Strona 1 z 2

strzela w wydech vn 15 88r

: sob maja 25, 2013
autor: Rusłan
Cześć
podczas docierania silnika po generalce (zrobione ok 1000km) wszystko ok chociaż musiałem przewinąć alternator :oops:
mam jeszcze jeden problem otóż moto po odjęciu gazu przy hamowaniu silnikiem strasznie wali w rury(wydech) wiem że może to być wina złej mieszanki tj. złe proporcje powietrza i paliwa stąd moje pytanie jak to wyregulować jest gdzieś jakieś pokrętło?? od dawki powietrza
synchornizacja jest ok chodzi równiutko także spoko chodzi o dawkę POMÓŻCIE proszę
jest to kawa VN 15 z 88 roku
Pozdro :antlers:

: sob maja 25, 2013
autor: centek
Rusłan, na mój chłopski rozum masz do sprawdzenia dwie, trzy sprawy. Łatwiejsza - sprawdź szczelność mocowania wydechów do cylindrów, wymień podkładki lub dołóż do starych. Drugi temat to regulowanie mieszanki, a na koniec jak powyższe nie pomogą - czyszczenie i synchronizacja gaźników.

Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....

pozdr

: sob maja 25, 2013
autor: Zeus
Centek dobrze prawi,
ale spróbuj podkręcić jeszcze wolne obroty trochę wyżej

: sob maja 25, 2013
autor: Pustelnik
Strzelnie z wydechów przy zejściu z obrotów w VN15 to normalka. Czytałem artykuł poświęcony Vulkanom i pisało w nim, że Kawasaki kilka lat temu robiło w związku z tym akcję serwisową polegającą na wymianie i odpowiednim (poprawionym) prowadzeniu przewodów odpowiadających za zapłon (przewody wysokiego i niskiego napięcia). Dzwoniłem do serwisu Kawasaki w Polsce i nikt o tym nie słyszał. Gość powiedział, że mogło to być w Europie zachodniej lub w USA.
Ja zrobiłem wszystko co centek napisał i zbyt wiele nie pomogło bo wali z rur aż miło :D
Planuję w tym roku wymienić wszystkie przewody idące do modułu zapłonowego i z modułu na świece na przewody dobrej jakości (w dobrej izolacji). Zobaczymy czy coś pomoże.

: ndz maja 26, 2013
autor: DIVA
Moj nie wali w kopciuchy. vn 1500 91r.

: pn maja 27, 2013
autor: Rusłan
dzięki chłopaki za pomoc dzisiaj lub jutro postaram się to ogarnąć :dance: i dam znać :yeee: ale póki co mam inny problem a mianowicie podczas jazdy dla ojca zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju i zaczą dziwnie chodzić...... :(
Pozdro chłopaky :mrgreen:

: pn maja 27, 2013
autor: Zeus
Skoro, pali się kontrolka od oleju, to albo czujnik walnięty, albo mało oleju, albo pompa oleju może być do roboty

: pn maja 27, 2013
autor: Andrew
Rusłan pisze:nny problem a mianowicie podczas jazdy dla ojca zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju i zaczą dziwnie chodzić...... :(
Raczej go na razie nie odpalaj. Stawiam na pompę oleju.

: pn maja 27, 2013
autor: centek
Olej jest? Widzisz poziom w "okienku" na dole? Może oliwki zbrakło, VN15 jest bardzo czuły na niski poziom oliwy, ssak jest z przodu i jak Waść słusznej wagi jesteś a oliwy mało - to i przeważasz na tył wskutek czego smarowania ni ma. Sprawdzam zawsze najprostrze rzeczy, zanim się do grubych zabiere :)

@Pustelnik: to strzelanie z wydechów teoretycznie świadczy o zbyt dużej ilości powietrza w mieszance, na pustych wydechach to normal, bo podciśnienie zasysa z rury do cylindra powietrze i jest strzał, i tu nie ustawisz na gaźniku nic a nic :) , jak wydechy nie są prute - nie ma tego efektu, spaliny są wydalane jednokierunkowo i ustawienia gaźnikowe "obowiązują", trza przyczyny szukać gdzie indziej. Gdzie... ano to co wiedziałem - to napisałem :)

: wt maja 28, 2013
autor: Rusłan
My kupiliśmy go z zatartym na korbowodzie wale z silnikiem w częsciach pierwszych po regeneracjii wału został on przez nas złożony i właśnie zastanawialiśmy sie czy nie wymienić pompy no ale nie wymieniliśmy i pewnie ona siadła;//////
Także strzelanie to może być efekt pustyh wydechów jak napisał centek :ok:
Dzięki chłopaki to sie nazywa FORUM :ok: :antlers:
Pozdro

: śr cze 12, 2013
autor: Rusłan
a ze smarowaniem jest to że pompe zblokował opiłek aluminium i pękła plastickowa zębatka która ją napędza :(

: czw cze 13, 2013
autor: Gabriel
Witaj, ja też próbowałem walczyć ze strzelaniem niestety na pustych wydechach musi strzelać jak je przywróciłem lekko do oryginału to przestało praktycznie strzelać, druga sprawa to membrany AIR-CUT u mnie były jak sitko, koszt nie duży, a roboty na 10 minut z wymianą.

: czw cze 13, 2013
autor: Kater
Cześć. U mnie nie tylko strzela, ale jeszcze zionie ogniem z obu luf :D ale uważam że tak ma być :ok: :ok: :ok:

: pt cze 14, 2013
autor: Żabol
jak wali ogniem to zajebiście :yeee:

: pn cze 17, 2013
autor: centek
:D :D :D :yeee: :yeee:

: sob lip 27, 2013
autor: Pustelnik
Odkopuję temat bo właśnie pozbyłem się walenia w wydech po gwałtownym odkręceniu na maksa manetki i szybkim odpuszczeniu gazu (strzał był typowo od zbierającego się niespalonego paliwa w tłumiku). Dodatkowym efektem było duszenie się silnika po gwałtownym dodaniu gazu (np w czasie wyprzedzania). W takiej chwili musiałem odpuścić manetkę i ponownie odkręcić bardziej płynnie, wtedy motocykl przyspieszał w miarę normalnie. Przyczyną był urwany wężyk podciśnienia w miejscu podłączenia do modułu zapłonowego (dyndał sobie w powietrzu). Moduł znajduje się pod prawą pokrywą. Naprawa polegała na wyjęciu urwanej plastikowej końcówki z wężyka podciśnienia, delikatnym rozwierceniu otworu w obudowie modułu zapłonowego na fi 4mm w miejscu gdzie wystawała urwana końcówka . Wierciłem trzymając wiertło w palcach a moduł otworem w dół by opiłki nie sypały się do czujnika podciśnienia. Następnie włożyłem odwrotnie niż była tą urwaną końcówkę w nawiercony otwór (wchodzi ciasno). Nie wklejałem tego na kropelkę bo można by skleić przez przypadek membranę czujnika podciśnienia. Po założeniu rurki na końcówkę uszczelniłem po wierzchu szczyptą silikonu by mieć pewność, że jest szczelne. Moto przestało walić w tłumiki, mniej się grzeje (wcześniej wentylator pracował prawie cały czas a teraz sporadycznie), nie dusi się po gwałtownym dodaniu gazu :ok:
Jeśli macie podobne objawy to sprawdźcie czy wężyk podciśnienia idący od gaźnika jest podłączony do modułu zapłonowego, czy nie jest zagięty i czy filtr, który jest w niego wpięty jest drożny.

: sob lip 27, 2013
autor: centek
ave.....

: pn lip 29, 2013
autor: bzq
hmmm ja ma podobnie ale wężyki są ok

: ndz cze 01, 2014
autor: mrblack
Siemka :D

Ja jak miałem VN1500 to byłem heappy jak waliły mi wydechy :antlers: I mi to nie przeszkadzało hihi :)

No i wszystkie wałesające się samopas kundle to spierdzielały gdzie się da jak ja jechałem i jak je mijałem to sprzęgło, manetka opór i potem odpust - salwa !! :p

A tak wyglądało hehe: http://www.youtube.com/watch?v=6-IFxcF82Xo

Pozdrówki 4-All

: pt sie 22, 2014
autor: sebbb
centek pisze:Rusłan, na mój chłopski rozum masz do sprawdzenia dwie, trzy sprawy. Łatwiejsza - sprawdź szczelność mocowania wydechów do cylindrów, wymień podkładki lub dołóż do starych. Drugi temat to regulowanie mieszanki, a na koniec jak powyższe nie pomogą - czyszczenie i synchronizacja gaźników.

Nie masz nic innego wg. mnie do kombinacji. Chyba....

pozdr
Podłącze się pod temat bo mam podobne objawy czyli czarne świece na tylnym cylindrze i strzelanie w wydech . Szczelność tłumików sprawdzona i stanąłem w punkcie drugim (czyli skład mieszanki) Sprawdziłem ustawienie śrubki regulacyjnej i była ustawiona fabrycznie 2,25 wersja us. i chcę trochę zubożyć mieszankę. I stąd moje pytanie bo różne wersje krążą w necie... Czy wykręcając śrubkę o pół obrotu sprawiam że mieszanka jest uboższa ? Czy jest całkowicie na odwrót ?