Olej Motula

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Olej Motula

Post autor: centek » czw maja 20, 2010

Wymieniłem przed wyjazdem do "Saganka" olej na Motul 3000 20W50 Mineral. Powiem Wam , że jak wróciłem, to oleju nie było prawie, cud że nie zatarłem silnika. Niestety nasze toczydełka czasem niemile zaskakują. Dolewka pół litrowa temat załatwiła, ale przepał ma kole litra na 500 mil. Musi mnie czeka remoncik.... :(

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » czw maja 20, 2010

Jeśli się nie mylę to Andrew Ci mówił, że jak jechał za Tobą to z jednego tłumika widział spaliny na niebiesko.
Znaczy z jednego cylindra wyrzucał olej. Zmierz na warsztacie ciśnienie w cylindrach.
Wcześniej sam obejrzyj świece i będziesz wiedział, który to cylinder szczególnie.
Może wystarczy mu na obydwu tłokach wymienić pierścienie. To niezbyt duży koszt.
W Łodzi jest firma, która produkuje pierścienie.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw maja 20, 2010

Centuś jak ruszałeś po postoju to z górnej lufy dymił na niebiesko i czuć było spalonym olejem. Wg mnie bardziej to wygląda na to , że nie ma szczelności na uszczelniaczu popychacza zaworu. Mniej stawiałbym na pierścienie. Ale w tym przypadku pewność się ma jak zrobisz pierścienie , dotrzesz zawory i wymienisz gumki uszczelniaczy zaworowych. Bardzo przyjemna praca pod warunkiem , że się to lubi. Ja lubię. :yeee:

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pt maja 21, 2010

Następnym razem proponuję olej Belray półsyntetyk ja taki stosuję i bez problemów a Motul to podobno już nie ten sam olej co wcześniej.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Duszek
Posty: 1918
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Niemcy
Motocykl: GL 1500 I
VROC: 32261

Post autor: Duszek » pt maja 21, 2010

Ja latam na Motulu 10W40 i spsuje się b. dobrze, do poprzedniego moto wlewałem Castrol i kleiło sprzęgło po przejściu na Motula problem znikł.

Pzdr

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pt maja 21, 2010

Mam podobny problem. Jak odkręcę na 5 przy np. wyprzedzaniu to czuję jak się sprzęgło ślizga. Nastąpiło to po wymianie oleju.

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » pt maja 21, 2010

Tarcze cierne sprzęgła do wymiany lub sprężyny dociskowe. Tak czy siak sprzęgło trza rozkręcić i będzie wiadomo. Czynność bardzo prosta do wykonania.
Przed wymianą oleju nie odkręciłeś tak mocno manetki jak teraz i stąd to skojarzenie.
Choć przebieg masz nieduży to poprzednik mógł dużo jeździć na półsprzęgle i stąd zużycie.
Z rozkręcaniem sprzęgła nie spieszyć się, poczekać aż ślizganie się nasili bo i tak tarcze czy sprężyny będą do wyrzucenia.
Mam nadzieję, że nie jest zalany olejem samochodowym, który nie smaruje sprzęgła ani skrzyni biegów w stopniu dostatecznym.

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » pt maja 21, 2010

Ja leje ten co Ty Piotr - 20 W 50 i jest ok.
Wcześniej był Valvoline ale szło go tyle że nie nadążałem.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn maja 24, 2010

Ja Andrew już pisałem na ten temat, porostu tak jak mirek_vn mówi tak mi radzili a drugiu sezon jeżdżę i sprzęgła nie robiłem, w moim moto to najlepiej spisywał się Motul 10W40 6100.
Nie było żadnych problemów, kosztował ok. 30 zł/l a teraz kupiłem w Kawasaki za 45 zł/l i nie jestem zadowolony. W moim VN to tylko Motul będę zalewał ale tego szkoda jeszcze wylać, zrobię jeszcze ze 2000 km i go zmienię.

gregor65
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 27, 2010
Miejscowość: kraków
Motocykl: kawasaki vn 800 vulcan clasic
VROC: 0

Post autor: gregor65 » czw maja 27, 2010

od zawsze używam syntetyk motula 10 w 40 ester 4T żadnych problemów warto sprawdzać co jakiś czas poziom oleju a wymiana jest banalnie prosta.mam vn 800 97 rok i na motulu nigdy nie było problemu .pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » sob maja 29, 2010

Papaj pisze:Ja leje ten co Ty Piotr - 20 W 50 i jest ok.
Wcześniej był Valvoline ale szło go tyle że nie nadążałem.
Dla wszystkich, oleje półsyntetyczne stosowane w naszych moto (starszych) są 10W40, w przypadku gdy silnik już trochę polatał stosuje się właśnie olej gęstszy 20W50.
Nie proponował bym go do VN 750 ze względu że widziałem rozebrany silnik. Z tego co pamiętam producent dopuszcza ten olej, ale zalewajcie taki dopiero jak mus, chodzi o zawory samo regulowane, gęstszy olej im nie służy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą