3 zółte przewody

WOJTAS31vn
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 16, 2012
Miejscowość: Przemyśl
Motocykl: vn750
VROC: 0

3 zółte przewody

Post autor: WOJTAS31vn » ndz kwie 29, 2012

witam mam problem w moim vn 750 otóż od marca do wczoraj jeździłem bez problemowo i wczoraj podczas jazdy padł mi aku chociaż ma on dopiero 4 m-ce i oczywiści pierwsze skojarzenie to altek wrr oczywiście żeby zrobić w serwisie to trzeba czekać min 3 tyg bo jest kolejka ale dzisiaj z nudów zacząłem grzebać po instalacji i wyczułem taką rzecz że w tych 3-ech żółtych przewodach co wychodzą z altka jeden z nich podczas gdy motor jest odpalony grzeje sie 2 pozostałe są ok i może dlatego nie ma ładowania ??? powiem jeszcze ze mierzyłem ładowanie i pokazuje na wolnych obrotach z światłami mijania 11,7 do 12,1 na wyższych obrotach to max 12.7

co dokładnie sprawdzić i jak żeby mechanik nie zdarł ze mnie skóry :p

dzięki z góry !

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz kwie 29, 2012

Ładowanie masz trochę za słabe. Powinno być tak powyżej 14V. Możliwe że masz padnięty jeden z 3 obwodów w alternatorze. Stąd słabsze ładowanie.
Przejrzyj dokładnie dział mechanika. Jest kilka tematów gdzie były opisy jak zmierzyć opór na przewodach alternatora. Generalnie powinien być jednakowy opór na każdej parze tych żółtych przewodów.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz kwie 29, 2012

Rudy pisze:Ładowanie masz trochę za słabe. Powinno być tak powyżej 14V. Możliwe że masz padnięty jeden z 3 obwodów w alternatorze. Stąd słabsze ładowanie.
Przejrzyj dokładnie dział mechanika. Jest kilka tematów gdzie były opisy jak zmierzyć opór na przewodach alternatora. Generalnie powinien być jednakowy opór na każdej parze tych żółtych przewodów.
A nie myślisz że to może być problem z regulatorem ,ponieważ zastanawia mnie przegrzewający się jeden z odpływów alternatora .Ok zacznijmy wpierw od pomiaru oporności uzwojeń .

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz kwie 29, 2012

To drugie co przyszło mi do głowy. Najlepiej pomierzyć i altek i regulator.
Wojtas, w serwiszówce znajdziesz informacje jak to pomierzyć. jak nie masz serwisówki to wal na priv :mrgreen:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą