Strona 1 z 1
Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
: ndz wrz 13, 2015
autor: KAMO04
Witam. Przeglądając forum wpadłem na opinie, że często uszkodzeniu ulega plastykowa zębatka pompy oleju. Jako że silnik mam już w proszku to może zapobiegawczo wymieniłbym ten element (chociaż moja nie wygląda na zużytą). Tylko jest problem bo nie wiem gdzie taką kupić. Ktoś coś wie na ten temat?
: ndz wrz 13, 2015
autor: Sztandar
Mam 4 sztuki do sprzedania, robił mi znajomy na zamówienie, oczywiscie profesjonalny zakład, robi koła zębate do przekładni na zachod. Oczywiscie koła są nawęglane. Ja mam u siebie cały sezon i śmiga. Jak cos to dzwoń 663855120.
: ndz wrz 13, 2015
autor: Pustelnik
Zębatkę pompy możesz też kupić oryginalną. Numer części przy zamówieniu w serwisie kawasaki to 16085-1345 GEAR,OIL PUMP 39T - cena 247,53zł. Zębatkę otrzymujesz metalową. Wymień sobie przy okazji pompę wody wraz z łożyskiem i uszczelniaczem. Pompa lubi się zacierać na łożysku do którego dostaje się woda przez zużyty uszczelniacz ceramiczny. Ja tego nie zrobiłem i później musiałem się sporo nagimnastykować by wytargać pordzewiałe łożysko z bloku bez wyjmowania silnika. Niestety zimeringu oddzielającego wnętrze silnika od pompy nie da się w ten sposób wymienić (bez rozbierania silnika). W skład pompy wody wchodzi: wirnik z ceramicznym uszczelniaczem, uszczelniacz ceramiczny ze sprężyną dociskową , zimering, łożysko kryte. Dwóch ostatnich elementów nie trzeba kupować w kawasaki przepłacając za oryginały.
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
: pn wrz 14, 2015
autor: Andrew
A tu masz opisane gdzie kupić i jak zmienić . Bułka z masłem.
http://www.ezonmotorcycleaccessories.co ... lGear.aspx
: pn wrz 14, 2015
autor: KAMO04
Pustelnik pisze:Zębatkę pompy możesz też kupić oryginalną. Numer części przy zamówieniu w serwisie kawasaki to 16085-1345 GEAR,OIL PUMP 39T - cena 247,53zł. Zębatkę otrzymujesz metalową. Wymień sobie przy okazji pompę wody wraz z łożyskiem i uszczelniaczem. Pompa lubi się zacierać na łożysku do którego dostaje się woda przez zużyty uszczelniacz ceramiczny. Ja tego nie zrobiłem i później musiałem się sporo nagimnastykować by wytargać pordzewiałe łożysko z bloku bez wyjmowania silnika. Niestety zimeringu oddzielającego wnętrze silnika od pompy nie da się w ten sposób wymienić (bez rozbierania silnika). W skład pompy wody wchodzi: wirnik z ceramicznym uszczelniaczem, uszczelniacz ceramiczny ze sprężyną dociskową , zimering, łożysko kryte. Dwóch ostatnich elementów nie trzeba kupować w kawasaki przepłacając za oryginały.
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
Łożysko, uszczelniacz ceramiczny i simering zamówiłem. Już do mnie idzie. Wirnik odpuściłem bo jest dość rogi, ale skoro mówisz że wymiana zalecana to może trzeba będzie dołożyć jeszcze parę groszy. Na dzień dobry części do silnika zamówione mam za 2300 zł :-) A gdzie tu jeszcze do końca
![:hihi:](./images/smilies/giggle.gif)
Ładna sumka się uzbiera za wykończenie mojego moto
![:wall:](./images/smilies/AC11.gif)
A o zębatkę odezwę się do Sztandara :-)
: wt wrz 15, 2015
autor: Pustelnik
Wirnik zintegrowany jest z drugą częścią tego ceramicznego uszczelniacza, który już zamówiłeś. Sam wirnik może być dobry i nie pordzewiały, ale uszczelniacz na nim może już być do kitu. Jak zacznie przepuszczać to łożysko mimo że kryte i tak szlag trafi po pewnym czasie.
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
: ndz sty 05, 2020
autor: Kamil_01
Witam, przepraszam że odkopuje stare tematy, ale stałem się posiadaczem VN1500E1 i czytam różne tematy/posty z problemami/bolączkami tego modelu i właśnie natknąłem się na kilka tematów na forum odnośnie właśnie tego trybu/koła zębatego. Dlatego nasuwa mi się kilka pytań
![;)](./images/smilies/smilie3.gif)
1) Jak sprawdzić jakie koło zastosowali u mnie ?
2) Czy do wymiany konieczne jest rozpołowienie silnika ?
3) Jeśli odp. na pytanie 2 brzmi "tak" to, czy jest opcja, aby wymienić stare plastikowe na nowe plastikowe nie rozbierając karterów ? tj ściągając tylko kosz sprzęgłowy ?
pozdrawiam Kamil
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
: pn sty 06, 2020
autor: Kamil_01
Martinez pisze: ↑pn sty 06, 2020
Od wewnątrz jest seger.
Czyli bez rozpołowienia się nie obejdzie?
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
: pn sty 06, 2020
autor: Kamil_01
A od którego roku montowana była metalowa? W silniku VN1500E1 (mój 11.1998) ?
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
: pn sty 06, 2020
autor: Kamil_01
Kosz sprzęgła jest na tak zwaną żyletkę do pokrywy więc endodoskopu nie zmieszcze, a mam zwykły z Lidla
Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???
: czw mar 04, 2021
autor: Pawo
Musisz zdjąć pokrywę aby sprawdzić jaką masz zębatkę. Ja mam to opanowane, że jest to kwestia chwili, bo robiłem remont silnika i pokrywę łącznie otwierałem 4 razy, a z ramy silnik wyciągałem 2 razy.