Wibracje oraz strzelanie

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Wibracje oraz strzelanie

Post autor: Gabriel » czw cze 30, 2011

Witam, mam taki z nowiutkim nabytkiem. Przed kupnem jeździłem i było wszystko OK. Umowy podpisane przejechane 30km i...... i coś zaczęło strzelać w tłumiki.
Druga sprawa to mocne wibracje przy pewnych obrotach. Niezależnie od biegu oraz prędkości na około 4-5k obrotów. trzęsie tylko w tym zakresie. Najbardziej jak się dojeżdża na biegu wtedy mocno trzęsie. Po naciśnięciu sprzęgła wibracje ustają. Ma na nie jakby tylko pewna partia obrotów powyżej oraz poniżej tego zakresu jest ok. Motor normalnie jeździ przyspiesza itp. :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pt lip 01, 2011

A jaki to motocykl ? Może od tego powinieneś zacząć.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt lip 01, 2011

Piotr pisze:A jaki to motocykl ? Może od tego powinieneś zacząć.
Piotrek nie czytałeś wcześniej co kupił VN15
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt lip 01, 2011

Kawasaki VN-15 SE z 1989roku sorki że zapomniałem

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pt lip 01, 2011

Jeżeli chodzi o wibracje to zaczołbym od sprawdzenia wyważenia kół, a potem szukał dalej jak nie pomoże.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt lip 01, 2011

Po naciśnięciu sprzęgła problem znika więc to nie wina kół. Może się czepiam i ten motor po prostu wpada w rezonans. Co do strzelania to dziś wymienię świece jak nie pomoże to synchronizacja gaźników więcej pomysłów na strzały nie mam.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt lip 01, 2011

Gabriel pisze:Po naciśnięciu sprzęgła problem znika więc to nie wina kół. Może się czepiam i ten motor po prostu wpada w rezonans. Co do strzelania to dziś wymienię świece jak nie pomoże to synchronizacja gaźników więcej pomysłów na strzały nie mam.
Chyba tam masz jeden gaznik ? czyż nie ?
wibracje to nie jest normalne, jeżeli tylko stałe na 4 tys. to mogą być trzy powody
-ktoś jak go rozbierał spieprzył wałek równoważący znaczy zle ustawił albo jest popsuty :cry:
-zle ustawiony silnik na szpilkach znaczy nie równo, może wybite gumy lub dystans albo zle ustawiony i wał to powoduje, a o trzeciej nie będę na razie pisał bo możesz nie potrzebnie się zamartwiać.
Kiedyś w VN750 założyłem znaczy szpilki pomyliłem i motong miał wibracje to jest mało znaczące ale jednak, po podmianie było ok. jeżeli silnik jest nie równo założony, na oko tego nie wypatrzysz to może wał ocierać delikatnie lub mocno o osłone i było by to słychać.
Zastanawia mnie tylko że jak wciśniesz sprzęgło to ustaje więc pierwszą opcje możesz chyba wykluczyć.
A strzelanie to qwa nie od świec, już tyle o tym pisałem tylko w gażniku pewno gumka z AIR-a ci poszła.
Poczytaj trochę postów to na pewno tam cos znajdziesz na temat gaznika i strzelania.

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt lip 01, 2011

Jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają dlatego ustają wibrację. Może coś właściciel przede mną zataił? Po jazdach próbnych problemu nie było. Może to strzelanie ma wpływ na trzęsienie coś źle wybucha i jakiś efekt stukowy czy coś takiego. Dziwne, że przy wyższych obrotach jest OK przy niskich też. Zaraz zadzwonię do kolesia niech teraz się przyzna. Poza tym jak coś zataił jest powód do rozwiązania umowy i zwrotu kosztów.
Motorek jaki mam VN-15SE

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt lip 01, 2011

Jak zataił przed to i teraz się nie przyzna :P ja bym uderzył bardziej w okolice kosza sprzęgłowego, przy określonych obrotach generuje wibracje a po rozklejeniu (wciskasz sprzęgło) jakoś masy wirujące się redukują bo się układ rozłącza i wtedy nie wibruje. Kosz też się powinno wywarzać :D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt lip 01, 2011

A ja za kolegą Tiszo stawiałbym na ... szpilki i to że ktoś już tam coś grzebał....... no chyba że się tylko "elementy tłumiące" na szpilkach wybiły

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt lip 01, 2011

Właśnie padać przestało więc ruszyłem. Trzęsie dużo mniej i mniej strzela. Po 20km znowu zaczeło jak jest ciepły. Dodatkowo prawdziwy ogień z rur. Stawiam na układ zapłonowy. Zaczyna teź kopcić z rur i zapach ostry benzyny. Zacznę od membrany bo możliwe że za duż dostaje paliwa, leci w tłumik i niekontrolowane spalanie. Taki oto mam pomysł.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt lip 01, 2011

To co możesz sam zrobić to sprawdź stan świec zapłonowych, filtra powietrza. Następnie przy tych objawach zrobiłbym czyszczenie i regulację gaźnika. Czy płynnie wchodzi i schodzi Ci z obrotów silnik? Może zbyt bogata mieszanka? Te baaaardzo głośne strzały to tak jak pisał Tiszo.... membrana AIR w gaźnikach do wymiany. Z tego co wiem to tylko w serwisie KAWASAKI do kupienia.
Odpala bez problemu na ciepłym i na zimnym silniku ? coś nie tak z cięgnem ssania ?
takie luźne pomysły

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » sob lip 02, 2011

Dzięki za zainteresowanie. Nowe wieści :) Na zimnym jest ok zaczyna być gorzej na gorącym tak po przejechaniu 30km. Wtedy ma większe wibracje, mocniej strzela oraz bardziej czuć spaliny bardziej intensywny zapach benzyny. Odpala na gorącym czy zimnym bez najmniejszego problemu.
Jutro będę grzebał. Dziś do pracy ( kameruje się i robi zdjęcia po weselach )
Zacznę od świec, oględzin filtrów powietrza, przewodów WN.
W niedziele dam znać czy coś pomogło.
Czyszczenia gaźnika sam się boję podjąć bo zaraz coś zepsuje o regulacji niewiele wiem.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » ndz lip 03, 2011

Dodatkowe dane. Dziś wymieniłem świece zapłonowe. Dwie świece w cylindrze z przodu miały szary nalot, raczej ciemnoszary. Świece w cylindrze drugim/tylnym były czarne. Nalot był suchy i matowy na wszystkich świecach. Wskazuje to (chyba) na zbyt bogatą mieszankę. Jak ją można wyregulować w moim moto?
Motorek jaki mam VN-15SE

Eden

Post autor: Eden » ndz lip 03, 2011

to vn 1500 ma po dwie swiece na cylinder??

a to ciekawostka, nawet nie wiedzialem, w autach to wiem ze są takie rozwiazania,


ale czlek sie uczy cale zycie

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » ndz lip 03, 2011

http://www.youtube.com/watch?v=ICdocNWiO7U od 40sekundy widać strzały ogniste żucane przez potwora. Niestety tylko telefonem nagrane i dźwięk kiepski
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz lip 03, 2011

A wydechy masz wybebeszone??całkiem puste?
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » ndz lip 03, 2011

Wręcz przeciwnie są bardzo ciche, aż za ciche. Ktoś tylko coś kiedyś kombinował bo oba są jakby skracane jakieś 30cm od cylindra. Na pewno cięte i spawane do kupy. Na zimnym nie trzęsie jest akceptowalnie. Trzęsienie nasila się po porządnym zagrzaniu maszyny. Może to coś z wałem??
Motorek jaki mam VN-15SE

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » pn lip 04, 2011

kręcisz go na obrotach do odcięcia dlatego strzela , to zupełnie normalne , musisz miec rozwiercony tłumik i widac ogień i tyle. wstaw orginalne tłumiki a ogień znilnie

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn lip 04, 2011

Właśnie wczoraj zobaczyłem dwie małe dziurki wywiercone z tyłu jakby wiertarką.

Może ma ktoś pomysł na wibracje?
Jak to jest u was, posiadaczy takiej maszyny? Może ktoś ma taki lub podobny model i się wypowie bo może to normalne zjawisko.

Czytałam coś o jakimś wałku wyrównoważajacym czy coś takiego, zerwany klin itp. jakie są tego objawy?

Czy olej w dyferencjale może mieć znaczenie, wpływ na wibracje?
Motorek jaki mam VN-15SE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą