Strona 1 z 2

okropne wibracje na ramie pomóżcie

: pn cze 22, 2015
autor: Irek1985
temat moze juz poruszany ale jak dla mnie nie rozwiazany niestety:(
odkad kupilem vulcana, probuje sie uporac z problemem duzych wibracji generowanych przez silnik (do tego stopnia ze wszystkier sroby sie luzuja). Najwieksze drgania sa przy okreslonych obrotach ( okolo 80-90 km/h) potem powyzej 120 troche ustają.
co moze byc powodem? mocowanie silnika w porzadku, gazniki synchronizowane, nowy olej swiece. dodam ze mam puste wydechy.. ale to chyba nie w tym tkwi problem. jestem juz bezradny. odbiera mi to przyjemnosc jazdy :(
Jesli ktos mial podobny problem i wie co moze byc przyczyna BARDZO prosze o wskazowki, na czym sie skupic, co sprawdzic. JUz nosze sie z zamiarem rozbierac silnik ale chcialbym tego uniknąć

: pn cze 22, 2015
autor: Leo
Piszesz o wibracjach przy określonej prędkości a nie obrotach silnika, problem może być w układzie jezdnym a nie w silniku. Jeśli na postoju przy zwiększaniu obrotów wibracje nie są odczuwalne trzeba poszukać w kołach, oponach, łożyskach.

: wt cze 23, 2015
autor: Irek1985
Leo pisze:Piszesz o wibracjach przy określonej prędkości a nie obrotach silnika, problem może być w układzie jezdnym a nie w silniku. Jeśli na postoju przy zwiększaniu obrotów wibracje nie są odczuwalne trzeba poszukać w kołach, oponach, łożyskach.
przepraszam moze nie jasno sie wyrazilem poprzednio. Po nacisnieciu sprzegla podczas jazdy wibracje zanikaja calkowicie ( silnik ma wtedy wolne obroty i jest wysprzeglony) uklad jezdny jest na pewno ok, kola centrowane i wywazane motor toczy sie rowniotko. Drgania zaczynaja sie juz na biegu jalowym po zapaleniu silnika i zwiekszeniu jego obrotow oraz podczas jazdy. Najbardziej drga kierownica, zbiornik paliwa i tylny blotnik

: wt cze 23, 2015
autor: Krzycho
A nie masz przypadkiem wydechów na sztywno przykręconych do ramy?
W moim moto takie wibracje występowały na skutek tego, że wygięty (po wywrotce) wspornik mocowania tłumika opierał się bezpośrednio o ramę.

: wt cze 23, 2015
autor: Irek1985
Krzycho pisze:A nie masz przypadkiem wydechów na sztywno przykręconych do ramy?
W moim moto takie wibracje występowały na skutek tego, że wygięty (po wywrotce) wspornik mocowania tłumika opierał się bezpośrednio o ramę.
Wiesz co, wydechy są mocowane u mnie do podnóżek pasażera czyli tak jakby do ramy ale na jakiejś gumie są. Może być to przyczyną? Jestem już bezradny. Jeździć się nie da na dalszą trasę

: wt cze 23, 2015
autor: Lukanio
Witam. Nie znam budowy silnika Vn 1500 ale objawy pasują do źle złożonego wałka wyrównoważającego (o ile VN 1500 go posiada) - jeśli tak, to jest to bardzo prawdopodobna przyczyna.

: wt cze 23, 2015
autor: dodeks
Witam! Też w pierwszej chwili pomyślałem o wałku który vn oczywiście posiada. W najgorszym razie czeka cię rozebrani lewej strony i sprawdzenie czy walek jest ustawiony na znak.

: wt cze 23, 2015
autor: Irek1985
dodeks pisze:Witam! Też w pierwszej chwili pomyślałem o wałku który vn oczywiście posiada. W najg

orszym razie czeka cię rozebrani lewej strony i sprawdzenie czy walek jest ustawiony na znak.
Dziękuję Wam za podpowiedzi. Mój znajomy mechanik też mówił właśnie o tym walku. Nie sądzę żeby wydech generowal aż takie wibracje. Mówicie lewą stronę trzeba rozebrać. Dużo jest przy tym roboty? Czy ktoś miał ktoś z was taka przygodę z? walkami.

: wt cze 23, 2015
autor: dodeks
Hmm dużo.?! Jak silnika nie wyciagasz to nie....po prostu musisz zdjąć lewą pokrywę od alternatora i sprawdzić czy znak na kole magnesowym pokrywa się ze znakiem na wałku wyrownoważającym. Oczywiście po szczegóły odsyłam do lektury.

: śr cze 24, 2015
autor: Irek1985
dodeks pisze:Hmm dużo.?! Jak silnika nie wyciagasz to nie....po prostu musisz zdjąć lewą pokrywę od alternatora i sprawdzić czy znak na kole magnesowym pokrywa się ze znakiem na wałku wyrownoważającym. Oczywiście po szczegóły odsyłam do lektury.
myslisz ze zle ustawiony walek moze byc przyczyna tak duzych drgan ?

: śr cze 24, 2015
autor: Lukanio
Wałek wyrównoważający stosuje się po to, żeby zmniejszyć naturalne drgania z silnika. Jeżeli jest on źle ustawiony (nie na znaki) to zamiast zmniejszać, potęguje wibracje. Jak odkręcisz dekiel silnika to powinieneś widzieć czy poszczególne elementy są poprawnie złożone. Jedyny koszt takiego zabiegu to koszt uszczelki.

: śr cze 24, 2015
autor: Irek1985
Lukanio pisze:Wałek wyrównoważający stosuje się po to, żeby zmniejszyć naturalne drgania z silnika. Jeżeli jest on źle ustawiony (nie na znaki) to zamiast zmniejszać, potęguje wibracje. Jak odkręcisz dekiel silnika to powinieneś widzieć czy poszczególne elementy są poprawnie złożone. Jedyny koszt takiego zabiegu to koszt uszczelki.
No racja. Rozbiorę i zobaczę jak to u mnie wygląda. Mam nadzieje ze jest to wina złego ustawienia walka i nie będę musiał doszukiwać się czegoś innego... . Dziękuję Wam za wskazówki i dam znać jak juz będę wiedział. Ewentualnie zostaje jeszcze kosz sprzęgłowy do sprawdzenia.

: śr cze 24, 2015
autor: black-dimon
Możesz podejrzeć tutaj.
Rozjaśni Ci się nieco sytuacja.

https://www.youtube.com/watch?v=AsGKtIDiDCA

: pt cze 26, 2015
autor: sebbb
Miałem takie wibracje że po 30 km ręce drętwiały. U mnie przyczyną był wypalony zawór wydechowy na tylnym cylindrze. sprawdź spreżanie

: pt cze 26, 2015
autor: Irek1985
black-dimon pisze:Możesz podejrzeć tutaj.
Rozjaśni Ci się nieco sytuacja.

https://www.youtube.com/watch?v=AsGKtIDiDCA
Ten Walek wyrównawczy to jest to koło z jakby " przeciwwaga" co jest z lewej strony kola magnesowego?

: pt cze 26, 2015
autor: Irek1985
sebbb pisze:Miałem takie wibracje że po 30 km ręce drętwiały. U mnie przyczyną był wypalony zawór wydechowy na
tylnym cylindrze. sprawdź spreżanie
Czyli motor nie miał także mocy przy okazji? Kurczę nie ma tu w okolicach drugiego takiego vulcana aby miec porównanie... Może te silniki tak poprostu mają?

: pt cze 26, 2015
autor: dodeks
Tak to jest to koło! Jak chcesz szczegółów to jest stronka ronayers.com gdzie po roczniku znajdziesz fiszkę i będziesz miał wszystko rozrysowane.

: pt cze 26, 2015
autor: sebbb
Moc rzecz względna, chodzi mi bardziej o różnice ciśnienia w cylindrach.

: pt cze 26, 2015
autor: Irek1985
sebbb pisze:Moc rzecz względna, chodzi mi bardziej o różnice ciśnienia w cylindrach.
No ale jak nie było sprężania to na pewno było słabszy nie czules spadku mocy?nawet bym nie przypuszczał ze takie coś może być powodem takich wibracji

: czw lip 09, 2015
autor: Irek1985
Witam ponownie. Dzis mechanik dostał się do balanserow ( tych walkow) okazało się że wszystko jest idealnie ustawione na znaki.... Kosz sprzęgłowy zębatki łożyska wszystko wygląda ze jest ok.. Kurczę już nie mam koncepcji co może być przyczyną tych drgań :( odkręcił świece i na jednym cylindrze jest ciemna świeca ale czy to ma tu jakiś wpływ? Może ktoś ma jakieś pomysły?