Strona 1 z 2

Wał VN-15 używany czy regeneracja

: pn cze 10, 2013
autor: Gabriel
Witam , stoję przed dylematem, jako, że już rozebrałem silnik i będę go remontował potrzebuję wał. Lepiej kupić używany. Jeżeli regeneracja to poproszę namiary na dobry sprawdzony zakład. Jeżeli znajdziecie gdzieś używany też proszę o informację.

Czy jak kupię używany to od razu założyć nowe panewki? Co zmienić, zrobić jak już mam rozebrany silnik.

Skoro remontuję chciałbym aby pojeździł kolejne 40 000km



wał 2

wał 1

: pn cze 10, 2013
autor: Zeus
Jak kupisz używany wał, to panewki zapobiegawczo ja bym wymienił. Natomiast co do szlifu, to jest jedna firma pod Piłą, co zajmują się tym profesjonalnie , razem z dorobieniem panewek. Niestety namiarów nie mam :(

: pn cze 10, 2013
autor: Gabriel
Jaki koszt takiej usługi może być, ja troche dzwoniłem i ceny od 500zł do 1400zł

: wt cze 11, 2013
autor: Gabriel
W sumie zasadnicze pytanie czy jest sens regenerować wał? Plotki głoszą, że nie ma sensu nawet złotówki na taki zabieg wydać, czy ktoś tak robił i dalej jeździ?

: wt cze 11, 2013
autor: Gabriel
Jeszcze jedno czym różni się wał w wersji A od B oraz które roczniki będą do mnie pasowały? Nie mogę znaleźć nic na ten temat.

: wt cze 11, 2013
autor: Zeus
Tu masz listę od jakich modeli dopasujesz wał:
VN-15 (99917-1234) VN1500-A1, VN1500-A2, VN1500-A3, VN1500-A4, VN1500-A5 1987, 1988, 1989, 1990, 1991
VN-15 (99917-1296) VN1500-A2, VN1500-A3, VN1500-A4, VN1500-A5 1988, 1989, 1990, 1991
VN-15 (99917-1513) VN1500-A6, VN1500-A7, VN1500-A8, VN1500-A9 1992, 1993, 1994, 1995
VN-15 (99917-1514) VN1500-A6 1992
VN-15 (99917-1605) VN1500-C1, VN1500-C2 1994, 1995
VN-15 (99917-1702) VN1500-C3, VN1500-C4 1996, 1997
VN-15SE (99917-1260) VN1500-B1, VN1500-B2, VN1500-B3 1987, 1988, 1989
VN-15SE (99917-1311) VN1500-B2, VN1500-B3, VN1500-B4, VN1500-B5 1988, 1989, 1990, 1991
VN-15SE (99917-1381) VN1500-B4 1990
VN-15SE (99917-1515) VN1500-B6 1992
VN1500 (99917-1673) VN1500-A10, VN1500-A11, VN1500-A12, VN1500-A13 1996, 1997, 1998, 1999


Natomiast wersja A, B, dotyczy pewnie panewek, bo są trzy rodzaje.

: śr cze 12, 2013
autor: Gabriel
Czyli wszystkie chyba :) Masz może kogoś lub słyszałeś jak to jest z regeneracją wału czy to ma sens?

: śr cze 12, 2013
autor: Zeus
Raczej szukałbym używanego i wymienił tylko panewki zapobiegawczo.

: śr cze 12, 2013
autor: Radio
Nie regeneruj wału.... szkoda kasy, zrób tak jak radzi Zeus.

: śr cze 12, 2013
autor: bzq
jeśli chodzi o doróbkę części to pewnie chodziło o
http://www2.fpt-prima.com.pl/

: śr cze 12, 2013
autor: bzq
wiem że kumpel potrzebował tłoka do starej maszyny...i odlali taki sam:)

: śr cze 12, 2013
autor: Gabriel
Gryzę się z myślami, niby gwarancja, niby taniej 1000zł. Firma dość przekonująco mówi o sobie i swojej pracy. Używany też nigdy nie wiadomo czy nie był regenerowany. Ide się napić bo głowa od myślenia mnie boli

: śr cze 12, 2013
autor: bzq
to ile cię to ma kosztować?

: śr cze 12, 2013
autor: Rusłan
Ja z ojcem zrobiliśmy wła tzn regeneracja za 700 pln-ów i jeździ ponad tysiąc klocków w tym sezonie i nic się z wałem nie dzieje;] :antlers:

: śr cze 12, 2013
autor: Radio
Jak powiesz że zrobiłeś nim 10 tys to będzie malutki sukces, oczywiście zależy co zrobiliście, może wymieniliście tylko panewki, wówczas "serce" zrobi sporo km....

: śr cze 12, 2013
autor: Zeus
Przed regeneracją niech fachowcy obejrzą i się określą ile zbiorą podczas szlifu i czy będzie sens regenerować wał

: śr cze 12, 2013
autor: Gabriel
Szlifowanie, azotowanie, polerowanie, dorabianie panewek, pasowanie korbowodu, ustawianie korbowodów ( czy jakoś tak, osiowanie nie pamiętam jak to nazwali)trzeba to po azotowaniu ustawić. Cena za usługę 800 zł "netto". Gwarancja 6 miesięcy.

: śr cze 12, 2013
autor: Zeus
:scrach:
Mimo wszystko ja bym szukał wału używanego.
Ile zrobisz kilometrów w 6 miesięcy?

: śr cze 12, 2013
autor: Gabriel
Zależy od pogody. W dwa lata 10 000 :motos: czyli 2500 na pół roku. Nie dużo ale ja i powoli się poruszam. Dla mnie 90km/h i mam śmierć w oczach :boje: Prześpi się z tym jeszcze dziś kolejne piwa będę popijał i myślał. Zdania są mocno podzielone.

: śr cze 12, 2013
autor: Gabriel
Słyszałem o zębatce do pompy oleju czy można tę zębatkę wymienić na metalową coś ktoś wie? Kilka razy słyszałem, że pada więc może ją wymienić jak już silnik rozebrany, potem znowu trzeba by wszystko rozbierać. To jest ta zębatka co pod koszem sprzęgła siedzi.