strzela w wydech vn 15 88r

Rusłan
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 13, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
VROC: 0

strzela w wydech vn 15 88r

Post autor: Rusłan » sob maja 25, 2013

Cześć
podczas docierania silnika po generalce (zrobione ok 1000km) wszystko ok chociaż musiałem przewinąć alternator :oops:
mam jeszcze jeden problem otóż moto po odjęciu gazu przy hamowaniu silnikiem strasznie wali w rury(wydech) wiem że może to być wina złej mieszanki tj. złe proporcje powietrza i paliwa stąd moje pytanie jak to wyregulować jest gdzieś jakieś pokrętło?? od dawki powietrza
synchornizacja jest ok chodzi równiutko także spoko chodzi o dawkę POMÓŻCIE proszę
jest to kawa VN 15 z 88 roku
Pozdro :antlers:

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob maja 25, 2013

Rusłan, na mój chłopski rozum masz do sprawdzenia dwie, trzy sprawy. Łatwiejsza - sprawdź szczelność mocowania wydechów do cylindrów, wymień podkładki lub dołóż do starych. Drugi temat to regulowanie mieszanki, a na koniec jak powyższe nie pomogą - czyszczenie i synchronizacja gaźników.

Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....

pozdr

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » sob maja 25, 2013

Centek dobrze prawi,
ale spróbuj podkręcić jeszcze wolne obroty trochę wyżej
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » sob maja 25, 2013

Strzelnie z wydechów przy zejściu z obrotów w VN15 to normalka. Czytałem artykuł poświęcony Vulkanom i pisało w nim, że Kawasaki kilka lat temu robiło w związku z tym akcję serwisową polegającą na wymianie i odpowiednim (poprawionym) prowadzeniu przewodów odpowiadających za zapłon (przewody wysokiego i niskiego napięcia). Dzwoniłem do serwisu Kawasaki w Polsce i nikt o tym nie słyszał. Gość powiedział, że mogło to być w Europie zachodniej lub w USA.
Ja zrobiłem wszystko co centek napisał i zbyt wiele nie pomogło bo wali z rur aż miło :D
Planuję w tym roku wymienić wszystkie przewody idące do modułu zapłonowego i z modułu na świece na przewody dobrej jakości (w dobrej izolacji). Zobaczymy czy coś pomoże.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

DIVA
Posty: 118
Rejestracja: wt paź 18, 2011
Miejscowość: Milton Keynes UK
Motocykl: VN1500 oraz VICTORY HAMMER
VROC: 0

Post autor: DIVA » ndz maja 26, 2013

Moj nie wali w kopciuchy. vn 1500 91r.
DWA KOLA TO WIECEJ NIZ CZTERY!!!

Rusłan
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 13, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
VROC: 0

Post autor: Rusłan » pn maja 27, 2013

dzięki chłopaki za pomoc dzisiaj lub jutro postaram się to ogarnąć :dance: i dam znać :yeee: ale póki co mam inny problem a mianowicie podczas jazdy dla ojca zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju i zaczą dziwnie chodzić...... :(
Pozdro chłopaky :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn maja 27, 2013

Skoro, pali się kontrolka od oleju, to albo czujnik walnięty, albo mało oleju, albo pompa oleju może być do roboty
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn maja 27, 2013

Rusłan pisze:nny problem a mianowicie podczas jazdy dla ojca zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju i zaczą dziwnie chodzić...... :(
Raczej go na razie nie odpalaj. Stawiam na pompę oleju.

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pn maja 27, 2013

Olej jest? Widzisz poziom w "okienku" na dole? Może oliwki zbrakło, VN15 jest bardzo czuły na niski poziom oliwy, ssak jest z przodu i jak Waść słusznej wagi jesteś a oliwy mało - to i przeważasz na tył wskutek czego smarowania ni ma. Sprawdzam zawsze najprostrze rzeczy, zanim się do grubych zabiere :)

@Pustelnik: to strzelanie z wydechów teoretycznie świadczy o zbyt dużej ilości powietrza w mieszance, na pustych wydechach to normal, bo podciśnienie zasysa z rury do cylindra powietrze i jest strzał, i tu nie ustawisz na gaźniku nic a nic :) , jak wydechy nie są prute - nie ma tego efektu, spaliny są wydalane jednokierunkowo i ustawienia gaźnikowe "obowiązują", trza przyczyny szukać gdzie indziej. Gdzie... ano to co wiedziałem - to napisałem :)

Rusłan
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 13, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
VROC: 0

Post autor: Rusłan » wt maja 28, 2013

My kupiliśmy go z zatartym na korbowodzie wale z silnikiem w częsciach pierwszych po regeneracjii wału został on przez nas złożony i właśnie zastanawialiśmy sie czy nie wymienić pompy no ale nie wymieniliśmy i pewnie ona siadła;//////
Także strzelanie to może być efekt pustyh wydechów jak napisał centek :ok:
Dzięki chłopaki to sie nazywa FORUM :ok: :antlers:
Pozdro

Rusłan
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 13, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
VROC: 0

Post autor: Rusłan » śr cze 12, 2013

a ze smarowaniem jest to że pompe zblokował opiłek aluminium i pękła plastickowa zębatka która ją napędza :(

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » czw cze 13, 2013

Witaj, ja też próbowałem walczyć ze strzelaniem niestety na pustych wydechach musi strzelać jak je przywróciłem lekko do oryginału to przestało praktycznie strzelać, druga sprawa to membrany AIR-CUT u mnie były jak sitko, koszt nie duży, a roboty na 10 minut z wymianą.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1687
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » czw cze 13, 2013

Cześć. U mnie nie tylko strzela, ale jeszcze zionie ogniem z obu luf :D ale uważam że tak ma być :ok: :ok: :ok:

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » pt cze 14, 2013

jak wali ogniem to zajebiście :yeee:

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pn cze 17, 2013

:D :D :D :yeee: :yeee:

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » sob lip 27, 2013

Odkopuję temat bo właśnie pozbyłem się walenia w wydech po gwałtownym odkręceniu na maksa manetki i szybkim odpuszczeniu gazu (strzał był typowo od zbierającego się niespalonego paliwa w tłumiku). Dodatkowym efektem było duszenie się silnika po gwałtownym dodaniu gazu (np w czasie wyprzedzania). W takiej chwili musiałem odpuścić manetkę i ponownie odkręcić bardziej płynnie, wtedy motocykl przyspieszał w miarę normalnie. Przyczyną był urwany wężyk podciśnienia w miejscu podłączenia do modułu zapłonowego (dyndał sobie w powietrzu). Moduł znajduje się pod prawą pokrywą. Naprawa polegała na wyjęciu urwanej plastikowej końcówki z wężyka podciśnienia, delikatnym rozwierceniu otworu w obudowie modułu zapłonowego na fi 4mm w miejscu gdzie wystawała urwana końcówka . Wierciłem trzymając wiertło w palcach a moduł otworem w dół by opiłki nie sypały się do czujnika podciśnienia. Następnie włożyłem odwrotnie niż była tą urwaną końcówkę w nawiercony otwór (wchodzi ciasno). Nie wklejałem tego na kropelkę bo można by skleić przez przypadek membranę czujnika podciśnienia. Po założeniu rurki na końcówkę uszczelniłem po wierzchu szczyptą silikonu by mieć pewność, że jest szczelne. Moto przestało walić w tłumiki, mniej się grzeje (wcześniej wentylator pracował prawie cały czas a teraz sporadycznie), nie dusi się po gwałtownym dodaniu gazu :ok:
Jeśli macie podobne objawy to sprawdźcie czy wężyk podciśnienia idący od gaźnika jest podłączony do modułu zapłonowego, czy nie jest zagięty i czy filtr, który jest w niego wpięty jest drożny.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob lip 27, 2013

ave.....

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » pn lip 29, 2013

hmmm ja ma podobnie ale wężyki są ok
NIC

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » ndz cze 01, 2014

Siemka :D

Ja jak miałem VN1500 to byłem heappy jak waliły mi wydechy :antlers: I mi to nie przeszkadzało hihi :)

No i wszystkie wałesające się samopas kundle to spierdzielały gdzie się da jak ja jechałem i jak je mijałem to sprzęgło, manetka opór i potem odpust - salwa !! :p

A tak wyglądało hehe: http://www.youtube.com/watch?v=6-IFxcF82Xo

Pozdrówki 4-All

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » pt sie 22, 2014

centek pisze:Rusłan, na mój chłopski rozum masz do sprawdzenia dwie, trzy sprawy. Łatwiejsza - sprawdź szczelność mocowania wydechów do cylindrów, wymień podkładki lub dołóż do starych. Drugi temat to regulowanie mieszanki, a na koniec jak powyższe nie pomogą - czyszczenie i synchronizacja gaźników.

Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....

pozdr
Podłącze się pod temat bo mam podobne objawy czyli czarne świece na tylnym cylindrze i strzelanie w wydech . Szczelność tłumików sprawdzona i stanąłem w punkcie drugim (czyli skład mieszanki) Sprawdziłem ustawienie śrubki regulacyjnej i była ustawiona fabrycznie 2,25 wersja us. i chcę trochę zubożyć mieszankę. I stąd moje pytanie bo różne wersje krążą w necie... Czy wykręcając śrubkę o pół obrotu sprawiam że mieszanka jest uboższa ? Czy jest całkowicie na odwrót ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą