VN 900- dodatkowe kable pod siedzeniem.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

VN 900- dodatkowe kable pod siedzeniem.

Post autor: Mars » pt lut 03, 2012

Witka,
chcę podłączyć gniazdo zapalniczki, aby zasilać np. nawigację. VN 900 ma dwa dodatkowe wyjścia z zasilaniem. Maksymalnie może być 10 A i 70 W. Można to gniazdo pod to podłączyć? Ma to jakiś bezpiecznik? Rozumiem, że zasilanie jest tam dopiero po włączeniu stacyjki?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » śr lut 08, 2012

Koledzy, nikt nie wie, czy jest tam bezpiecznik?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » śr lut 08, 2012

Z tego co pamietam, podłączenie do wolnego gniazda sprawia, że masz dostęp niezależnie od stacyjki. Żeby Ci się gnaizdo wyłączało po wyjąciu kluczyka, musisz podpiąć do stacyjki. I nie ma chyba bezpiecznika. Ale nie miałem potrzeby tam grzebać, więc mogę się mylić.
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » wt cze 05, 2012

Wracam do tego tematu- muszę w końcu sprawdzić te kable, bo nawigacja ma zbyt słaby akumulator na trasę na zlot. Jak pomierzę, to dam znać "dla potomnych" :ok: .
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Tezis
Posty: 614
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » wt cze 05, 2012

cześć
według mnie gniazdo zapalniczki musisz mieć zabezpieczone bezpiecznikiem koniecznie.

niewiem czy te kable, które sa pod siedzeniem mają zabezpieczenie, ale patrząc na moc bezpieczników w skrzynce chyba nie koniecznie.

sam zrobiłem tak: klema +, przewód 1,5 mm2 z gniazdem bezpiecznikowym, gniazdo zapalniczki i oczywiście drugi przewód od gniazda na masę. w tym układzie kluczyk nie wyłacza gniazda co ma swoje plusy i minusy.

plus jest taki, że na postoju bez włączonego zapłonu mogę korzystac z tego gniazda,
mam również możliwość ładowania akumulatora poprzez to gniazdo.

minus: trzeba pamietać o wyłączeniu navi itp na postoju, jak ktoś by tam grzebał to spali sie bezpiecznik zabezpieczajacy tylko to gniazdo zapalniczki a reszta działa bez zmian.

mam nadzieję że pomogłem
:yeee:

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » wt cze 05, 2012

Jaki dałeś bezpiecznik, tzn. ile amper?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt cze 05, 2012

ja mam w 8setce bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem, masa z uchwytu do ramy przy chłodnicy, jedyne co to muszę jeszcze jakiś mały wyłącznik hebelkowy zamontować coby mozna było gniazdo odłączać jednym pstryknięciem, w VN 800 znalazłem w lampie dwa wolne kable z zasilaniem ale nie wiem do czego one są kable dość grube i czy do tego by się nadawały, tak czy inaczej chyba pod aku lepiej bo np pompując koła to po co masz dodatkowo obciążać aku stacyjką , kontrolkami itp, tak myślę :ok:
a pod zbiornikiem z lewej jest idealne miejsce na gniazdko.
PS zasilacz do telefonu czy navi chyba nie pobiera jakoś dużo prądu ? oryginalnie przy tym gniazdu jak kupiłem był bezp szklany 10A

Tezis
Posty: 614
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » wt cze 05, 2012

Mars pisze:Jaki dałeś bezpiecznik, tzn. ile amper?
ja dałem 10A, na moje potrzeby wystarcza.
jeżeli chciałbyś używać zapalniczki to min 15A :yeee:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt cze 05, 2012

W osiemsetce masz dwa dostępy do zasilania jedno to lampa przednia , a drugie pod siedzeniem tuż przy złączach wiązki tylnej .Te dwa zasilania znajdziesz w postaci dwóch przewodów czyli masy ''-'' i ''+ '' oba zasilania to jeden obwód elektryczny zabezpieczony bezpiecznikiem 10 A .Zasilania są zależne od włączonej stacyjki więc niestety dadzą radę obsłużyć małe odbiory takie jak np , nawigacja lub podświetlenie diodami .Można je również wykorzystać do sterowania przekaźnikiem który nam przeniesie prąd rzędu 30 A ,jednak takie rozwiązanie stosuje się w całkiem innym przeznaczeniem też zależnym od pozycji stacyjki. :ok:

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » śr cze 06, 2012

Wg schematu 900-tka ma tak samo - oba dodatkowe, akcesoryjne wyjścia są podłączone do pierwszego bezpiecznika w puszce - 10A.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr cze 06, 2012

jurekawasaki pisze:W osiemsetce masz dwa dostępy do zasilania jedno to lampa przednia , a drugie pod siedzeniem tuż przy złączach wiązki tylnej .Te dwa zasilania znajdziesz w postaci dwóch przewodów czyli masy ''-'' i ''+ '' oba zasilania to jeden obwód elektryczny zabezpieczony bezpiecznikiem 10 A .Zasilania są zależne od włączonej stacyjki więc niestety dadzą radę obsłużyć małe odbiory takie jak np , nawigacja lub podświetlenie diodami .Można je również wykorzystać do sterowania przekaźnikiem który nam przeniesie prąd rzędu 30 A ,jednak takie rozwiązanie stosuje się w całkiem innym przeznaczeniem też zależnym od pozycji stacyjki. :ok:
dzięki za pomocną informację :pada:

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » śr cze 06, 2012

fitter pisze:Wg schematu 900-tka ma tak samo - oba dodatkowe, akcesoryjne wyjścia są podłączone do pierwszego bezpiecznika w puszce - 10A.
Czyli niepotrzebnie dawałem dodatkowy bezpiecznik? :wall:
W instrukcji nie ma o tym ani słowa. Jest tylko info, że te kable mają zasilanie nawet przy wyłączonej stacyjce.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » śr cze 06, 2012

jurekawasaki pisze:Zasilania są zależne od włączonej stacyjki
W takim razie 900-ka ma inaczej.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą