Akumulator nie kręci a powinien

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Akumulator nie kręci a powinien

Post autor: Fursiak » śr lis 07, 2012

Witam
Panowie mam problem tego typu:
Podczas odpalania bardzo słabo kręcił rozruch ale odpalał bez problemu. Teraz gdy jest chłodniej nadal kręci słabo ale nie odpalił juz. Myślałem że to akumulator bo krecci z takim dziwnym oporem jak by był wyładowany. Podmieniłem baterię na nowa (sprawdziłem 12,76 V) ..... a tu to samo. Nie wiem jak to opisac dokładniej. Zachowuje sie tak jak odpalanie słabego akumulatora w zimę. Kęci z wielkim oporem i bardzo wolno. Czy kiedykolwiek sie z tym spotkaliście i możecie cos na to poradzić? Jeszcze śniegu nie ma więc pojeźdzć jeszcze mozna.
Zgóry dzieki za pomoc.
pozdrawiam
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » śr lis 07, 2012

Sprawdź przewody masowe czy nie zaśniedziałe są
zdziś

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr lis 07, 2012

Proponuję rozebrać rozrusznik po sprawdzeniu elektryki oczywiście. Zapewne szczotki są już w kiepskim stanie a w dodatku może się okazać że tuleje wirnika są już na tyle wytarte(luz na ośce), że wirnik dotyka do stojana powodując bardzo duży pobór prądu i stąd właśnie to kiepskie kręcenie.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » czw lis 08, 2012

UUUuuuu widzę że to grubsza sprawa.
Musze kogoś do tego zagonić bo samemu raczej nie rozkminię.
Dzięki za pomoc.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » czw lis 08, 2012

Dasz rade bez problemu. Wyjęcie rozrusznika to odkręcenie 2 śrub. Masz serwisówkę? W niej jest bardzo szczegółowo opisane jak rozebrać rozrusznik, jak go wyczyścić i co najważniejsze jak złożyć do kupy żeby działał.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » pt lis 09, 2012

Rudy ty to potrafisz i masz cierpliwość,,,,,, widzę że się znasz na rzeczy,,, od tylu czasu tych''gamonów'' konkretnie informujesz co jest na rzeczy,,,co ,,ale cześć z tych gości nie wie o co chodzi,,,,wielki szacun i pozdrowienia b61.

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » sob lis 10, 2012

Dzięki za zainteresowanie.
Szkoda Rudy że mam do ciebie ponad 200 kilosów bo już bym był pod twoimi drzwiami z załącznikiem i prośbą o pomoc manualną. Zabrałbym kamerę i na pewno filmik przydałby się nie jednemu. Widze ze to częsta dolegliwość ww sprzętach.
Serwisówkę mam, musze troszkę pogrzebać. Może uda mi się samemu rozwiązać problem. Motocykl postawiłem na cegły na sen zimowy ale widzę że pogoda jeszcze jest ok. Muszę odwiedzić Vulcana i jeszcze w tym roku pośmigac.

Tak na marginesie:
Może ktoś prowadzi foto relacje z różnych napraw vulcanów ?
Pozdrawiam
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob lis 10, 2012

W jakimś temacie Brein wrzucał link do całej serii filmików na Youtube z naprawy vn750. Było tam praktycznie wszystko - wyjęcie i rozebranie silnika, zawory, rozrząd, przednie i tylne zawieszenie i dużo, dużo więcej. Normalnie wideo-encyklopedia. Przeszukaj jego posty i znajdź link.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pn lis 19, 2012

Przeleciałem rozrusznik niby jest ok, kable masowe poczysciłem, naładowałem akumulator i nic. Kreci, a raczej chciałby kręcić a nie może. Muszę sprawdzic jeszcze baterię pod obciążeniem. Znacie jakiś sposób jak to zrobić ? dodam że motocykl nie odpala.
Dziś nakręcę filmik z próby odpalenia. Może na ucho coś wyczujecie.
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2012 przez Fursiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn lis 19, 2012

Weź akumulator i podjedź do elektryka lub sklepu specjalizującego się w sprzedaży akumulatorów oni mają specjalne sprzęty do badania aku.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pn lis 19, 2012

W linku film ---->>>
Akumulator
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Larry
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Kościan
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Larry » pn lis 19, 2012

Pracuję w hurtowni i mam jakieś uprawnienia do rozpatrywania reklamacji aku centry,
Powiem ci że jakbyś go dłużej przytrzymał to by było wszystko jasne ale wydaje mi się że ma mocny spadek mocy pod obciążeniem i jej nie trzyma, niestety ale aku ma już dosyć, obstawiam na że ma "zwarcie"
Ex: 3x jawka, simson, Yamaha Dt80, 3x Jawa350 i Mz, Suzuki Gs, Kawasaki GPZ, DragStar, Shadow.

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » pn lis 19, 2012

Podzielam zdanie Larrego - aku chyba ma dość.
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt lis 20, 2012

Goblin pisze:Podzielam zdanie Larrego - aku chyba ma dość.
Jak już Goblin mówi, że aku , to musi być to aku :-) i wszytko na to wskazuje że jest to aku......

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » wt lis 20, 2012

Inwalida ty już wiesz co :rotfl22: :ok:
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » wt lis 20, 2012

Ponieważ nie rozumiem to się wtrącę.

Moto nie zapala na starym i nowym aku. Na filmie słychać jak moto rzęzi, z trudem kręci silnikiem i nic. To znaczy, że jest moc na kręcenie, a brakuje na świece? Przecież do uruchomienia silnika nie trzeba kręcić wałem korbowym 100 razy. Napięcie po kilku próbach wynosi ciągle ponad 12V, więc nie jest tak źle. Jakby był pod ręką aku samochodowy lub jumper to można sprawdzić większym kopem. Odgłos uruchamiania jest rzeczywiście taki jakby aku zdychało, albo niesamowity opór. Inna rzecz, że aku zmęczone kręceniem wymaga dłuższego ładowania mimo dobrego napięcia. Miałem tak w samochodzie, musiałem ładować go dwa dni bez przerwy i jest ok.

Jakoś tego nie ogarniam, ale nie jestem mechanikiem motocyklowym.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Larry
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Kościan
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Larry » wt lis 20, 2012

Na filmiku widać znaczne spadki mocy pod obciążeniem nie ma prądu do strzału, stawiania zapłonu nie słychać, no chyba że by się robiło zwarcie podczas kręcenia ale to jest żadkość i nie spotkałem się przy moto z takimi przypadkami,
Aku, Dawaj od auta i zobaczysz co się dzieje,
Napięcie w aku przy kręceniu pod obciążeniem może spaść ale to do 10, coma grosze a nie do 5-6 v przy 12v aku,
Ex: 3x jawka, simson, Yamaha Dt80, 3x Jawa350 i Mz, Suzuki Gs, Kawasaki GPZ, DragStar, Shadow.

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » śr lis 21, 2012

Więc zaniosłem aku do speca. Sprawdził mi i sprawność Amperowa DIN wyniosła 48 %.
Czyli bateria do wywalenia. Nie wiem czy na zimę kupowac jak i tak jeździc nie będę. Wstrzymam sie do wiosny z zakupem nówki sztuki.
Dzieki panowie za zainteresowanie i pomoc
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr lis 21, 2012

Fursiak pisze:Więc zaniosłem aku do speca. Sprawdził mi i sprawność Amperowa DIN wyniosła 48 %.
Czyli bateria do wywalenia. Nie wiem czy na zimę kupowac jak i tak jeździc nie będę. Wstrzymam sie do wiosny z zakupem nówki sztuki.
Dzieki panowie za zainteresowanie i pomoc
Tak jak podejrzewałem ;) ;) ;) polecamy się na przyszłość :ok: :ok: :ok:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » śr lis 21, 2012

Ale jeszcze sprawdź proszę czy z samochodowego ruszy. Może się okazać, że masz gdzieś zwarcie i bardzo duży pobór prądu. Zima to czas na ewentualne naprawy więc ...
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą