zgrzytający 2 bieg
zgrzytający 2 bieg
no tak , przy zmianie z 1 na 2 jest zgrzyt . robił ktoś coś takiego i jakie są koszty takiej naprawy ?
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
jeżeli ta metoda nie pomoże to wymiana trybu IiII to 2/2,5 tys same tryby 1200 plnPiker pisze:hmm... .Ja robię to tak, jak ktoś opisał kiedyś na forum. Jadąc, opieram nogę na dźwigni zmiany biegów, delikatnie naciskam i wtedy wciskam sprzęgło dopiero. Bieg sam wpada bez zgrzytnięcia.
możesz zmieniać bez sprzęgła (na pół sprzęgle) jak ci wygodniej ale zasada jedna najpierw naciskasz stopkę do zmiany biegów następnie puszczasz gaz i bieg powinien sam wskoczyć redukcja ze sprzęgłem
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
po co nowe cała używana skrzynia w dobrym stanie to koszt od 300 do 700 zł.
Problem jest taki że trzeba cały silnik w pył obrócić aby to naprawić
A te modele mają taką wadę niestety już to przerabiałem kiedyś w swoim, i prawdopodobnie mógł się urwać kawałek wodzika (u mnie tak było ) co powoduje złe przesunięcie koła, w następstwie wycierają się zęby. Zapewne bym tak jeździł dalej ale kiedyś wpadłem w dziurę i ten kawałek wodzika wpadł w tryby co spowodowało nagłe hamowanie.
Zastanów się nad naprawą, koszt zależy od mechanika
praca mechanika 1500-2000 zł
skrzynia używana około 450 zł
uszczelki głowic ok 250 zł
uszczelki cylindra dolne ok 125 zł
uszczelka przekładni kontowej ok 135 zł
resztę można zastąpić uszczelką w płynie jeżeli nie to jeszcze około 350 zł za resztę uszczelek.
Powodzenia z naprawą
Problem jest taki że trzeba cały silnik w pył obrócić aby to naprawić
A te modele mają taką wadę niestety już to przerabiałem kiedyś w swoim, i prawdopodobnie mógł się urwać kawałek wodzika (u mnie tak było ) co powoduje złe przesunięcie koła, w następstwie wycierają się zęby. Zapewne bym tak jeździł dalej ale kiedyś wpadłem w dziurę i ten kawałek wodzika wpadł w tryby co spowodowało nagłe hamowanie.
Zastanów się nad naprawą, koszt zależy od mechanika
praca mechanika 1500-2000 zł
skrzynia używana około 450 zł
uszczelki głowic ok 250 zł
uszczelki cylindra dolne ok 125 zł
uszczelka przekładni kontowej ok 135 zł
resztę można zastąpić uszczelką w płynie jeżeli nie to jeszcze około 350 zł za resztę uszczelek.
Powodzenia z naprawą
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2013 przez Tiszo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
To chyba jakaś częsta przypadłość w tym typie silnika. Mam dokładnie taki sam zgrzytający problem. Sprawdzę sposób z dociskaniem dźwigni przed zmianą biegu bo to zgrzytanie nieźle mnie wkurza. Nie uśmiecha mi się rozbierać silnika bo wszystko inne jest w idealnym stanie. Zastanawiam się też na ile taka naprawa wystarczy. Skoro jest to wada konstrukcyjna to problem może znowu powrócić i tylko szkoda roboty nie wspominając o kasie.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
Kto jest online
Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości