Pytanie - do elektryków.... schemat lightbary
- Rokers
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 16, 2012
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Pytanie - do elektryków.... schemat lightbary
Witam - w moim VN 800 Classic po zakupie były lightbary, ale zapalały się od razu po załączeniu zapłonu, nie pasuje mi taka opcja (ze względu na policję i polskie przepisy) światła mijania przez cały rok, a to nie są światła mijania, ale nie o to chodzi. Chciałem zmienić instalację na inną, lightbary załączane przez oddzielny włącznik (wykorzystałem włącznik rezerwy od Yamahy Virago) dołożyłem przekaźnik i mam pytanie czy bezpiecznik powinien być w tym miejscu co jest narysowany czy w miejscu gdzie jest pytajnik ? :-)
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Witam .Bezpiecznik powinien być w miejscu jak na schemacie (minimum ) .Dlaczego ? ano dla tego że dodatkowo zabezpiecza obwód sterowania .Na dobrą sprawę ja bym zastosował dwa ,jeden dla zabezpieczenia obwodu silnoprądowego 10 A (jak ten w schemacie ),A drugi do zabezpieczenia obwodu sterowania np 1 A (tak jak w schemacie pytajnik ).Oba są ważne i są zabezpieczeniem przed uszkodzeniem części czynnej instalacji elektrycznej .
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Rokers
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 16, 2012
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
...
... wkradł Ci się jakiś błąd, może literówka - bezpiecznik 1A spalił by się, żarówki w sumie 110 W, zasilane 12V czyli 110 / 12 = wychodzi po zaokrągleniu 9,2 A, najbliższy topikowy 10A
Może 10A tam gdzie pytajnik a 1A zasilić nowym, oddzielnym przewodem obwód załączenia przekaźnika... już wiem - chyba to miałeś na myśli.
Może 10A tam gdzie pytajnik a 1A zasilić nowym, oddzielnym przewodem obwód załączenia przekaźnika... już wiem - chyba to miałeś na myśli.
bezpiecznik w miejcu w którym jest, zabezpiecza obydwa obwody i imho nie ma sensu wstawianie kolejnego zabezpieczenia... prąd ewentualnego zwarcia będzie większy niż 10A więc bezpiecznik spełni swoje zadanie obojętnie czy zwarcie będzie w obwodzie żarówek czy przekaźnika...
bezpiecznik daj conajmniej 15A... prąd dwóch żarówek 55W to około 9A zabezpieczenie powinno zostawić trochę więcej zapasu... na podanym przez Ciebie schemacie ktoś założył, że zasilanie ma 24V prąd wtedy przy takiej samej mocy pobieranej popłynie o połowe mniejszy...
pzdr. Darek
bezpiecznik daj conajmniej 15A... prąd dwóch żarówek 55W to około 9A zabezpieczenie powinno zostawić trochę więcej zapasu... na podanym przez Ciebie schemacie ktoś założył, że zasilanie ma 24V prąd wtedy przy takiej samej mocy pobieranej popłynie o połowe mniejszy...
pzdr. Darek
- Rokers
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 16, 2012
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
...
... tak - wiem co miał na myśli, rozsądne rozwiązanie, można by tam dać np. 5A (takie są najmniejsze w komplecie) tylko "ludek" też ma rację jakiekolwiek zwarcie (zazwyczaj przetarty przewód do masy), powinno przepalić dziesiątkę...
- Rokers
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 16, 2012
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
...
wczoraj wziąłem się za zabawę, zdemontowałem stare lightbary (bo jeden miał popękane szkło, a nie da się dobrać samych wkładów do lightbarów Highway Hawk model Spotlight set) więc kupiłem 2 nowe lightbary na H3, instalację starą wyciąłem i będę robił nową, poprawną... mam miejsce, mam wolne kabelki, przekaźniki, oprawki, bezpieczniki - wszystko leży, na wolnym czasie będę dłubał, więc nic nie jest stracone - można dać dwa bezpieczniki, chcę zrobić raz a dobrze... to przez te moje zabytki, jak naprawiam coś to tak żeby potem do tego nie wracać.
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2013 przez Rokers, łącznie zmieniany 1 raz.
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- Rokers
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 16, 2012
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
...
...tak na marginesie to zostały mi stare lightbary Highway Hawk model Spotlight set, na allegro drogie jak cholera, a że jeden ma popękane szkło i zdemontowałem oba - w cenie jednego nowego, kupiłem nie firmowe 2 szt. nowe, mogę odstąpić komuś - całe czy części z nich, czasem może ktoś być w takiej sytuacji jak ja (jeden z popękanym szkłem i nie bardzo da się z nimi coś zrobić), mogę odstąpić za rozsądną (nie kosmiczną) cenę.
Na allegro takie są nowe: http://allegro.pl/chromowany-lightbar-h ... 58151.html
Na allegro takie są nowe: http://allegro.pl/chromowany-lightbar-h ... 58151.html
prąd zwarcia to chwila, więc instalacja sterowania napewno się nie usmaży w razie awarii...
sam mam dodatkowe urządzenia (światła led w kierunkach z przodu ze stroboskopem) podpięte pod bezpiecznik 15A, gdy przetarła się izolacja przy przełączniku na kierownicy jedynym elementem do wymiany był bezpiecznik...
jedno jest pewne... dodatkowy bezpiecznik napewno niczego nie pogorszy...
sam mam dodatkowe urządzenia (światła led w kierunkach z przodu ze stroboskopem) podpięte pod bezpiecznik 15A, gdy przetarła się izolacja przy przełączniku na kierownicy jedynym elementem do wymiany był bezpiecznik...
jedno jest pewne... dodatkowy bezpiecznik napewno niczego nie pogorszy...
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
bardzo merytoryczna uwaga... w przeciwieństwie do faktu, że każdy dodatkowy element w układzie to potencjalne źródło awarii...
Chyba, że jakiegoś emotikona tam zabrakło, wtedy ja przepraszam.
Wracając do tematu... jeśli przykład instalacji mojego moto dalej nie przekonuje;
czy przy każdej lampce lub innym odbiorniku energii w domu macie bezpiecznik? czy w większości sprawę załatwia ten duży na początku instalacji domowej?
pozdrawiam Darek
Chyba, że jakiegoś emotikona tam zabrakło, wtedy ja przepraszam.
Wracając do tematu... jeśli przykład instalacji mojego moto dalej nie przekonuje;
czy przy każdej lampce lub innym odbiorniku energii w domu macie bezpiecznik? czy w większości sprawę załatwia ten duży na początku instalacji domowej?
pozdrawiam Darek
- Rokers
- Posty: 56
- Rejestracja: pt lis 16, 2012
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
...
Wiele nim nie pojeździłem od zakupu, sprowadzony z Holandii i już tak miał - że po włączeniu zapłonu od razu świeciły lightbary - ładnie kręci, akumulator się trzyma, nic się nie działo - ale na samych lightbarach nie chcę jeździć, a na mijania + lightbary cały czas, to sądzę że za wiele dla alternatorka - więc teraz przerobię na oddzielny włącznik tak jak na schemacie.
Kto jest online
Jest 47 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 47 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości