Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
-
- Posty: 3
- Rejestracja: śr wrz 09, 2015
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
Witam. Przeglądając forum wpadłem na opinie, że często uszkodzeniu ulega plastykowa zębatka pompy oleju. Jako że silnik mam już w proszku to może zapobiegawczo wymieniłbym ten element (chociaż moja nie wygląda na zużytą). Tylko jest problem bo nie wiem gdzie taką kupić. Ktoś coś wie na ten temat?
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Zębatkę pompy możesz też kupić oryginalną. Numer części przy zamówieniu w serwisie kawasaki to 16085-1345 GEAR,OIL PUMP 39T - cena 247,53zł. Zębatkę otrzymujesz metalową. Wymień sobie przy okazji pompę wody wraz z łożyskiem i uszczelniaczem. Pompa lubi się zacierać na łożysku do którego dostaje się woda przez zużyty uszczelniacz ceramiczny. Ja tego nie zrobiłem i później musiałem się sporo nagimnastykować by wytargać pordzewiałe łożysko z bloku bez wyjmowania silnika. Niestety zimeringu oddzielającego wnętrze silnika od pompy nie da się w ten sposób wymienić (bez rozbierania silnika). W skład pompy wody wchodzi: wirnik z ceramicznym uszczelniaczem, uszczelniacz ceramiczny ze sprężyną dociskową , zimering, łożysko kryte. Dwóch ostatnich elementów nie trzeba kupować w kawasaki przepłacając za oryginały.
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
A tu masz opisane gdzie kupić i jak zmienić . Bułka z masłem.
http://www.ezonmotorcycleaccessories.co ... lGear.aspx
http://www.ezonmotorcycleaccessories.co ... lGear.aspx
-
- Posty: 3
- Rejestracja: śr wrz 09, 2015
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
Łożysko, uszczelniacz ceramiczny i simering zamówiłem. Już do mnie idzie. Wirnik odpuściłem bo jest dość rogi, ale skoro mówisz że wymiana zalecana to może trzeba będzie dołożyć jeszcze parę groszy. Na dzień dobry części do silnika zamówione mam za 2300 zł :-) A gdzie tu jeszcze do końca Ładna sumka się uzbiera za wykończenie mojego moto A o zębatkę odezwę się do Sztandara :-)Pustelnik pisze:Zębatkę pompy możesz też kupić oryginalną. Numer części przy zamówieniu w serwisie kawasaki to 16085-1345 GEAR,OIL PUMP 39T - cena 247,53zł. Zębatkę otrzymujesz metalową. Wymień sobie przy okazji pompę wody wraz z łożyskiem i uszczelniaczem. Pompa lubi się zacierać na łożysku do którego dostaje się woda przez zużyty uszczelniacz ceramiczny. Ja tego nie zrobiłem i później musiałem się sporo nagimnastykować by wytargać pordzewiałe łożysko z bloku bez wyjmowania silnika. Niestety zimeringu oddzielającego wnętrze silnika od pompy nie da się w ten sposób wymienić (bez rozbierania silnika). W skład pompy wody wchodzi: wirnik z ceramicznym uszczelniaczem, uszczelniacz ceramiczny ze sprężyną dociskową , zimering, łożysko kryte. Dwóch ostatnich elementów nie trzeba kupować w kawasaki przepłacając za oryginały.
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Wirnik zintegrowany jest z drugą częścią tego ceramicznego uszczelniacza, który już zamówiłeś. Sam wirnik może być dobry i nie pordzewiały, ale uszczelniacz na nim może już być do kitu. Jak zacznie przepuszczać to łożysko mimo że kryte i tak szlag trafi po pewnym czasie.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
Witam, przepraszam że odkopuje stare tematy, ale stałem się posiadaczem VN1500E1 i czytam różne tematy/posty z problemami/bolączkami tego modelu i właśnie natknąłem się na kilka tematów na forum odnośnie właśnie tego trybu/koła zębatego. Dlatego nasuwa mi się kilka pytań
1) Jak sprawdzić jakie koło zastosowali u mnie ?
2) Czy do wymiany konieczne jest rozpołowienie silnika ?
3) Jeśli odp. na pytanie 2 brzmi "tak" to, czy jest opcja, aby wymienić stare plastikowe na nowe plastikowe nie rozbierając karterów ? tj ściągając tylko kosz sprzęgłowy ?
pozdrawiam Kamil
1) Jak sprawdzić jakie koło zastosowali u mnie ?
2) Czy do wymiany konieczne jest rozpołowienie silnika ?
3) Jeśli odp. na pytanie 2 brzmi "tak" to, czy jest opcja, aby wymienić stare plastikowe na nowe plastikowe nie rozbierając karterów ? tj ściągając tylko kosz sprzęgłowy ?
pozdrawiam Kamil
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
A od którego roku montowana była metalowa? W silniku VN1500E1 (mój 11.1998) ?
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
Kosz sprzęgła jest na tak zwaną żyletkę do pokrywy więc endodoskopu nie zmieszcze, a mam zwykły z Lidla
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
Musisz zdjąć pokrywę aby sprawdzić jaką masz zębatkę. Ja mam to opanowane, że jest to kwestia chwili, bo robiłem remont silnika i pokrywę łącznie otwierałem 4 razy, a z ramy silnik wyciągałem 2 razy.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości