwiększaniu obrotów wibracje nie są odczuwalne trzeba poszukać w kołach, oponach, łożyskach.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
Wiesz co, wydechy są mocowane u mnie do podnóżek pasażera czyli tak jakby do ramy ale na jakiejś gumie są. Może być to przyczyną? Jestem już bezradny. Jeździć się nie da na dalszą trasęKrzycho pisze:A nie masz przypadkiem wydechów na sztywno przykręconych do ramy?
W moim moto takie wibracje występowały na skutek tego, że wygięty (po wywrotce) wspornik mocowania tłumika opierał się bezpośrednio o ramę.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
Dziękuję Wam za podpowiedzi. Mój znajomy mechanik też mówił właśnie o tym walku. Nie sądzę żeby wydech generowal aż takie wibracje. Mówicie lewą stronę trzeba rozebrać. Dużo jest przy tym roboty? Czy ktoś miał ktoś z was taka przygodę z? walkami.dodeks pisze:Witam! Też w pierwszej chwili pomyślałem o wałku który vn oczywiście posiada. W najg
orszym razie czeka cię rozebrani lewej strony i sprawdzenie czy walek jest ustawiony na znak.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
myslisz ze zle ustawiony walek moze byc przyczyna tak duzych drgan ?dodeks pisze:Hmm dużo.?! Jak silnika nie wyciagasz to nie....po prostu musisz zdjąć lewą pokrywę od alternatora i sprawdzić czy znak na kole magnesowym pokrywa się ze znakiem na wałku wyrownoważającym. Oczywiście po szczegóły odsyłam do lektury.
- Lukanio
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Łowicz
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
- VROC: 0
Wałek wyrównoważający stosuje się po to, żeby zmniejszyć naturalne drgania z silnika. Jeżeli jest on źle ustawiony (nie na znaki) to zamiast zmniejszać, potęguje wibracje. Jak odkręcisz dekiel silnika to powinieneś widzieć czy poszczególne elementy są poprawnie złożone. Jedyny koszt takiego zabiegu to koszt uszczelki.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
No racja. Rozbiorę i zobaczę jak to u mnie wygląda. Mam nadzieje ze jest to wina złego ustawienia walka i nie będę musiał doszukiwać się czegoś innego... . Dziękuję Wam za wskazówki i dam znać jak juz będę wiedział. Ewentualnie zostaje jeszcze kosz sprzęgłowy do sprawdzenia.Lukanio pisze:Wałek wyrównoważający stosuje się po to, żeby zmniejszyć naturalne drgania z silnika. Jeżeli jest on źle ustawiony (nie na znaki) to zamiast zmniejszać, potęguje wibracje. Jak odkręcisz dekiel silnika to powinieneś widzieć czy poszczególne elementy są poprawnie złożone. Jedyny koszt takiego zabiegu to koszt uszczelki.
- black-dimon
- Posty: 38
- Rejestracja: sob maja 23, 2015
- Miejscowość: Wieluń
- Motocykl: vulcan, jawa, jawa, jawa
- VROC: 0
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
Ten Walek wyrównawczy to jest to koło z jakby " przeciwwaga" co jest z lewej strony kola magnesowego?black-dimon pisze:Możesz podejrzeć tutaj.
Rozjaśni Ci się nieco sytuacja.
https://www.youtube.com/watch?v=AsGKtIDiDCA
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
Czyli motor nie miał także mocy przy okazji? Kurczę nie ma tu w okolicach drugiego takiego vulcana aby miec porównanie... Może te silniki tak poprostu mają?sebbb pisze:Miałem takie wibracje że po 30 km ręce drętwiały. U mnie przyczyną był wypalony zawór wydechowy na
tylnym cylindrze. sprawdź spreżanie
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob wrz 20, 2014
- Miejscowość: włoszczowa
- Motocykl: vulcan 93'
- VROC: 0
Witam ponownie. Dzis mechanik dostał się do balanserow ( tych walkow) okazało się że wszystko jest idealnie ustawione na znaki.... Kosz sprzęgłowy zębatki łożyska wszystko wygląda ze jest ok.. Kurczę już nie mam koncepcji co może być przyczyną tych drgań odkręcił świece i na jednym cylindrze jest ciemna świeca ale czy to ma tu jakiś wpływ? Może ktoś ma jakieś pomysły?