okropne wibracje na ramie pomóżcie

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

okropne wibracje na ramie pomóżcie

Post autor: Irek1985 » pn cze 22, 2015

temat moze juz poruszany ale jak dla mnie nie rozwiazany niestety:(
odkad kupilem vulcana, probuje sie uporac z problemem duzych wibracji generowanych przez silnik (do tego stopnia ze wszystkier sroby sie luzuja). Najwieksze drgania sa przy okreslonych obrotach ( okolo 80-90 km/h) potem powyzej 120 troche ustają.
co moze byc powodem? mocowanie silnika w porzadku, gazniki synchronizowane, nowy olej swiece. dodam ze mam puste wydechy.. ale to chyba nie w tym tkwi problem. jestem juz bezradny. odbiera mi to przyjemnosc jazdy :(
Jesli ktos mial podobny problem i wie co moze byc przyczyna BARDZO prosze o wskazowki, na czym sie skupic, co sprawdzic. JUz nosze sie z zamiarem rozbierac silnik ale chcialbym tego uniknąć

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » pn cze 22, 2015

Piszesz o wibracjach przy określonej prędkości a nie obrotach silnika, problem może być w układzie jezdnym a nie w silniku. Jeśli na postoju przy zwiększaniu obrotów wibracje nie są odczuwalne trzeba poszukać w kołach, oponach, łożyskach.
Pozdrawiam Grzegorz.

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » wt cze 23, 2015

Leo pisze:Piszesz o wibracjach przy określonej prędkości a nie obrotach silnika, problem może być w układzie jezdnym a nie w silniku. Jeśli na postoju przy zwiększaniu obrotów wibracje nie są odczuwalne trzeba poszukać w kołach, oponach, łożyskach.
przepraszam moze nie jasno sie wyrazilem poprzednio. Po nacisnieciu sprzegla podczas jazdy wibracje zanikaja calkowicie ( silnik ma wtedy wolne obroty i jest wysprzeglony) uklad jezdny jest na pewno ok, kola centrowane i wywazane motor toczy sie rowniotko. Drgania zaczynaja sie juz na biegu jalowym po zapaleniu silnika i zwiekszeniu jego obrotow oraz podczas jazdy. Najbardziej drga kierownica, zbiornik paliwa i tylny blotnik

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt cze 23, 2015

A nie masz przypadkiem wydechów na sztywno przykręconych do ramy?
W moim moto takie wibracje występowały na skutek tego, że wygięty (po wywrotce) wspornik mocowania tłumika opierał się bezpośrednio o ramę.

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » wt cze 23, 2015

Krzycho pisze:A nie masz przypadkiem wydechów na sztywno przykręconych do ramy?
W moim moto takie wibracje występowały na skutek tego, że wygięty (po wywrotce) wspornik mocowania tłumika opierał się bezpośrednio o ramę.
Wiesz co, wydechy są mocowane u mnie do podnóżek pasażera czyli tak jakby do ramy ale na jakiejś gumie są. Może być to przyczyną? Jestem już bezradny. Jeździć się nie da na dalszą trasę

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » wt cze 23, 2015

Witam. Nie znam budowy silnika Vn 1500 ale objawy pasują do źle złożonego wałka wyrównoważającego (o ile VN 1500 go posiada) - jeśli tak, to jest to bardzo prawdopodobna przyczyna.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt cze 23, 2015

Witam! Też w pierwszej chwili pomyślałem o wałku który vn oczywiście posiada. W najgorszym razie czeka cię rozebrani lewej strony i sprawdzenie czy walek jest ustawiony na znak.

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » wt cze 23, 2015

dodeks pisze:Witam! Też w pierwszej chwili pomyślałem o wałku który vn oczywiście posiada. W najg

orszym razie czeka cię rozebrani lewej strony i sprawdzenie czy walek jest ustawiony na znak.
Dziękuję Wam za podpowiedzi. Mój znajomy mechanik też mówił właśnie o tym walku. Nie sądzę żeby wydech generowal aż takie wibracje. Mówicie lewą stronę trzeba rozebrać. Dużo jest przy tym roboty? Czy ktoś miał ktoś z was taka przygodę z? walkami.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt cze 23, 2015

Hmm dużo.?! Jak silnika nie wyciagasz to nie....po prostu musisz zdjąć lewą pokrywę od alternatora i sprawdzić czy znak na kole magnesowym pokrywa się ze znakiem na wałku wyrownoważającym. Oczywiście po szczegóły odsyłam do lektury.

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » śr cze 24, 2015

dodeks pisze:Hmm dużo.?! Jak silnika nie wyciagasz to nie....po prostu musisz zdjąć lewą pokrywę od alternatora i sprawdzić czy znak na kole magnesowym pokrywa się ze znakiem na wałku wyrownoważającym. Oczywiście po szczegóły odsyłam do lektury.
myslisz ze zle ustawiony walek moze byc przyczyna tak duzych drgan ?

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » śr cze 24, 2015

Wałek wyrównoważający stosuje się po to, żeby zmniejszyć naturalne drgania z silnika. Jeżeli jest on źle ustawiony (nie na znaki) to zamiast zmniejszać, potęguje wibracje. Jak odkręcisz dekiel silnika to powinieneś widzieć czy poszczególne elementy są poprawnie złożone. Jedyny koszt takiego zabiegu to koszt uszczelki.

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » śr cze 24, 2015

Lukanio pisze:Wałek wyrównoważający stosuje się po to, żeby zmniejszyć naturalne drgania z silnika. Jeżeli jest on źle ustawiony (nie na znaki) to zamiast zmniejszać, potęguje wibracje. Jak odkręcisz dekiel silnika to powinieneś widzieć czy poszczególne elementy są poprawnie złożone. Jedyny koszt takiego zabiegu to koszt uszczelki.
No racja. Rozbiorę i zobaczę jak to u mnie wygląda. Mam nadzieje ze jest to wina złego ustawienia walka i nie będę musiał doszukiwać się czegoś innego... . Dziękuję Wam za wskazówki i dam znać jak juz będę wiedział. Ewentualnie zostaje jeszcze kosz sprzęgłowy do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
black-dimon
Posty: 38
Rejestracja: sob maja 23, 2015
Miejscowość: Wieluń
Motocykl: vulcan, jawa, jawa, jawa
VROC: 0

Post autor: black-dimon » śr cze 24, 2015

Możesz podejrzeć tutaj.
Rozjaśni Ci się nieco sytuacja.

https://www.youtube.com/watch?v=AsGKtIDiDCA
BOGA NIE MA....
JEST MOTÓRRR

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » pt cze 26, 2015

Miałem takie wibracje że po 30 km ręce drętwiały. U mnie przyczyną był wypalony zawór wydechowy na tylnym cylindrze. sprawdź spreżanie

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » pt cze 26, 2015

black-dimon pisze:Możesz podejrzeć tutaj.
Rozjaśni Ci się nieco sytuacja.

https://www.youtube.com/watch?v=AsGKtIDiDCA
Ten Walek wyrównawczy to jest to koło z jakby " przeciwwaga" co jest z lewej strony kola magnesowego?

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » pt cze 26, 2015

sebbb pisze:Miałem takie wibracje że po 30 km ręce drętwiały. U mnie przyczyną był wypalony zawór wydechowy na
tylnym cylindrze. sprawdź spreżanie
Czyli motor nie miał także mocy przy okazji? Kurczę nie ma tu w okolicach drugiego takiego vulcana aby miec porównanie... Może te silniki tak poprostu mają?

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » pt cze 26, 2015

Tak to jest to koło! Jak chcesz szczegółów to jest stronka ronayers.com gdzie po roczniku znajdziesz fiszkę i będziesz miał wszystko rozrysowane.

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » pt cze 26, 2015

Moc rzecz względna, chodzi mi bardziej o różnice ciśnienia w cylindrach.

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » pt cze 26, 2015

sebbb pisze:Moc rzecz względna, chodzi mi bardziej o różnice ciśnienia w cylindrach.
No ale jak nie było sprężania to na pewno było słabszy nie czules spadku mocy?nawet bym nie przypuszczał ze takie coś może być powodem takich wibracji

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » czw lip 09, 2015

Witam ponownie. Dzis mechanik dostał się do balanserow ( tych walkow) okazało się że wszystko jest idealnie ustawione na znaki.... Kosz sprzęgłowy zębatki łożyska wszystko wygląda ze jest ok.. Kurczę już nie mam koncepcji co może być przyczyną tych drgań :( odkręcił świece i na jednym cylindrze jest ciemna świeca ale czy to ma tu jakiś wpływ? Może ktoś ma jakieś pomysły?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą