zgrzytający 2 bieg

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

zgrzytający 2 bieg

Post autor: Fatman » wt sty 08, 2013

no tak , przy zmianie z 1 na 2 jest zgrzyt :( . robił ktoś coś takiego i jakie są koszty takiej naprawy ?

Piker

Post autor: Piker » śr sty 09, 2013

hmm... .Ja robię to tak, jak ktoś opisał kiedyś na forum. Jadąc, opieram nogę na dźwigni zmiany biegów, delikatnie naciskam i wtedy wciskam sprzęgło dopiero. Bieg sam wpada bez zgrzytnięcia.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr sty 09, 2013

Piker pisze:hmm... .Ja robię to tak, jak ktoś opisał kiedyś na forum. Jadąc, opieram nogę na dźwigni zmiany biegów, delikatnie naciskam i wtedy wciskam sprzęgło dopiero. Bieg sam wpada bez zgrzytnięcia.
jeżeli ta metoda nie pomoże to wymiana trybu IiII to 2/2,5 tys same tryby 1200 pln
możesz zmieniać bez sprzęgła (na pół sprzęgle) jak ci wygodniej ale zasada jedna najpierw naciskasz stopkę do zmiany biegów następnie puszczasz gaz i bieg powinien sam wskoczyć redukcja ze sprzęgłem

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr sty 09, 2013

po co nowe cała używana skrzynia w dobrym stanie to koszt od 300 do 700 zł.
Problem jest taki że trzeba cały silnik w pył obrócić aby to naprawić :(
A te modele mają taką wadę niestety już to przerabiałem kiedyś w swoim, i prawdopodobnie mógł się urwać kawałek wodzika (u mnie tak było ) co powoduje złe przesunięcie koła, w następstwie wycierają się zęby. Zapewne bym tak jeździł dalej ale kiedyś wpadłem w dziurę i ten kawałek wodzika wpadł w tryby co spowodowało nagłe hamowanie.
Zastanów się nad naprawą, koszt zależy od mechanika
praca mechanika 1500-2000 zł
skrzynia używana około 450 zł
uszczelki głowic ok 250 zł
uszczelki cylindra dolne ok 125 zł
uszczelka przekładni kontowej ok 135 zł
resztę można zastąpić uszczelką w płynie jeżeli nie to jeszcze około 350 zł za resztę uszczelek.
Powodzenia z naprawą
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2013 przez Tiszo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr sty 09, 2013

jeżeli dostaniesz używana i będzie dobra zależy o którym modelu piszemy tak czy siak aby to wymienić trzeba rozłupać silnik

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » śr sty 09, 2013

To chyba jakaś częsta przypadłość w tym typie silnika. Mam dokładnie taki sam zgrzytający problem. Sprawdzę sposób z dociskaniem dźwigni przed zmianą biegu bo to zgrzytanie nieźle mnie wkurza. Nie uśmiecha mi się rozbierać silnika bo wszystko inne jest w idealnym stanie. Zastanawiam się też na ile taka naprawa wystarczy. Skoro jest to wada konstrukcyjna to problem może znowu powrócić i tylko szkoda roboty nie wspominając o kasie.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » śr sty 09, 2013

no koszty nie są małe . trzeba będzie spróbować z tym dociśnięciem a jak nie pomoże to czeka niezła robota . dzięki wielkie za info

januszek

Post autor: januszek » śr sty 09, 2013

Napisz kolego jaka to skrzynia - 4 czy 5 biegów? ja miałem z 97r i Była 4-ka - mam jeszcze w zapasie komplet pierwszego biegu .

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » śr sty 09, 2013

jest z 2000r więc powinna być 5 jest 4

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr sty 09, 2013

Pustelnik pisze:. Skoro jest to wada konstrukcyjna to problem może znowu powrócić i tylko szkoda roboty nie wspominając o kasie.
problem jest poprawiny nowe tryby nie mają już 5 kłów tylko trzy ale koszty są duże

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą