"Miszcze" w HD

Luźne temaciki. Bez cenzury ;)
Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr gru 12, 2012

Andrzej pisze:No to i jakiś bizon do tych mustangów powinien dołączyć coby ładny komplet był :)

http://www.fas.org/nuke/guide/russia/bomber/m-4.htm
Ooooo tak !! Strategiczny bomber z czasów zimnej wojny.

Fotka pokazuje jaki to był rozmiar. I kolejka bezetek do tankowania.

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » śr gru 12, 2012

mirad pisze: Fotka pokazuje jaki to był rozmiar. I kolejka bezetek do tankowania.
Miały rozmach sk..ny

Może nie do końca aeroplan bo ekranoplan ale w sumie latał. Projekt 903 Łuń
Obrazek

a tu więcej fotek
http://igor113.livejournal.com/51213.html#cutid1

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw gru 13, 2012

Bardzo dobry temat !! Dobrze, że o nim przypomniałeś !! :ok:

Efekt przypowierzchniowy wraca do łask. Łuń co prawda był w służbie zaledwie kilka lat, ale obecni carowie zażyczyli sobie powrotu do tego tematu. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Tutaj link do polskiego artykułu:
http://gadzetomania.pl/2012/02/06/radzi ... kim-porcie

Rozmiary imponujące, ale właśnie do tego zostały stworzone Łuń i Potwór Kaspijski, duży udźwig i duża prędkość przy powierzchni.
Ponadto niski pułap, kilka metrów, utrudniał wykrycie przez radary. Teraz nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, bo technika poszła do przodu z powodu rozwoju pocisków na niskich pułapach.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw gru 13, 2012

W USA, czy wielu innych krajach, zrobili by atrakcję i brali kasę, za zwiedzanie
:ok:

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw gru 13, 2012

Lecho pisze:zrobili by atrakcję i brali kasę
Właśnie. Gdzie byłem we wnętrzu U-boota? Oczywiście u kowbojów. :ok:
Nie potrafią zarobić, albo psychoza szpiegowska im przeszkadza.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw gru 13, 2012

Też byłem w środku U-boota, ale w Germanii.
Fajna technika jak na tamte lata.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » czw gru 13, 2012

mirad pisze:Nie potrafią zarobić, albo psychoza szpiegowska im przeszkadza.
A mnie się wydaje, że na wschodzie ludzi nie interesują takie atrakcje więc nikomu nie zależy żeby pokazać coś fajnego. Tak jak atrakcją mogło by być chociażby takie cmentarzysko czołgów w Charkowie
http://paul-itk.livejournal.com/9681.html


A lotniczą ciekawostką na dziś będzie Mi-26 przenoszący pasażerskiego Tu-134

Obrazek

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw gru 13, 2012

Ile tam tych czolgów jest.
:surprise:

Sam złom.
:scrach:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » czw gru 13, 2012

Złom to fakt ale lubię taki klimat i jak bym tam wpadł to na tydzień spokojnie. Ale Charków ciut za daleko :mad:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » czw gru 13, 2012

Kiedyś oglądałem program o takim cmentarzysku czołgów, ale prawdopodobnie w Niemczech i ciekawostką jest że najdroższe ostrza do noży i scyzoryków są robione z luf czołgowych, właśnie takich maszyn.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt gru 14, 2012

Painkiller pisze:takie cmentarzysko czołgów w Charkowie
Robi wrażenie !! Narkotyczny sen polskiego złomiarza !! :D
Z tekstu wynika, że tam jest/był zakład remontowy czołgów i silników do nich.
Namacalny dowód czemu w okresie zimnej wojny trzymali pierwszy rzut dywizji pancernych w NRD, a nie w PL. NATO znając liczebność przeciwnika w broni pancernej przewidywało położenie wału atomowego na linii Wisły, wiadomo co to znaczy. :czaszka:

Dla porównania złomowisko w Arizonie /suchy klimat/. Tam mieści się zakład zajmujący się utylizacją i regeneracją części. Przemysł regeneracyjny kowboje rozwinęli w wielu branżach na skalę nie spotykaną chyba nigdzie. N.p. w motoryzacji duża część części zamiennych pochodzi z regeneracji. Nie stać ich na marnotrawstwo surowców. Za biedni są. :ok:

Kilka fotek z Arizony, 4200 samolotów do dyspozycji, no i inna kultura co widać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » pt gru 14, 2012

W Charkowie mieścił się instytut rozwoju uzbrojenia pancernego /albo jakoś tak/ i fabryka - stad te ilości ciężkiego złomu.
A dzisiaj można zwiedzić muzeum broni pancernej posiadające jedną z większych , jak nie największą, kolekcji broni pancernej z całego świata. Co ciekawe maja również najlepiej ukompletowanego naszego przedwojennego TKSa.
(Gdzieś na wp był odsyłacz do materiału video na ten temat)
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt gru 14, 2012

Piątek, prawie "świątek".

Kartka z historii awiacji.

Na fotce udokumentowany jest związek fotela katapultowego z pomidorem. :D

Rok 1962. Prototyp Lightning'a postanowił polatać poniżej poziomu zero.
Pilot katapultował się w ostatniej chwili i dzięki temu, że był to fotel katapultowy marki Martin Baker udało mu się bezpiecznie przebić dach widocznej w oddali szklarni i wylądować wśród krzaków pomidorów.
Traktorzysta odwrócił się bo usłyszał huk odpalanego fotela.

Fotkę strzelił facet na spacerze z synem ( jakoś tak było, dobrze nie pamiętam ) i właśnie przymierzał się do zrobienia zdjęcia, a tu taki fuks życia w kadrze.

Obrazek

:yeee:

P.S. Dobranocka być może nastąpi. :ok:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » pt gru 14, 2012

mi to wygląda na fotomontarz - pilot jest niżej samolotu, spadochron i pilot skierowni w stronę samolotu - jabkby lecieli w jego stronę wyrzyceni z lewej na prawą, samolot leci pionowo w dół a nie poziomo. No i ciekawi mnie czy ten spadochron zdążył się otworzyć :)
Ale po co są niedowiarki??;)

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt gru 14, 2012

Pawelek450 pisze:mi to wygląda na fotomontarz - pilot jest niżej samolotu, spadochron i pilot skierowni w stronę samolotu - jabkby lecieli w jego stronę wyrzyceni z lewej na prawą, samolot leci pionowo w dół a nie poziomo. No i ciekawi mnie czy ten spadochron zdążył się otworzyć :)
Ale po co są niedowiarki??;)
Wszystko jest możliwe.
Pilot jest znacznie dalej od traktorzysty niż samolot, co znaczy że ełroplan leciał mniej więcej w kierunku traktora. Nie wiadomo w jakiej pozycji był samolot w czasie ciągnięcia za uszy, ale był nisko więc odpala się w każdej pozycji byle nie głową w dół. Samolot idzie do ziemi, zdarzenie miało miejsce na małej wysokości o czym świadczy otwarte podwozie, prędkość nie była b. duża, a wystrzał fotela na pewno wytrąca z równowagi, bo to "prochowy" silnik odrzutowy wyrzuca fotel.

Opis zdarzenia.

"The place was Hatfield, 13/9/62, and the pilot was George Aird, a civilian test pilot with Hawker Siddeley Dynamics. The Lightning became uncontrollable after an engine bay fire had weakened a tailplane actuator, and the pilot was forced to eject from low level. Unfortunately he landed on some greenhouses, breaking both legs in the process!

(Interestingly enough, George was also a former member of the 'Black Arrows' - including that 22 ship Hunter formation that looped at Farnborough in 1958)"


Więcej fotek i info z tego zdarzenia. Ciekawe.
http://www.rafjever.org/118sqnper002.htm

Pilot skakał na pułapie 30 m !! 8/

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » pt gru 14, 2012

No to hyc!

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » pt gru 14, 2012

zdarzenie mogło mieć miejsce - tu nie będę się sprzeczał. Ale często robi się fotki na potrzeby materiału do gazet tid. Po przejrzeniu zdjęcia okiem "detektywa" stwierdzam, że katapulta i mogła by wystrzelić i niech będzie że pilot już opadał jakieś 2 do 5 sekund ale....
dlaczego w samolocie są podniesione szyby, a na pewno jedna jak "wiatrołap" - przy prędkości takiej okno byłoby wyrwane. Wygląda mi na wstawione zdjęcie samolotu, który stał na lotnisku itp. Poza tym jest bardzo szczegółowy - porównajcie z tyłu drzewa i najciemniejsze miejsca na dole zdjęcia - z tymi na samolocie. Jest mocniejszy.
Statecznik pionowy samolotu nie rzuca cienia na tył, co świadczy o tym, że słońce inaczej pada, pod innym kątem na samolot a innym na ciągnik. Jeżeli by nie padał cień na tył - to i statecznik nie byłby w cieniu.
No i jeszcze ważny szczegół przesądzający o wszystkim - gdzie spadł samolot , gdzie stał fotograf, gdzie znajdował się ciągnik z rolnikiem - i gdzie znajdował sie samolot w trakcie fotki????
Samolot zniosło na lewą stronę jakieś 200 metrów
No chyba że nie jest to zdjęcie z tego terenu

Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 1955
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Nadarzyn
Motocykl: VN 900 Classic - "Pimpuś"
VROC: 31877

Post autor: Andrzej » pt gru 14, 2012

Pierwszy plan to Camaro a w tle??

Obrazek
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ...

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » pt gru 14, 2012

Andrzej pisze:Pierwszy plan to Camaro a w tle??
Podejrzewam że w tle stoi F4F Wildcat...

A drążąc temat katapultowania to tutaj ładnie jest omówiony wypadek MiGa-29 na pokazach w Le Bourget w 1989 (filmik zakończony efektowna "Kobrą Pugaczowa)
http://www.youtube.com/watch?v=5MQk1yvsoKY

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » sob gru 15, 2012

Painkiller pisze:No to hyc!
Było, stawiasz piwo !! :D
Painkiller pisze:Podejrzewam że w tle stoi F4F Wildcat...
Na razie nie zaprzeczam, już nie pamiętam dobrze szczegółów antyków. :D
Painkiller pisze:wypadek MiGa-29 na pokazach
Z tymi manewrami poważnych samolotów odrzutowych na małych wysokościach wiąże się moja refleksja. Duży ciąg i wydajność komputerów wspomagających stateczność i manewrowość dają duże możliwości popisów. Jest tyko jeden haczyk. Co w momencie gdy silnik "kichnie"? Ponieważ jest nisko, położenie w przestrzeni przypadkowe i doskonałość aerodynamiczna siekiery nie ma czasu na nic. W tym przypadku ewidentnie coś stało się z napędem i :dupa: .

Nie wiem jaka była ostateczna wersja przyczyny katastrofy białoruskiej Suki 27 w Radomiu. Byłem świadkiem tego zdarzenia. Można zobaczyć na yutubie. Goście robili z tym ełroplanem cuda wianki, imponujące naprawdę. W ostatniej fazie lotu tuz przed zniknięciem s-tu za drzewami widać było dużą prędkość zniżania tak jakby nie było ciągu. I za chwilę dym. Ponieważ dużo ćwiczyłem trajektorie samolotów wiedziałem, że z tego nie wyjdzie. :(

Tak sobie gaworzę o tej sprawie, bo wiążę się to z pewną sytuacją na naszych drogach. Otóż obserwuje się jak pojazdy czekające na skręt w lewo wyrywają ostro przed nadjeżdżającymi z prawej rozpędzonymi pojazdami, czasem tirami. Pytanie: co będzie jak silnik "stanie dęba" w takim momencie? Mielone w sosie własnym. Nie robię tego i innym odradzam. :tube:

============================================

Na koniec coś na weekend. Jak zwykle w ciepłym klimacie.
Ale się porobiło....... :ok:

Obrazek

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą