VN800 naprawa błotnika tylnego

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

VN800 naprawa błotnika tylnego

Post autor: Pantani » sob wrz 22, 2012

:(
W wyniku pewnej sytuacji drogowej uszkodzeniu uległ tylny błotnik w moim VN800.
Kolizja to temat do osobnej dyskusji (kierowca pokazał mi kto jest twardszy i popchnął mnie gdy czekaliśmy na zielone światło).
Wracając do tematu.
Motocykl ma zgięty błotnik, w miejscu "przełamania" odpadł lakier (mam nadzieję że uda mi się wkleić fotkę).
Naprawa będzie z OC kierowcy.
Czy takie uszkodzenie można "wyklepać", czy uda się dobrać lakier (bordo 98r)?
I ostatnie (proszę sie nie śmiać), gdzie szukać warsztatu do naprawy? może być samochodowy? :scrach:

link do fotki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc1 ... b8e8f.html

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » sob wrz 22, 2012

Wyklepac sie da ale problem polega na tym ze nie kazdemu blacharzowi sie bedzie chcialo az tak z tym bawic, zwykle jest tak ze troche poklepia a reszta szpachlowka. lakier da sie dobrac jak do kazdego pojazdu, i tu kolejny problem czy bedzie sie chcialo magikom bawic w dobieranie koloru. Wiem z doswiadczenia ( mojej zony koleznka prowadzi mieszalnie lakirow samochodowych i naprawde jej sie chce czasami i 2 godziny sidzi zeby dobrac jakis lakir zwlaszcza do aut wynalazkow)

A szybko potrzbujesz to zrobic czy mozesz poczekac? bo mam akurat tylny blotnik w tym kolorze tylko tez przelamamny ale nizej-duzo nizej( nie dam ci fotek bo jestem poza granicami kraju do poczatku pazdziernika). jakby cos to mozna z dwoch jeden zrobic jak ci pasuje. kupilem kiedys blotnik bo chcialem taka mala zmote zrobic ale pomysl upadl.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » ndz wrz 23, 2012

Ja wymieniłe pogięty błotnik a lakier dorałem --gość dorabia farbki do motocykli,posiada próbki kolorów stosownych przez Kawasaki.
Mnie to kosztowało 89.-+65.-błotnik z przesyłką
Lakier metaliczny w areozolu
Lakier bezbarwny w areozolu
Papier ścierny o granulacji 2000 do szlifowania bezbarwnego


Naprawa zajęła mi z 8 godzin rozłożone na 3 dni(przygotowanie najdłużej,podkład antykorozyjny szlifowanie podkładu ,lakier bazowy kilka warstw potem bezbarwny również kilka warstw .Po wyschnięciu lakieru woda i papier 2000 żeby zeszlifować na gładko bezbarny i na koniec pasta polerska . :mrgreen:
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz wrz 23, 2012

Ja bym szukał używki i ja polakierował .Według mnie tak złamany i zarazem osłabiony element przy każdym nie wielkim naprężenie będzie pękał .Jeśli nie kupisz no to dobry fachman po wzmocnieniu pęknięcia od spodu też na pewno sobie z tym poradzi, i będzie ok .

Pozdrawiam. :ok:

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » ndz wrz 23, 2012

jest żelazna zasada ;;;kiedy wina jest nie z naszej przyczyny,,to zawsze montujemy nowe oryginalne części to nie samochód że to i tamto podpicujemy i git,,niech łajzy z puszek wiedzą jak się płaci za dotykanie motocykli.pozdrawiam b61.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » pn wrz 24, 2012

A jebnołeś kolesiowi z bańki albo chociaż kaskiem ? tak na otrzeźwienie żeby to co nazywają mózgiem zaczeło mu funkcjonować :mad:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr wrz 26, 2012

SAURO pisze:A jebnołeś kolesiowi......
Przyznam że pokusa była duża! :D
Ze względu na konieczność wezwania policji musiałem się powstrzymać :D

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » czw wrz 27, 2012

bodzio61 pisze:jest żelazna zasada ;;;kiedy wina jest nie z naszej przyczyny,,to zawsze montujemy nowe oryginalne części to nie samochód że to i tamto podpicujemy i git,,niech łajzy z puszek wiedzą jak się płaci za dotykanie motocykli.pozdrawiam b61.
kierowca nic nie placi, to bedzie szlo z jego OC. Pozatym firmy ubezpieczeniowe maja takie przeliczniki ze jak by zechcial robic na oryginalnych czesciach to bedzie musial dolozyc ze swojej kieszeni. Pozostaje :
-kupic uzywke i malować,
-kupic uzywke w takim samym kolorze,
- wyklepac i pomalowac stary blotnik
Mowie na przykladzie samochodu, ale mysle ze w motocyklach jest tak samo.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw wrz 27, 2012

z oc sprawcy zawsze robi się na oryginalnych częściach, najlepiej bezgotówkowo i zaznaczeniem! że przed naprawą otrzymasz wycenę i tę samą wycenę serwis przekaże do ubezpieczyciela, muszą zapłacić, jeżeli zgłosicie to w TU i oni zapłacą "jałmużnę" to wtedy jedynie zrobić na swój koszt i z rachunkami za naprawę do TU jak się miga to do firmy która wydoi należne nam pieniądze z TU, i serwisy i TU wyliczają koszty wg tego samego źródła, tylko TU ma jeszcze amortyzację części, więc skoro masz 5 letnie moto to 5 letni błotnik, paranoja.
zadaniem TU jest wydojenie klienta.

Awatar użytkownika
studioaerografu
Posty: 121
Rejestracja: pn sie 02, 2010
Miejscowość: Ostrzeszów
Motocykl: Kawasaki Vulcan 800 Bobber
VROC: 34339

Post autor: studioaerografu » wt paź 02, 2012

Jak będziesz miał problem z warsztatem na miejscu u siebie to wrzuć w paczkę i Ci to opanujemy :) Twój błotnik to drobnostka, a już kilka forumowych "wgniotek" naprawialiśmy ;)

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt paź 02, 2012

studioaerografu pisze: Twój błotnik to drobnostka, a już kilka forumowych "wgniotek" naprawialiśmy ;)
:ok: super, dzięki za info
Na razie mam decyzję z PZU, błotnik do wymiany. Trwa procedura wyceniania.
Wiem już że oryginalna część zamienna jest fabrycznie polakierowana.
Mam nadzieję że ubezpieczenie pokryje wymianę w autoryzowanym serwisie kawaski.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt paź 02, 2012

daj znać na ile Ci PeZetU wyceniło, oby z nadwyżką :ok:

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn kwie 08, 2013

Jest okazja, wiec napiszę jak zakończyła się naprawa mojego moto.
Pzu zakwalifikowało błotnik do naprawy ale przy wypłacie gotówki zaproponowali mi tylko 40% wartości (ok700zl). Trochę mało, postanowiłem wstawić moto do autoryzowanego serwisu i podpisałem umowę na rozliczenie bezgotówkowe.
W czasie zimowej przerwy motocykl udało się naprawić, podziękowania dla serwisu Monsterbike !! :ok:
Vulcan wrócił do dawnej formy.
Dziś pierwsza jazda, czekając na badanie techniczne zrobiłem kilka fotek telefonem (niestety marnej jakości).

Obrazek
Obrazek
Obrazek

konto usunięte

Post autor: konto usunięte » pn kwie 08, 2013

Ładnie, ostatecznie masz nowy błotnik, czy stary po remoncie? W ogóle to ładne moto :twisted: czym zasłoniłeś otwory po tylnej lampie?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn kwie 08, 2013

:) na motocyklu mam błotnik z wersji lampa na dole, tablica na górze (oryginalnie było odwrotnie). Otwory na podstawkę tablicy mają małą średnicę (6mm?) można wkręcić śrubki, ja zatkałem je polakierowanymi zatyczkami (takie plastikowe meblowe :) :) )

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn kwie 08, 2013

Pantani, :ok: za solówkę, (kocham motocykle solo)

wydaje mi się że taki typ siedzenia lepiej by pasował,

Obrazek

Obrazek
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Seren
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 19, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN800A Bordo Kawasuka
VROC: 34330

Post autor: Seren » wt kwie 09, 2013

tak będąc przy temacie błotników, może się ktoś orientuje
czy błotnik od classika pasuje do wersji 800A ? czy przy podmiance będzie pasowało siodło?

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » wt kwie 09, 2013

Podobno wszystko dobre, co się dobrze kończy :ok:
Najważniejsze, że odzyskał blask i jesteś zadowolony.
To jak już "rozbrajamy " Twojego Vulcana to ja mam pytanie, co to za wydechy?
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » wt kwie 09, 2013

Seren pisze:tak będąc przy temacie błotników, może się ktoś orientuje
czy błotnik od classika pasuje do wersji 800A ? czy przy podmiance będzie pasowało siodło?
Na 99 % pasuje, (nie robiłem takiej operacji) ale rama jest taka sama mocowanie błotnika też, jedyna różnica to profil błotnika, wiec jeśli chodzi o zamiane błotnika to nie powinno być żadnego problemu z zamocowaniem go.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt kwie 09, 2013

Smoku pisze: To jak już "rozbrajamy " Twojego Vulcana to ja mam pytanie, co to za wydechy?
Vance and hines straightshots, wygląd świetny gorzej z hałasem jaki produkują :)
Świeży nabytek, nie wiem jak się sprawdzą do jazdy po mieście.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą