Zrób to sam: Filtr VN900
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Kolega ,,Radio,, pisze ja nawet nie stosuję już filtrów K&N bo stać mnie na coroczny zakup nowego i oryginalnego filtra powietrza, filtra oleju, oleju oraz innych płynów ustrojowych w myśl jednej zasady...... biedny musi kupować oryginały bo nie stać go na podróbki i produkty wyprodukowane małymi sprytnymi Chińskimi łapkami a dlatego bo kto tanio kupuje, dwa razy kupuje
Hm...
Co to ma do zeczy ze cie stac jak dyskusja jest na temat jakosci i skutecznosci
Widac w dyskusji ze zimowa chandra jeszcze doskwiera.
Panowie byle do wiosny
Hm...
Co to ma do zeczy ze cie stac jak dyskusja jest na temat jakosci i skutecznosci
Widac w dyskusji ze zimowa chandra jeszcze doskwiera.
Panowie byle do wiosny
--
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Limet, dobrze że umiesz cytować innych, ale mógłbyś używać Polskiej czcionki bo nie ma nic gorszego niż lekceważenie innych oraz lenistwo, a po drugie.... moje posty są w temacie bo rozmawiamy ogólnie o filtrach a nie tylko o jakości i skuteczności..... tyle w temacie..... a odnośnie zimowej chandry...... jak ona ma się do tematu
Powracając do tematu filtrów to tak na marginesie chciałem przypomnieć że przez długie lata stosowano filtry suche w postaci wysmarowanych komór obudowy.... towotem, stosowano filtry w postaci kilku warstw siatki o różnej gradacji otworów, w końcu stosowano filtry gąbkowe nasączane olejem silnikowym, także nie wydaje mi się aby filtr w wykonaniu takijedenkuba zaszkodził silnikowi, pod warunkiem że zastosuje odpowiednią gąbkę.
Powracając do tematu filtrów to tak na marginesie chciałem przypomnieć że przez długie lata stosowano filtry suche w postaci wysmarowanych komór obudowy.... towotem, stosowano filtry w postaci kilku warstw siatki o różnej gradacji otworów, w końcu stosowano filtry gąbkowe nasączane olejem silnikowym, także nie wydaje mi się aby filtr w wykonaniu takijedenkuba zaszkodził silnikowi, pod warunkiem że zastosuje odpowiednią gąbkę.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Limet, po co ten sarkazm lepiej podziel się swoją wiedzą z innymi a nie krytyką.
Odnośnie stosowania filcu we filtrach zamiast gąbki to mimo że motocyklami zajmuję się od kilkudziesięciu lat i wywodzę się z rodziny motocyklowej tego typu filtr widziałem raz, a było to w motocyklu BMW R75 Sahara, więc prośba o naświetlenie stosowania tego materiału w motocyklowych filtrach w obecnych czasach, chyba że masz na myśli stosowanie tego typu filtrów w pilarkach spalinowych.
Odnośnie stosowania filcu we filtrach zamiast gąbki to mimo że motocyklami zajmuję się od kilkudziesięciu lat i wywodzę się z rodziny motocyklowej tego typu filtr widziałem raz, a było to w motocyklu BMW R75 Sahara, więc prośba o naświetlenie stosowania tego materiału w motocyklowych filtrach w obecnych czasach, chyba że masz na myśli stosowanie tego typu filtrów w pilarkach spalinowych.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Spoko. Luzik. Kolega ,,takijedenkuba,, mial fajny pomysl i co niejednemu mniej zasobnemu w kasiorke podpasuje bo i latwy do zrobienia i latwy do wymiany a jakis czas sie da odepchnac.
Ta gupia nerwowosc wynika tylko z obecnosci za oknem tego bialego g...a.
Panowie Byle do wiosny/ juz poprostu nie moge sie doczekac.
Zycze wszystkim Milego Wieczoru
Ta gupia nerwowosc wynika tylko z obecnosci za oknem tego bialego g...a.
Panowie Byle do wiosny/ juz poprostu nie moge sie doczekac.
Zycze wszystkim Milego Wieczoru
--
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Też mi się wydaje, że raz do roku albo i rzadziej 100pln to powinno się dla lalki znaleźć...Zeus pisze:Wyobraźcie sobie, że gąbka ulega skruszeniu, i co wtedy ?
Zaoszczędzoną kasę trzeba pomnożyć razy ileś tam, aby ją wydać na naprawę silnika.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Doszliśmy do porozumienia wczoraj kolego . Jedni byli za inni przeciw a jeszcze inni wstrzymali się od głosu.
Najfajniejsze jest w tym wszystkim to że coś się pozytywnego dzieje na forum ,że ludziska chcą i piszą a to wszystko prowadzi do dobrego celu zawiązywania znajomości i poczucia że wszystkich nas łączy wspólna motopasja.
I tak żeby nie było wątpliwości na ten sezon kupiłem K&N cholernie drogo wyszło bo musiałem kupić dwa i oliwkę:)
Pozdrawiam ,,Limet,,
Najfajniejsze jest w tym wszystkim to że coś się pozytywnego dzieje na forum ,że ludziska chcą i piszą a to wszystko prowadzi do dobrego celu zawiązywania znajomości i poczucia że wszystkich nas łączy wspólna motopasja.
I tak żeby nie było wątpliwości na ten sezon kupiłem K&N cholernie drogo wyszło bo musiałem kupić dwa i oliwkę:)
Pozdrawiam ,,Limet,,
--
-
- Posty: 146
- Rejestracja: sob sie 11, 2012
- Miejscowość: Warszawa / Rzepin
- Motocykl: VN800 Classic
- VROC: 0
@takijedenkuba: Żeby nie było wątpliwości - jestem absolutnym zwolennikiem DIY, popieram Twój pomysł. Chciałem tylko wtrącić swoje techniczne spostrzeżenia. Mam jeszcze jedno - zapaćkałbym to jakimś silikonem przy ramce, żeby powietrze nie szło bokami... ale to powinno być widoczne po kilkuset km - kiedy zbierze się trochę brudu na filtrze.
Nie wiem czy dobrze liczę, ale:
6000 rpm / 60 sekund / 2 obroty na cykl pracy * 0,8 litra = 40 litrów powietrza na sekundę do wessania przez filtr. Dość dużo.
Nie wiem czy dobrze liczę, ale:
6000 rpm / 60 sekund / 2 obroty na cykl pracy * 0,8 litra = 40 litrów powietrza na sekundę do wessania przez filtr. Dość dużo.
- Jurek
- Posty: 1261
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Kuba się wykazał pomysłowością techniczną i chwała mu za to. Każdy może traktować ten sposób po swojemu. Zresztą, tak naprawdę problematyczny jest w tym wypadku tzw. wkład filtracyjny, a nie sama koncepcja techniczna. Nie trzeba więc stosować wcale tej problematycznej gąbki z supermarketu. Można zastosować inne sprawdzone w branży motoryzacyjnej materiały filtracyjne.
No i pewno to jest dobry sposób do zastosowania w sytuacji awaryjnej np. weekend, filtr powietrza do wyrzucenia, sklepy zamknięte, piękna pogoda itd.
No i pewno to jest dobry sposób do zastosowania w sytuacji awaryjnej np. weekend, filtr powietrza do wyrzucenia, sklepy zamknięte, piękna pogoda itd.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Ja dodam od siebie że sam pomysł nawet całkiem całkiem .Polecam go nie jednemu chandlarzowi motocyklami ,który woli sprzedać motocykl z wyrwanym papierem bo po co robić sobie koszty .
Jest to również ciekawy materiał edukacyjny ,ponieważ wiedza o motocyklu dla wielu ''motocyklistów ''jest jak wiedza o ciemnej stronie księżyca .
Pozdrawiam .
Jest to również ciekawy materiał edukacyjny ,ponieważ wiedza o motocyklu dla wielu ''motocyklistów ''jest jak wiedza o ciemnej stronie księżyca .
Pozdrawiam .
" D I Y " podoba mi się
Żadnego silikonu nie trzeba. Nie wiem czy kojarzysz jak jest zbudowana puszka filtra w 900.
Filtr w obudowie przylega do uszczelki. sam jest dociśnięty pokrywą na 4 śrubach, nie ma mowy by się przedostało tzw. "lewe powietrze"
Nie sądzę też by przez kilka miesięcy trwania sezonu gąbka sparciała i się wykruszyła. Musiała by być nie wymieniana co najmniej kilka lat.
Tak do końca to nie wiem jak się będzie zachowywać. Dla tego proszę o cierpliwość. Sprawdzę to
Zrobi się cieplej, moto przeleci pierwszy 1000km i dla ciekawych wyników eksperymentu zdam relację. Będą też fotki
W innym wątku na forum poruszyłem temat też z serii DIY
(dla nie wtajemniczonych zrób to sam )
Mianowicie chodzi temat obniżania zawieszenia tylnego, model 900.
Czuję że z racji konserwatywnej większości forumowiczów i zwolenników ori części, temat w wielu tęgich głowach przywoła zasadnicze pytania "po co?" oraz falę poruszenia.
Żadnego silikonu nie trzeba. Nie wiem czy kojarzysz jak jest zbudowana puszka filtra w 900.
Filtr w obudowie przylega do uszczelki. sam jest dociśnięty pokrywą na 4 śrubach, nie ma mowy by się przedostało tzw. "lewe powietrze"
Nie sądzę też by przez kilka miesięcy trwania sezonu gąbka sparciała i się wykruszyła. Musiała by być nie wymieniana co najmniej kilka lat.
Tak do końca to nie wiem jak się będzie zachowywać. Dla tego proszę o cierpliwość. Sprawdzę to
Zrobi się cieplej, moto przeleci pierwszy 1000km i dla ciekawych wyników eksperymentu zdam relację. Będą też fotki
W innym wątku na forum poruszyłem temat też z serii DIY
(dla nie wtajemniczonych zrób to sam )
Mianowicie chodzi temat obniżania zawieszenia tylnego, model 900.
Czuję że z racji konserwatywnej większości forumowiczów i zwolenników ori części, temat w wielu tęgich głowach przywoła zasadnicze pytania "po co?" oraz falę poruszenia.
- Lacik
- Posty: 2139
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Sosnowiec
- Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
- VROC: 33363
Brawo za pomysł, wykonanie, ale skutki moga być tragiczne dla silnika ( i wg mnie nie ma co mowić nawet " a zobaczymy co będzie", "to tylko eksperyment", bo chyba zalezy ci na motocyklu (?) )
gąbka ktora zamontowałeś ma taką porowatość, że przeleci przez nią prawie wszystko. Nie mowie tu o ziarnach piachu 1mm, ale duża szansa, że inne mniejsze gówno napewno przejdzie. A to mniejsze gówno potrafi ładnie narobić syfu.
Nastepna sprawa, gąbka z Auchan zapewne nie jest olejoodporna. Spróbuj zanurzyć gąbkę w oleju gdzieś w garażu/domu i zobacz co się dzieje po jakimś czasie ( zrób pare próbek, do jednej wrzuc troche kurzy/syfu).
Następna sprawa, to widzę ze oryginalny filtr był harmonijkowy, przez co powierzchnia filtracyjna była dużo większa, niż twojego filtru. Drastycznie zmniejszyłeś powierzchnie filtracyjną.
Ogólnie, jeśli chcesz robić takie cuda, to proponowałbym opróćz poczytania na temat filtracji, zainteresowanie sie firmami które produkują odpowiednie filtry ( dobrać klasę filtracji, przepływ, temperature pracy, odpornośc na olej itd itp.)
Ogólnie na plus Mam tylko nadzieję, że nie zobaczę tematu " silnik Vn900 remont" albo " o to co znalazłem wewnatrz remontowanego silnika"
gąbka ktora zamontowałeś ma taką porowatość, że przeleci przez nią prawie wszystko. Nie mowie tu o ziarnach piachu 1mm, ale duża szansa, że inne mniejsze gówno napewno przejdzie. A to mniejsze gówno potrafi ładnie narobić syfu.
Nastepna sprawa, gąbka z Auchan zapewne nie jest olejoodporna. Spróbuj zanurzyć gąbkę w oleju gdzieś w garażu/domu i zobacz co się dzieje po jakimś czasie ( zrób pare próbek, do jednej wrzuc troche kurzy/syfu).
Następna sprawa, to widzę ze oryginalny filtr był harmonijkowy, przez co powierzchnia filtracyjna była dużo większa, niż twojego filtru. Drastycznie zmniejszyłeś powierzchnie filtracyjną.
Ogólnie, jeśli chcesz robić takie cuda, to proponowałbym opróćz poczytania na temat filtracji, zainteresowanie sie firmami które produkują odpowiednie filtry ( dobrać klasę filtracji, przepływ, temperature pracy, odpornośc na olej itd itp.)
Ogólnie na plus Mam tylko nadzieję, że nie zobaczę tematu " silnik Vn900 remont" albo " o to co znalazłem wewnatrz remontowanego silnika"
Ostatnio zmieniony pn mar 11, 2013 przez Lacik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: sob sie 11, 2012
- Miejscowość: Warszawa / Rzepin
- Motocykl: VN800 Classic
- VROC: 0
Chodzi mi o uszczelnienie między gąbką a plastikiem i gąbką a gąbką. Jak na rysunku: http://i.imgur.com/ZnCiFz3.png
- Zeus
- Posty: 2888
- Rejestracja: pt mar 18, 2011
- Miejscowość: ZIELONA GÓRA
- Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
- VROC: 33589
Jeżeli chodzi o przepustowość ilości powietrza przez filtr, to jest to bardzo ważny parametr.
Najlepszym przykładem są silniki zasilane LPG. W przypadku zatykającego się filtra, zazwyczaj wzrasta ilość spalanego paliwa. Także może się okazać, że skórka nie warta wyprawki, bo co z tego, że zaoszczędzisz na filtrze, skoro w roku wydasz więcej na etylinkę.
Najlepszym przykładem są silniki zasilane LPG. W przypadku zatykającego się filtra, zazwyczaj wzrasta ilość spalanego paliwa. Także może się okazać, że skórka nie warta wyprawki, bo co z tego, że zaoszczędzisz na filtrze, skoro w roku wydasz więcej na etylinkę.
Kto jest online
Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Larry (38)
- Stefania (61)
- Wesiero (42)
- bamsejery71 (53)
- jarekft (49)