Strona 1 z 2

Poszerzenie baku

: pt lis 18, 2011
autor: centek
Witajcie... tak mnie się po sezonach dwóch w siodle, pod kopułą urodziła myśl, że 14 litrów w baku to za mało. W związku z tym zaczynam zbierać rozumki w sprawie poszerzania, powiększania baku. Koledzy, Koleżanki coś wiedzą, słyszeli/ły na tenże temat? Wszelkie sugestie miło widziane.

Planuję się tym zająć i skończyć temat do kwietnia. Czasu jest trochę... ale nie za dużo... :)

pzdr

: pt lis 18, 2011
autor: Badger
w enduro montują dodatkowe baki plastikowe, ale to w tym przypadku chyba kiepskie rozwiązanie.

A może jak w v-maxie w ramie??

: pt lis 18, 2011
autor: centek
Odpada pomysł z zalaniem ramy... już ją podocinałem i "bezszczelna" jest...

: pt lis 18, 2011
autor: Roy
Przeciąć trzeba, pas blachy wspawać obrobić ochlapać jakimś lakierem i powinno grać :D

: sob lis 19, 2011
autor: januszek
Moim skromnym zdaniem zbyteczna praca nad przeróbką - poszeżaniem , bo już i tak z założenia nie będzie oryginał (rozumiem , że na tym Ci nie zależy) więc proponuję zadoptowanie innego zbiornika . Zeby zostać przy Vulkanie pomyśl o zbirniku od nowszego modelu 1500 , ja miałem poprzedni z 97r i wchodziło 18 litrow , myślę , że to byłoby najprostrze rozwiązanie :)

: sob lis 19, 2011
autor: SAURO
Kiedyś dawno temu pytałem na innym forum i oto odpowiedzi:
http://www.kresowe.forum.motocyklowe.or ... =12&t=4237

: sob lis 19, 2011
autor: januszek
No piszą samą prawdę o cięciu i spawaniu zbiorników - ja sam przeżyłem dwa wybuchy zbiornikow (jeden ciężarówki 800 litrów i motocykla) nic o tym nie wspominałem , tylko serdecznie jeszcze raz odradzam taką operację , bo to bardzo kosztowne jeszcze jest , fachowcy cenią się teraz , a jeżeli go znajdziesz , to i tak po 3-4 latach rdza będzie w środku wyłazić , a i szpachel na zewnątż też potrafi odpadać !!

: sob lis 19, 2011
autor: MUKA
Jeżeli miałbyś w ogóle zmieniać na inny kształt zbiornika, lub odrestaurowanie oryginału już nie dostępnego typu motocykla, to tak. Ale w twoim przypadku popieram zdanie januszka. :yeee:

: sob lis 19, 2011
autor: Krasnal
Mistrzu, a jakis od 900 nie bedzie pasowal?
jest pare na ebay-u w "nieduzych" (okolo 100funciakow) pieniadzach, na swieta lece puszka do polandu, wiec jak cos, to wiesz co... :D

: sob lis 19, 2011
autor: Andreas
900-tka jest chyba na wtrysku? jesli tak to odoada brak kranika i pompa w baku, najpredzej pd nomada/classica by przypasował tyle ze nomad miał 16l wiec duzo nie wskurasz...

: sob lis 19, 2011
autor: SAURO
A ja doszedłem do wniosku po przeanalizowaniu za i przeciw jescze mając 800-tkę że zbiornik wystarczał mi do przejechania 160-200 km w zależności od stylu jazdy :antlers: więc do czego zmierzam hmmm do tego że tankowanie co około 2 godz jazdy ma sens ponieważ można odsapnąć i rozprostować kości. Na szczęście teraz stacje benzynowe są dosłownie co parę kilometrów i otwarte są non stop więc nie ma obawy że zostaniemy na drodze bez paliwa, chyba że na własne życzenie.

: sob lis 19, 2011
autor: Andreas
no chyba że jesteś akurat w rumuni jedziesz przez karpady żółtymi sciezkami wtedy może być gorąco. kumpel w drifteze miał tylko 400ml benzynki w baku...vn 2000 robił bez problemu350km na baku

: sob lis 19, 2011
autor: SAURO
Żaden problem zaopatrzeć się w kanister 5l i po problemie bo jak się jedzie do dzikiego kraju to trzeba być wyposażonym :D

: sob lis 19, 2011
autor: Badger
SAURO pisze:mając 800-tkę że zbiornik wystarczał mi do przejechania 160-200 km w zależności od stylu jazdy
jakbym nie jeździł to na baku spokojnie robię 200 km, a w trasie nawet 300.
800-tka ma 15 litrów baku, średnie spalanie 4,5 - 5,5 l/100km.

160 na baku to chyba cały czas pod górkę na jedynce :D


zamiast rzeźbić w swoim, poszukać podobnego od innego motocykla, albo kanisterek na plecy.
Taki baniaczek na szelkach z rurką i zaworkiem - i można tankowac w czasie jazdy :D

: sob lis 19, 2011
autor: SAURO
Widocznie mam za silny nadgarstek :D bo nigdy pniżej 6,5 nie zszedłem. Nie mam pojęcia jak Wy takie wyniki osiągacie 4,5 - 5,5 litra.

: sob lis 19, 2011
autor: motostawik
Mój vn poniżej 5 nigdy nie zszedł kręci się tak w okolicy 5,5-6 SAURO masz albo za silny nadgarstek albo dobrze nasmarowaną manetkę z linką :mrgreen:

: sob lis 19, 2011
autor: Andreas
Sauro musisz mieć cos z gaznikiem no chyba ze jezdzisz 150km/h miałem takiego nomada jak twój palił 5,3-5,8 predkości 100-125 tyle co vn 2000 przy 140-160

: sob lis 19, 2011
autor: SAURO
Nie mam na razie czasu ale zajżę do gaźnika bo wydaje mi się że iglica może być za wysoko podniesiona :D . Faktem jest że odwijam za rzadko nadgarstek :pedzi:

: sob lis 19, 2011
autor: Trufel
vn 2000 przy 160-180 km/h pali jakieś 6.5 a normalnie 5.3 taka am ciekawostka , aha i zbiornik starcza na 300 km

: pn lis 21, 2011
autor: Abrams
Centek widziałem w necie zbiorniki akcesoryjne i większe a do tego też z miejscem na butlę podtlenku azootu.
U czerwonoskórych wszystko można znaleźć.
Najprościej przespawać go na szerzej.
Pytanie jak komplikuje budowę zbiornika ta konsola co masz na środku.