Wibracje oraz strzelanie
Wibracje oraz strzelanie
Witam, mam taki z nowiutkim nabytkiem. Przed kupnem jeździłem i było wszystko OK. Umowy podpisane przejechane 30km i...... i coś zaczęło strzelać w tłumiki.
Druga sprawa to mocne wibracje przy pewnych obrotach. Niezależnie od biegu oraz prędkości na około 4-5k obrotów. trzęsie tylko w tym zakresie. Najbardziej jak się dojeżdża na biegu wtedy mocno trzęsie. Po naciśnięciu sprzęgła wibracje ustają. Ma na nie jakby tylko pewna partia obrotów powyżej oraz poniżej tego zakresu jest ok. Motor normalnie jeździ przyspiesza itp.
Druga sprawa to mocne wibracje przy pewnych obrotach. Niezależnie od biegu oraz prędkości na około 4-5k obrotów. trzęsie tylko w tym zakresie. Najbardziej jak się dojeżdża na biegu wtedy mocno trzęsie. Po naciśnięciu sprzęgła wibracje ustają. Ma na nie jakby tylko pewna partia obrotów powyżej oraz poniżej tego zakresu jest ok. Motor normalnie jeździ przyspiesza itp.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
A jaki to motocykl ? Może od tego powinieneś zacząć.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Jeżeli chodzi o wibracje to zaczołbym od sprawdzenia wyważenia kół, a potem szukał dalej jak nie pomoże.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Chyba tam masz jeden gaznik ? czyż nie ?Gabriel pisze:Po naciśnięciu sprzęgła problem znika więc to nie wina kół. Może się czepiam i ten motor po prostu wpada w rezonans. Co do strzelania to dziś wymienię świece jak nie pomoże to synchronizacja gaźników więcej pomysłów na strzały nie mam.
wibracje to nie jest normalne, jeżeli tylko stałe na 4 tys. to mogą być trzy powody
-ktoś jak go rozbierał spieprzył wałek równoważący znaczy zle ustawił albo jest popsuty
-zle ustawiony silnik na szpilkach znaczy nie równo, może wybite gumy lub dystans albo zle ustawiony i wał to powoduje, a o trzeciej nie będę na razie pisał bo możesz nie potrzebnie się zamartwiać.
Kiedyś w VN750 założyłem znaczy szpilki pomyliłem i motong miał wibracje to jest mało znaczące ale jednak, po podmianie było ok. jeżeli silnik jest nie równo założony, na oko tego nie wypatrzysz to może wał ocierać delikatnie lub mocno o osłone i było by to słychać.
Zastanawia mnie tylko że jak wciśniesz sprzęgło to ustaje więc pierwszą opcje możesz chyba wykluczyć.
A strzelanie to qwa nie od świec, już tyle o tym pisałem tylko w gażniku pewno gumka z AIR-a ci poszła.
Poczytaj trochę postów to na pewno tam cos znajdziesz na temat gaznika i strzelania.
Jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają dlatego ustają wibrację. Może coś właściciel przede mną zataił? Po jazdach próbnych problemu nie było. Może to strzelanie ma wpływ na trzęsienie coś źle wybucha i jakiś efekt stukowy czy coś takiego. Dziwne, że przy wyższych obrotach jest OK przy niskich też. Zaraz zadzwonię do kolesia niech teraz się przyzna. Poza tym jak coś zataił jest powód do rozwiązania umowy i zwrotu kosztów.
Motorek jaki mam VN-15SE
Jak zataił przed to i teraz się nie przyzna :P ja bym uderzył bardziej w okolice kosza sprzęgłowego, przy określonych obrotach generuje wibracje a po rozklejeniu (wciskasz sprzęgło) jakoś masy wirujące się redukują bo się układ rozłącza i wtedy nie wibruje. Kosz też się powinno wywarzać
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Właśnie padać przestało więc ruszyłem. Trzęsie dużo mniej i mniej strzela. Po 20km znowu zaczeło jak jest ciepły. Dodatkowo prawdziwy ogień z rur. Stawiam na układ zapłonowy. Zaczyna teź kopcić z rur i zapach ostry benzyny. Zacznę od membrany bo możliwe że za duż dostaje paliwa, leci w tłumik i niekontrolowane spalanie. Taki oto mam pomysł.
Motorek jaki mam VN-15SE
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
To co możesz sam zrobić to sprawdź stan świec zapłonowych, filtra powietrza. Następnie przy tych objawach zrobiłbym czyszczenie i regulację gaźnika. Czy płynnie wchodzi i schodzi Ci z obrotów silnik? Może zbyt bogata mieszanka? Te baaaardzo głośne strzały to tak jak pisał Tiszo.... membrana AIR w gaźnikach do wymiany. Z tego co wiem to tylko w serwisie KAWASAKI do kupienia.
Odpala bez problemu na ciepłym i na zimnym silniku ? coś nie tak z cięgnem ssania ?
takie luźne pomysły
Odpala bez problemu na ciepłym i na zimnym silniku ? coś nie tak z cięgnem ssania ?
takie luźne pomysły
Dzięki za zainteresowanie. Nowe wieści Na zimnym jest ok zaczyna być gorzej na gorącym tak po przejechaniu 30km. Wtedy ma większe wibracje, mocniej strzela oraz bardziej czuć spaliny bardziej intensywny zapach benzyny. Odpala na gorącym czy zimnym bez najmniejszego problemu.
Jutro będę grzebał. Dziś do pracy ( kameruje się i robi zdjęcia po weselach )
Zacznę od świec, oględzin filtrów powietrza, przewodów WN.
W niedziele dam znać czy coś pomogło.
Czyszczenia gaźnika sam się boję podjąć bo zaraz coś zepsuje o regulacji niewiele wiem.
Jutro będę grzebał. Dziś do pracy ( kameruje się i robi zdjęcia po weselach )
Zacznę od świec, oględzin filtrów powietrza, przewodów WN.
W niedziele dam znać czy coś pomogło.
Czyszczenia gaźnika sam się boję podjąć bo zaraz coś zepsuje o regulacji niewiele wiem.
Motorek jaki mam VN-15SE
Dodatkowe dane. Dziś wymieniłem świece zapłonowe. Dwie świece w cylindrze z przodu miały szary nalot, raczej ciemnoszary. Świece w cylindrze drugim/tylnym były czarne. Nalot był suchy i matowy na wszystkich świecach. Wskazuje to (chyba) na zbyt bogatą mieszankę. Jak ją można wyregulować w moim moto?
Motorek jaki mam VN-15SE
http://www.youtube.com/watch?v=ICdocNWiO7U od 40sekundy widać strzały ogniste żucane przez potwora. Niestety tylko telefonem nagrane i dźwięk kiepski
Motorek jaki mam VN-15SE
Wręcz przeciwnie są bardzo ciche, aż za ciche. Ktoś tylko coś kiedyś kombinował bo oba są jakby skracane jakieś 30cm od cylindra. Na pewno cięte i spawane do kupy. Na zimnym nie trzęsie jest akceptowalnie. Trzęsienie nasila się po porządnym zagrzaniu maszyny. Może to coś z wałem??
Motorek jaki mam VN-15SE
Właśnie wczoraj zobaczyłem dwie małe dziurki wywiercone z tyłu jakby wiertarką.
Może ma ktoś pomysł na wibracje?
Jak to jest u was, posiadaczy takiej maszyny? Może ktoś ma taki lub podobny model i się wypowie bo może to normalne zjawisko.
Czytałam coś o jakimś wałku wyrównoważajacym czy coś takiego, zerwany klin itp. jakie są tego objawy?
Czy olej w dyferencjale może mieć znaczenie, wpływ na wibracje?
Może ma ktoś pomysł na wibracje?
Jak to jest u was, posiadaczy takiej maszyny? Może ktoś ma taki lub podobny model i się wypowie bo może to normalne zjawisko.
Czytałam coś o jakimś wałku wyrównoważajacym czy coś takiego, zerwany klin itp. jakie są tego objawy?
Czy olej w dyferencjale może mieć znaczenie, wpływ na wibracje?
Motorek jaki mam VN-15SE