Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Cześć. Zna ktoś rozmiar dysz głównych do vn 15 1988? Jakie są nominalne (zalecane w książce serwisowej)?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
W VN-15SE i VN-15 oryginalnie były montowane dysze 120.
Zaleca się jednak dobór dysz głównych w zależności od średniej wysokości na jakiej jeździsz oraz od średniej temperatury otoczenia powietrza i zakładając, że sam gaźnik nie jest już leciwy.
Jest 55 rozmiarów dysz Keihin, od 92 do 228 podobnie jak Dynojet od 92 do 200. Dysz Mikuni są tylko 42 rozmiary od 85 do 187,5.
Jest specjalny kalkulator jak dobrać dysze do Twojego VN15 SE z gaźnikiem Keihin CVK3x2.
Dobieramy dysze Keihin, mogą być i Dynojet lub Mikuni ale trzeba znać przelicznik numeracji dysz.
Sam kalkulator i przelicznik są na jednej ze stron Forum Kawasaki w USA.
Zrobiłem to już za Ciebie i wybrałem dysze Keihin.
Wpisałem przedział od 100 do 400 stóp co odpowiada od 30 do 120 m nad poziomem morza, jeżeli chodzi o temperaturę to 75-95℉ co będzie odpowiadało 23-35C.
Zalecany rozmiar dysz Keihin to 118 co odpowiadało będzie 1,18 mm.
Odpowiednikami będą dysze Dynojet w rozmiarze 112 a Mikuni to 105.
Załóż jednak nie mniejsze jak Keihin 120 (odpowiedni 114- Dynojet, 107,5- Mikuni) lub Keihin 122 (odpowiedni 116- Dynojet, brak odpowiednika - Mikuni ) to tak na początek.
Zaleca się jednak dobór dysz głównych w zależności od średniej wysokości na jakiej jeździsz oraz od średniej temperatury otoczenia powietrza i zakładając, że sam gaźnik nie jest już leciwy.
Jest 55 rozmiarów dysz Keihin, od 92 do 228 podobnie jak Dynojet od 92 do 200. Dysz Mikuni są tylko 42 rozmiary od 85 do 187,5.
Jest specjalny kalkulator jak dobrać dysze do Twojego VN15 SE z gaźnikiem Keihin CVK3x2.
Dobieramy dysze Keihin, mogą być i Dynojet lub Mikuni ale trzeba znać przelicznik numeracji dysz.
Sam kalkulator i przelicznik są na jednej ze stron Forum Kawasaki w USA.
Zrobiłem to już za Ciebie i wybrałem dysze Keihin.
Wpisałem przedział od 100 do 400 stóp co odpowiada od 30 do 120 m nad poziomem morza, jeżeli chodzi o temperaturę to 75-95℉ co będzie odpowiadało 23-35C.
Zalecany rozmiar dysz Keihin to 118 co odpowiadało będzie 1,18 mm.
Odpowiednikami będą dysze Dynojet w rozmiarze 112 a Mikuni to 105.
Załóż jednak nie mniejsze jak Keihin 120 (odpowiedni 114- Dynojet, 107,5- Mikuni) lub Keihin 122 (odpowiedni 116- Dynojet, brak odpowiednika - Mikuni ) to tak na początek.
Tex66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Jeszcze mały szczegół.
Czy tłumiki są oryginalne?
Bo jeżeli masz jakieś wydymki lub poprzepalane to cały misterny plan i trud Texa bierze w łeb.
Czy tłumiki są oryginalne?
Bo jeżeli masz jakieś wydymki lub poprzepalane to cały misterny plan i trud Texa bierze w łeb.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Marku,
Masz 100% rację co do grzebania przy wydechach.
Nie napisałem wcześniej, że w „kalkulatorze” wybiera się:
- jedną z 4 opcji modyfikacji i stanu tłumików;
- jedną z 4 opcji modyfikacji filtra i wlotu powietrza;
- 2 opcje modyfikacji zapłonu (standard lub wyprzedzenie)
Dopiero wtedy obliczamy.
Obliczenia robi się dla przedniego i tylnego głównego wtryskiwacza.
Kalkulator podaje wymiar obu dysz jednocześnie.
Zawsze tylna dysza wtryskiwacza jest większa o jeden rozmiar.
Jeżeli przednia dysza Keihin wychodzi 128, to tył 130 zarówno dla modeli VN-15 jak i VN-15SE.
Szczególnie dla wersji SE ze względu na filtr powietrza zaleca się obie dysze większe o jeden rozmiar zwłaszcza na większych wysokościach gdzie motocykl jest eksploatowany.
Wcześniej podając wymiar Keihin 120 to jest to wymiar wyjściowy, w większości przypadków montowane były dysze 128, 130 i 132 wszystko zależało na jaki rynek był produkowany.
Dla Kalifornii obie dysze to Keihin 115.
Masz 100% rację co do grzebania przy wydechach.
Nie napisałem wcześniej, że w „kalkulatorze” wybiera się:
- jedną z 4 opcji modyfikacji i stanu tłumików;
- jedną z 4 opcji modyfikacji filtra i wlotu powietrza;
- 2 opcje modyfikacji zapłonu (standard lub wyprzedzenie)
Dopiero wtedy obliczamy.
Obliczenia robi się dla przedniego i tylnego głównego wtryskiwacza.
Kalkulator podaje wymiar obu dysz jednocześnie.
Zawsze tylna dysza wtryskiwacza jest większa o jeden rozmiar.
Jeżeli przednia dysza Keihin wychodzi 128, to tył 130 zarówno dla modeli VN-15 jak i VN-15SE.
Szczególnie dla wersji SE ze względu na filtr powietrza zaleca się obie dysze większe o jeden rozmiar zwłaszcza na większych wysokościach gdzie motocykl jest eksploatowany.
Wcześniej podając wymiar Keihin 120 to jest to wymiar wyjściowy, w większości przypadków montowane były dysze 128, 130 i 132 wszystko zależało na jaki rynek był produkowany.
Dla Kalifornii obie dysze to Keihin 115.
Tex66
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Dzięki panowie zamówiłem 118. Miałem założone od wersji b 130 i 132
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Jakiś powód, że poprzedni właściciel założył 130 i 132 na pewno był, motocykl też ma swoje lata.
Jeżeli dysza pierwszego 118 to drugiego 120 na początek. Sugerowałbym jednak zacząć od 120 i 122 i ewentualnie o rozmiar większe i tylko zwiększać rozmiar. Zasadnicza regulacja mieszanki paliwowo-powietrznej to dobór odpowiednich dysz w zależności od rodzaju (stanu) wydechu oraz samego filtra powietrza. Drugi poziom to śruba do regulacji składu mieszanki. Mniejszym złem jest bogatsza mieszanka niż zbyt uboga.
A tak w Instrukcji dla VN-15A i VN15B (SE) zalecane są dysze główne.
Napisz jaki wynik końcowy po wymianie i regulacji.
Jeżeli dysza pierwszego 118 to drugiego 120 na początek. Sugerowałbym jednak zacząć od 120 i 122 i ewentualnie o rozmiar większe i tylko zwiększać rozmiar. Zasadnicza regulacja mieszanki paliwowo-powietrznej to dobór odpowiednich dysz w zależności od rodzaju (stanu) wydechu oraz samego filtra powietrza. Drugi poziom to śruba do regulacji składu mieszanki. Mniejszym złem jest bogatsza mieszanka niż zbyt uboga.
A tak w Instrukcji dla VN-15A i VN15B (SE) zalecane są dysze główne.
Napisz jaki wynik końcowy po wymianie i regulacji.
Tex66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Tak jak Tex pisze jakiś powód był. Na zwiększenie dysz ma wpływ zużycia się gaźnika. Luzy, nieszczelności itp.
Regeneracja gaźnika z 1988 r. będzie droga i kłopotliwa. Nie wiem czy znajdziesz mechanika który to potrafi zrobić, więc lepiej pogodzić się ze większym zużyciem paliwa na większych dyszach. Tex już odwalił najczarniejszą robotę z doborem dysz. Dysze kupowałem swego czasu w Larssonie Technika Motocyklowa.
Regeneracja gaźnika z 1988 r. będzie droga i kłopotliwa. Nie wiem czy znajdziesz mechanika który to potrafi zrobić, więc lepiej pogodzić się ze większym zużyciem paliwa na większych dyszach. Tex już odwalił najczarniejszą robotę z doborem dysz. Dysze kupowałem swego czasu w Larssonie Technika Motocyklowa.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Poprzedni właściciel to drukował ten motor gorzej niż za komuny. Wg mnie powód był taki że po prostu pomylił wersję a z b. Problem taki jest że strasznie grzeje się silnik. Tak że wentylator chodzi nawet podczas jazdy. Uprzedzając sugestie cały układ jest w porządku.
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Ps tu daję link do mojej manualki https://www.manualslib.com/manual/80681 ... =32#manual
https://www.manualslib.com/manual/80681 ... =34#manual
Troszkę innaczej niż w tej od texa
https://www.manualslib.com/manual/80681 ... =34#manual
Troszkę innaczej niż w tej od texa
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Chwalebne, że posiłkujesz się Instrukcją Serwisową ale trzeba czytać całe strony ze zrozumieniem skoro masz link do „Twojej manualki”.
Model VN-15 oraz VN-15SE były fabrycznie na tym samym gaźniku – podwójnym podciśnieniowym Keihin CVK36. Czym się różniły oba modele a co miało wpływ na dobór dysz głównych? Różniły się filtrami powietrza i konstrukcją tłumików, to decydowało już na wyjściu o wielkości dysz.
Podobnie jest z iglicami dysz głównych (jet needle), do przedniego wtryskiwacza są inne i do tylnego są inne, szczególnie jest to istotne w VN-15. Tu powinieneś sprawdzić czy masz oryginalne czy akcesoryjne. Sama iglica też ma kilka możliwości ustawienia.
Śruba regulująca skład mieszanki (pilot screw) i jej wykręcenie instrukcyjne jest stałe dla obu modeli i zależne od rynku na który był przeznaczony motocykl (EU – 2 obroty wykręcone). Jednak drobna minimalna regulacja (wkręcanie/wykręcanie) pozwoli sprecyzować i maksymalnie dobrać skład mieszanki.
Nie ma tu nic innego niż to co pisałem wcześniej, nic nie jest „Troszkę inaczej niż w tej od texa”.
Ty załączasz linki do instrukcji które jam mam jak widzisz po stronie z instrukcji którą załączyłem.
Z pierwszego linku który załączyłeś wynika, że powinny być obie dysze 118, a ile ja podałem?
Podałem właśnie 118 i 120, druga zawsze musi być większą dyszą.
Drugi link to dobór dysz głównych na wysokości 4000 feet (stóp) – 1200 m npm i tu są dysze 110 i 112.
Dlaczego?
Bo masz mniej tlenu, gdybyś zastosował większe dysze 118 czy 120 śrubą nie wyregulowałbyś mieszanki stechiometrycznej, dlatego na wejściu są dużo mniejsze dysze. Dlatego na wstępie napisałem, że czytamy całe strony ze zrozumieniem.
To teraz powoli dochodzimy do sedna sprawy, powodu dlaczego poprzedni właściciel zwiększał dysze główne i prawdopodobnie nie pomylił modelu A z modelem B.
Jak sam napisałeś „Problem taki jest że strasznie grzeje się silnik. Tak że wentylator chodzi nawet podczas jazdy”.
To teraz proste pytanie, kiedy silnik nadmiernie się grzeje, przy mieszance zbyt ubogiej czy wzbogaconej?
A pisząc „Uprzedzając sugestie cały układ jest w porządku”, to jak mniemam piszesz tu o układzie chłodzenia, nic nie da jego pełna sprawność przy złej mieszance paliwowo-powietrznej.
Model VN-15 oraz VN-15SE były fabrycznie na tym samym gaźniku – podwójnym podciśnieniowym Keihin CVK36. Czym się różniły oba modele a co miało wpływ na dobór dysz głównych? Różniły się filtrami powietrza i konstrukcją tłumików, to decydowało już na wyjściu o wielkości dysz.
Podobnie jest z iglicami dysz głównych (jet needle), do przedniego wtryskiwacza są inne i do tylnego są inne, szczególnie jest to istotne w VN-15. Tu powinieneś sprawdzić czy masz oryginalne czy akcesoryjne. Sama iglica też ma kilka możliwości ustawienia.
Śruba regulująca skład mieszanki (pilot screw) i jej wykręcenie instrukcyjne jest stałe dla obu modeli i zależne od rynku na który był przeznaczony motocykl (EU – 2 obroty wykręcone). Jednak drobna minimalna regulacja (wkręcanie/wykręcanie) pozwoli sprecyzować i maksymalnie dobrać skład mieszanki.
Nie ma tu nic innego niż to co pisałem wcześniej, nic nie jest „Troszkę inaczej niż w tej od texa”.
Ty załączasz linki do instrukcji które jam mam jak widzisz po stronie z instrukcji którą załączyłem.
Z pierwszego linku który załączyłeś wynika, że powinny być obie dysze 118, a ile ja podałem?
Podałem właśnie 118 i 120, druga zawsze musi być większą dyszą.
Drugi link to dobór dysz głównych na wysokości 4000 feet (stóp) – 1200 m npm i tu są dysze 110 i 112.
Dlaczego?
Bo masz mniej tlenu, gdybyś zastosował większe dysze 118 czy 120 śrubą nie wyregulowałbyś mieszanki stechiometrycznej, dlatego na wejściu są dużo mniejsze dysze. Dlatego na wstępie napisałem, że czytamy całe strony ze zrozumieniem.
To teraz powoli dochodzimy do sedna sprawy, powodu dlaczego poprzedni właściciel zwiększał dysze główne i prawdopodobnie nie pomylił modelu A z modelem B.
Jak sam napisałeś „Problem taki jest że strasznie grzeje się silnik. Tak że wentylator chodzi nawet podczas jazdy”.
To teraz proste pytanie, kiedy silnik nadmiernie się grzeje, przy mieszance zbyt ubogiej czy wzbogaconej?
A pisząc „Uprzedzając sugestie cały układ jest w porządku”, to jak mniemam piszesz tu o układzie chłodzenia, nic nie da jego pełna sprawność przy złej mieszance paliwowo-powietrznej.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Coś mnie tknęło,
Nie jestem pewny, czy do końca wiesz jaki masz model.
To tak dla pewności:
VN-15 A (od A1 do A13) – to Vulcan 88;
VN-15 B (od B1 do B6) – to Vulcan 88SE.
W opisie przy awatarze masz VN 1500 SE, więc masz model VN-15 B. !
Zakładając post pytasz o wersje VN 1500 podając jedynie rok – 1988.
Podaję Ci rozmiar dysz dla VN-15A, następnie piszesz „Miałem założone od wersji b 130 i 132”.
Więc miałeś dobre dysze główne gdyż masz model B jeżeli opis z awatara „VN 1500 SE” jest poprawny.
Jeszcze raz powtarzam, Vulcan 88 SE to model B.
Więc dobrze jest wiedzieć czym się jeździ a potem zadawać pytania.
Najlepiej popatrz, czy masz koła ze szprychami, wtedy nie będzie żadnej wątpliwości.
A teraz problem nadmiernego grzania się silnika to już zupełnie inna bajka.
Nie jestem pewny, czy do końca wiesz jaki masz model.
To tak dla pewności:
VN-15 A (od A1 do A13) – to Vulcan 88;
VN-15 B (od B1 do B6) – to Vulcan 88SE.
W opisie przy awatarze masz VN 1500 SE, więc masz model VN-15 B. !
Zakładając post pytasz o wersje VN 1500 podając jedynie rok – 1988.
Podaję Ci rozmiar dysz dla VN-15A, następnie piszesz „Miałem założone od wersji b 130 i 132”.
Więc miałeś dobre dysze główne gdyż masz model B jeżeli opis z awatara „VN 1500 SE” jest poprawny.
Jeszcze raz powtarzam, Vulcan 88 SE to model B.
Więc dobrze jest wiedzieć czym się jeździ a potem zadawać pytania.
Najlepiej popatrz, czy masz koła ze szprychami, wtedy nie będzie żadnej wątpliwości.
A teraz problem nadmiernego grzania się silnika to już zupełnie inna bajka.
Tex66
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Jak mówię że A mam to A. z SE się pomyliłem dlatego że poprzedni właściciel tak go nazywał. z resztą masz tu zdjęcie bo mi chyba nie uwierzysz:
więc nie potrzebnie piszesz że nie wiem na czym jeżdżę. jak widzę instrukcję to przeglądam po kolei a tam na pierwszych stronach są zdjęcia owych modeli. co do dysz zadałem pytanie zanim znalazłem instrukcję. chciałem mieć po prostu punkt odniesienia. wiadomo że z czasem parametry się nieco zmieniają dlatego jest możliwość regulacji gaźników ale wg mnie warto zacząć od tego co zalecił producent zwłaszcza wtedy gdy nie wiadomo co było kombinowane przez poprzednich właścicieli.
więc nie potrzebnie piszesz że nie wiem na czym jeżdżę. jak widzę instrukcję to przeglądam po kolei a tam na pierwszych stronach są zdjęcia owych modeli. co do dysz zadałem pytanie zanim znalazłem instrukcję. chciałem mieć po prostu punkt odniesienia. wiadomo że z czasem parametry się nieco zmieniają dlatego jest możliwość regulacji gaźników ale wg mnie warto zacząć od tego co zalecił producent zwłaszcza wtedy gdy nie wiadomo co było kombinowane przez poprzednich właścicieli.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
To Ty potrzebowałeś pomocy i na pewno nie raz jeszcze tu zawitasz więc nie sil się na utwierdzanie mnie w przekonaniu, że wiesz jaki masz motocykl. Chciałem pomóc ale widzę, że pomyłka.
Powodzenia w ustaleniu przyczyny nadmiernego grzania się silnika, bo to na pewno nie koniec.
A ode mnie to już „cześć”!
Powodzenia w ustaleniu przyczyny nadmiernego grzania się silnika, bo to na pewno nie koniec.
A ode mnie to już „cześć”!
Tex66
Re: Dobór dysz głównych/regulacja gaźnika
Ty się nie gniewaj na mnie. Nie miałem nic złego na myśli. Jestem wdzięczny za pomoc. Mało komu by się wgl chciało tak obszerne wyjaśnienia pisać. Dzięki
Kto jest online
Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości