Olej Motula
- centek
- Posty: 1319
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: Bełchatów
- Motocykl: Honda Varadero
- VROC: 31455
Olej Motula
Wymieniłem przed wyjazdem do "Saganka" olej na Motul 3000 20W50 Mineral. Powiem Wam , że jak wróciłem, to oleju nie było prawie, cud że nie zatarłem silnika. Niestety nasze toczydełka czasem niemile zaskakują. Dolewka pół litrowa temat załatwiła, ale przepał ma kole litra na 500 mil. Musi mnie czeka remoncik....
- mirek_vn
- Posty: 191
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: łódzkie
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 31457
Jeśli się nie mylę to Andrew Ci mówił, że jak jechał za Tobą to z jednego tłumika widział spaliny na niebiesko.
Znaczy z jednego cylindra wyrzucał olej. Zmierz na warsztacie ciśnienie w cylindrach.
Wcześniej sam obejrzyj świece i będziesz wiedział, który to cylinder szczególnie.
Może wystarczy mu na obydwu tłokach wymienić pierścienie. To niezbyt duży koszt.
W Łodzi jest firma, która produkuje pierścienie.
Znaczy z jednego cylindra wyrzucał olej. Zmierz na warsztacie ciśnienie w cylindrach.
Wcześniej sam obejrzyj świece i będziesz wiedział, który to cylinder szczególnie.
Może wystarczy mu na obydwu tłokach wymienić pierścienie. To niezbyt duży koszt.
W Łodzi jest firma, która produkuje pierścienie.
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Centuś jak ruszałeś po postoju to z górnej lufy dymił na niebiesko i czuć było spalonym olejem. Wg mnie bardziej to wygląda na to , że nie ma szczelności na uszczelniaczu popychacza zaworu. Mniej stawiałbym na pierścienie. Ale w tym przypadku pewność się ma jak zrobisz pierścienie , dotrzesz zawory i wymienisz gumki uszczelniaczy zaworowych. Bardzo przyjemna praca pod warunkiem , że się to lubi. Ja lubię.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Następnym razem proponuję olej Belray półsyntetyk ja taki stosuję i bez problemów a Motul to podobno już nie ten sam olej co wcześniej.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- mirek_vn
- Posty: 191
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: łódzkie
- Motocykl: VN 900 Classic
- VROC: 31457
Tarcze cierne sprzęgła do wymiany lub sprężyny dociskowe. Tak czy siak sprzęgło trza rozkręcić i będzie wiadomo. Czynność bardzo prosta do wykonania.
Przed wymianą oleju nie odkręciłeś tak mocno manetki jak teraz i stąd to skojarzenie.
Choć przebieg masz nieduży to poprzednik mógł dużo jeździć na półsprzęgle i stąd zużycie.
Z rozkręcaniem sprzęgła nie spieszyć się, poczekać aż ślizganie się nasili bo i tak tarcze czy sprężyny będą do wyrzucenia.
Mam nadzieję, że nie jest zalany olejem samochodowym, który nie smaruje sprzęgła ani skrzyni biegów w stopniu dostatecznym.
Przed wymianą oleju nie odkręciłeś tak mocno manetki jak teraz i stąd to skojarzenie.
Choć przebieg masz nieduży to poprzednik mógł dużo jeździć na półsprzęgle i stąd zużycie.
Z rozkręcaniem sprzęgła nie spieszyć się, poczekać aż ślizganie się nasili bo i tak tarcze czy sprężyny będą do wyrzucenia.
Mam nadzieję, że nie jest zalany olejem samochodowym, który nie smaruje sprzęgła ani skrzyni biegów w stopniu dostatecznym.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Ja Andrew już pisałem na ten temat, porostu tak jak mirek_vn mówi tak mi radzili a drugiu sezon jeżdżę i sprzęgła nie robiłem, w moim moto to najlepiej spisywał się Motul 10W40 6100.
Nie było żadnych problemów, kosztował ok. 30 zł/l a teraz kupiłem w Kawasaki za 45 zł/l i nie jestem zadowolony. W moim VN to tylko Motul będę zalewał ale tego szkoda jeszcze wylać, zrobię jeszcze ze 2000 km i go zmienię.
Nie było żadnych problemów, kosztował ok. 30 zł/l a teraz kupiłem w Kawasaki za 45 zł/l i nie jestem zadowolony. W moim VN to tylko Motul będę zalewał ale tego szkoda jeszcze wylać, zrobię jeszcze ze 2000 km i go zmienię.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Dla wszystkich, oleje półsyntetyczne stosowane w naszych moto (starszych) są 10W40, w przypadku gdy silnik już trochę polatał stosuje się właśnie olej gęstszy 20W50.Papaj pisze:Ja leje ten co Ty Piotr - 20 W 50 i jest ok.
Wcześniej był Valvoline ale szło go tyle że nie nadążałem.
Nie proponował bym go do VN 750 ze względu że widziałem rozebrany silnik. Z tego co pamiętam producent dopuszcza ten olej, ale zalewajcie taki dopiero jak mus, chodzi o zawory samo regulowane, gęstszy olej im nie służy.
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości