Strona 1 z 2

Rozwiercenie tłumika, dziurki

: pn sie 08, 2011
autor: Gabriel
Witam, jak to jest z rozwierceniem tłumika w moto jak moje czyli VN-15. Na nowe głośne mnie nie stać w końcu to sporo kasy. Fabryczne są jednak za ciche. Co można zrobić aby było mnie najpierw słychać potem widać :D oczywiście niewielkim wkładem finansowym. Ktoś tam kiedyś jakieś po dwie dziurki wywiercił, ale jeżeli chodzi o gang nie am chyba wpływu.

: pn sie 08, 2011
autor: mieso1972
Tematy podobne już były na forum więc musisz tylko poszukać

: pn sie 08, 2011
autor: SzpakuBaku
ja w swojej vn 750 mam po dwie dziury na wydechu od spodu - ale ponoc to slabo zglasnia, ale najbardziej co sprawialo ze moje moto slychac 2 a nawet 3 ulice dalej byly wstawione przelotki (brak tlumika centralnego i polaczenie bezposrednio kolektora z wydechem). ale szczerze jak dla mnie to o wiele wiele za glosno, po malej trasie baniak mnie bolal jak oszalaly. moto kupilem juz z taka przeroba i wrocielem do orygianalu. no ale co kto lubi :)

: pn sie 08, 2011
autor: dodeks
Witam! Ja dzisiaj powalczyłem z tłumikami.. :cenzura: gość od którego kupiłem sprzęt powiercił w koło otwory ale stwierdziłem że pójdę krok dalej i udało mi się wyciągnąć te rurki wewnętrzne! Ale ostrzegam łatwo nie poszły trzeba obwiercić w koło bo wewnątrz ta rurka jest szersza i jej nie wyciągniesz. Miłej zabawy

: pn sie 08, 2011
autor: Gabriel
Ja dziś dołożę ze 3 dziurki zobaczymy co będzie. Mam akurat takie wiertło 60cm długie więc do samego końca dojdzie :mrgrin:

: pn sie 08, 2011
autor: Orzech_
Można kombinować jak ktoś lubi głośno, ale nigdy nic nie da efektu jakichś firmowych wydechów, czasami lepiej wstawić kawał rury z kwasówki zamiast wydechu i jest lepszy efekt niż wypruwanie oryginalnych. Znajomy kiedyś kombinował w Shadow i do wewnątrz rury wstawiał taką końcówkę wydechu samochodowego, ozdobną taką niby basową, dźwięk był o niebo lepszy niż z wyprutego wydechu, ale tam jest kawał rury i jest gdzie to upchać.

: pn sie 08, 2011
autor: Mairon
Witam. Ale panowie. Ja nie znam sie zbyt wiele na silnikach ale słyszalem ze załozenie jak wy to mówicie "kawałka rury" zamiast tłumika nie jest takie proste wiąże sie to ze zmiana jakich dysz bo nie zrobienie tego grozi uszkodzenie m zaworów. Jak pisałem wczesniej nie znam tematu dokładnie tylko słyszałem taka informacje. Jeśli ktos zna temat dogłebnie byłbym wdzieczny za info w tej kwestii. Byc może to zupełnie nie prawda o czym napisalem. Ale warto sprawdzic. Pozdrawiam.

: pn sie 08, 2011
autor: Orzech_
To jak to robią panowie z np z OCC że im kawał rury wystarcza jako tłumik? :P

Mi się wydaje że chodzi o regulację mieszanki.

: wt sie 09, 2011
autor: Pees
Mairon pisze:[...] słyszalem ze załozenie jak wy to mówicie "kawałka rury" zamiast tłumika nie jest takie proste wiąże sie to ze zmiana jakich dysz bo nie zrobienie tego grozi uszkodzenie m zaworów. [...]
Na pewno trzeba się liczyć z pogorszeniem warunków pracy silnika. Sekwencja: ssanie, sprężanie, praca wydech pociąga za sobą turbulencje zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym dlatego tuning silników pod kątem mocy to takie strojenie filtra powietrza, kolektora ssącego, wydechowego i tłumików, żeby te turbulencje były jak najmniesze. Wtedy najmniejszym ciśnieniom będą też poddane zawory, co pisze Mairon, bo przeplyw: powietrze, mieszanka, wybuch, spaliny będzie na tyle wygładzony, na ile się da.

Z tego powodu lepsze będą tłumiki akcesoryjne od zwykłego kawałka rury. Można wierzyć, że ktoś zadał sobie trochę trudu strojąc je z silnikiem i poprawił akustykę nie pogarszając warunków pracy silnika.

: wt sie 09, 2011
autor: Gabriel
Mam pytanko czy jest ktoś w posiadaniu przekroju tłumika od motocykla. Jak to technicznie wygląda?

Zastanawiam się co lepiej rozwiercić. czy dziurki na końcu czy sam wkład od środka?

: wt sie 09, 2011
autor: dodeks
Siemanko! jak pisałem wyżej ja wybebeszyłem środek a były powiercone dziurki po zewnątrz(efekt mierny) teraz jest dużo lepiej .Aaa na te dziurki ma mi gość pospawać nakładkę z nierdzewki i będzie git! A tak wogóle to powiem szczerze według mnie dużo lepiej wygląda wyjęty środek jak powiercone dziury?! No ale to kwestia gustu.Pozdrawiam!

: wt sie 09, 2011
autor: Gabriel
Witam, więc jestem po zabiegu wiercenia, a przy okazji naprawiłem moto :antlers:
Więc biore wiertarke z zaczynam od tłumika prawgo. Dwie dziurki już były wię dowierciłem trzcią. Ide na drugą strone moto świce i ku mojemu zdziwieniu dziurek nie widzę. No to do roboty wywierciłem trzy dziurki. Jakie było moje zdziwienie jak motor przestał się trząchać. Opisywane w innym poście wibracje po prostu znikneły.
Motor chodzi ciutke ładniej, bardziej basowo na wolnych.
Najbardziej zadowolony jestem ze znacznego zmniejszenia wibracji.
Szkoda mi pruć oryginalnych tłumików.

Zastanawiam się czy jak rozwiercę te dwa nity to wyjmę tę zaślepkę co wniej wierciłem ?? wyglada jakby ją tylko te nity trzymały.

: pn sie 22, 2011
autor: Gabriel
Odświeżając temat. Będę potrzebował głośniejszych(głośnych) tłumików do mojego motorka. Jak to zrobić najlepiej. Oryginały chcę zostawić tak jak są na długie trasy. Potrzebuje czegoś głośnego jak będę wracał, to żeby żona 5 minut wcześniej mnie słyszała i grzała obiad :)
Tak więc co będzie lepsze. Kupić oryginał (graniczy z cudem) i rozwiercić, wydłubać, kombinować. Czy kupić rury powyginać, czy markowy tłumik za wielką kasę?

Wiem z rozwierceniem mogą być różne efekty.
Rura jak rura strasznie głośno chyba nawet za głośno :)
Oryginał często możliwość modyfikowania dźwięku.

Trzecia opcja to kupić uniwersalne, odciąć oryginały za kolankami na prostej. Uniwersalne i oryginały zrobić na obejmy i byłaby możliwość szybkiej zmiany?

: pn sie 22, 2011
autor: bartazzz
ja mam druga puchę i się zastanawiałem czy jednej nie wybebeszyć i wymieniałbym tylko puchę z głośnej na cichą

: wt sie 23, 2011
autor: Gabriel

: pt mar 02, 2012
autor: Makus001
Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów

: pt mar 02, 2012
autor: MUKA
Makus001 pisze:Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Nie wiem co to za model VTN, ale może chodzi ci o Taurera?
Tu masz instrukcję na głośniejsze wydechy. Nie przejmuj się że do 1600. One 1,6 i 1,5 miały te same tłumiki fabrycznie.
http://www.youtube.com/watch?v=3xr85grdXWc

: pt mar 02, 2012
autor: Makus001
MUKA pisze:
Makus001 pisze:Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Nie wiem co to za model VTN, ale może chodzi ci o Taurera?
Tu masz instrukcję na głośniejsze wydechy. Nie przejmuj się że do 1600. One 1,6 i 1,5 miały te same tłumiki fabrycznie.
http://www.youtube.com/watch?v=3xr85grdXWc
Przepraszam bardzo , literówka miało być VNT a nie VTN a dokładniej w dowodzie jest
VNT 50 D

: pt mar 02, 2012
autor: MUKA
A czyli masz Classica :ok: to filmik nieaktualny.

: pt mar 02, 2012
autor: Makus001
No mam classic