zawias VN900

takijedenkuba

zawias VN900

Post autor: takijedenkuba » sob lut 16, 2013

Jak obniżyć zawieszenie? Generalnie chodzi o tył.
Macie jakieś patenty?
Możecie polecić akcesoryjne części?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Będę wdzięczny.

mirmur
Posty: 42
Rejestracja: ndz lut 27, 2011
Miejscowość: tczew
Motocykl: kawasaki vn 900
VROC: 35599

Post autor: mirmur » sob lut 16, 2013

Masz regulację na centralnej sprężynie.Sprawdzałeś?
mirmur

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » sob lut 16, 2013

Regulacja na sprężynie tylnego amortyzatora działa na zasadzie twardszy miększy (do jazdy z obciążeniem, lub bez)
Wiem ze wysokość zawieszenia, siedziska, wysokość, szerokość odległość kierownicy nie jest dziełem przypadku, i ktoś nad tym pracował by było optymalnie.
Mi chodzi o obniżenie tylnego zawieszenia, generalnie dla zmiany optycznej.
No i dla niskich motocyklistów taka modyfikacja poprawia komfort jazdy, przetaczanie lub cofanie, jazda w korkach. Generalnie jesteśmy podobnie zbudowani, ale nie wszyscy jesteśmy optymalni.
Nie chodzi mi o garażowe zmiany konstrukcji typu, obniżenie na lagach, zmiany punktu mocowania amortyzatorów, skracanie sprężyn itp.
Myślę o jakimś konkretnym zestawie akcesoryjnym do obniżenia zawiasu.
To jak? Ma ktoś doświadczenie z obniżaniem zawieszenia tylnego?

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » czw lut 28, 2013

Jest plan !!
Efekty będą widoczne przy którymś z cieplejszych weekendów. Może w kwietniu..?
Dla ciekawskich będą też zdjęcia, przed i po.

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » sob mar 09, 2013

Pytanie......na czym polega regulacja na centralnej sprężynie,jadąc sam ,lub pasażerem ,potrzebna jest regulacja zawieszenia,i jak to wykonać. :pedzi:

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » sob mar 09, 2013

A to w zależności ile ważysz, czy jeździsz sam czy we dwójkę... Sprężyna jest pod tyłkiem, dojście jest takie sobie, ale można tę operację śmiało opanować. W tym celu zdejmujesz lewy boczek oraz ten srebrny dekiel zakrywający zbiorniczek wyrównawczy, zbiorniczek też odkręcasz - ale nie odłączasz przewodów, tylko go odsuwasz na bok tyle ile to możliwe - i masz dostęp do sprężyny. Specjalnym kluczem kręcisz w odpowiednim kierunku i tyle. Operacja średnio zdolnemu bikerowi zajmie od A - Z nie więcej jak 15 minut.
To chyba wszystko.
Powodzenia.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » ndz mar 10, 2013

Tak jak napisał Marek.
Jeśli masz fabryczny zestaw kluczy, w śród nich znajdziesz klucz tzw. hakowy.
Wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » ndz mar 10, 2013

Panowie waga moja w pełnej gali (w skórach ) to bite 100 kg. zdarza się ze zabieram Plecaka - dodatkowe 70 kg,przyznam trochę tego jest .No właśnie jak uzyskać prawidłowy efekt ,ile obrotów zrobić.Klucze mam fabryczne ,taki klucz jest w zestawie. :motorynka:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz mar 10, 2013

Fajans pisze:Panowie waga moja w pełnej gali (w skórach ) to bite 100 kg. zdarza się ze zabieram Plecaka - dodatkowe 70 kg,przyznam trochę tego jest .No właśnie jak uzyskać prawidłowy efekt ,ile obrotów zrobić.Klucze mam fabryczne ,taki klucz jest w zestawie. :motorynka:
Metodą eksperymentalną musisz to zrobić bo inaczej nie da rady, amortyzator z tego co pamiętam ma 8 stopni regulacji wiec z racji obciążenia które podajesz może zacznij od połowy zakresu ??
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » ndz mar 10, 2013

Ja napiszę inaczej - moja waga w pełnej zbroi to dobre 110kg a i od święta kogoś przewiozę i mam zawias na 3 oczku od góry. Początkowo miałem na ostatnim, tzn na maksymalnie twardym ustawieniu ale wszystkie dziury odczuwałem i po poluzowaniu stwierdzam że o niebo przyjemniej się śmiga. Poluzuj ze 2 ząbki i od razu odczujesz różnicę. Gdybyś za mocno poluzował to motocykl będzie Ci pływał w zakrętach - łatwo się zorientujesz że przesadziłeś.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » ndz mar 10, 2013

W instrukcji masz chyba tabelkę, jakie ustawienie do jakiej wagi...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » pn mar 11, 2013

Wracamy do tematu "obniżenie zawszenia" nie regulacja.
Tylny zawias został zaopatrzony w:
I tu UWAGA! dla konserwatywnej części użytkowników forum :)
Został zaopatrzony w AKCESORYJNY nie seryjny, nie oryginalny, nie fabryczny, wahacz tzw. pośredni. Zawieszenie na tyle zostało obniżone o 2"
Efekt jest mniej obrazuje poniższe zdjęcie:
Obrazek

Punkty mocowania elementów tłumiących nie zostały zmienione.
Sam zestaw amortyzujący (amor + sprężyna) został jak fabryka dała.
Wymienione zostały wahacz i łożyska wahacza. Łożyska były zastane. Na drugim końcu wahacza łożyska ruszyły. Niestety zostały na miejscu, oczyszczone i konkretnie nasmarowane. Nie spodziewaliśmy się że będą się nadawały do wymiany wiec zostały. Uszczelniacze w ilości szt. 4 też zostały fabryczne. Moim zdaniem należało by wymienić.
Prawdopodobnie we wszystkich motocyklach po kilku latach użytkowania wyglądają podobnie, tzn zupełnie nie ruchome. moto z 2006 r.
Niebawem jak się ociepli wrzucę real fotki.
I tu kolejny ukłon w kierunku kolegi Banana za pomoc w realizacji wizji :ok:

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn mar 11, 2013

wygląda konkretnie. Zobaczymy na żywo i ciekaw jestem jak się jeździ...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » sob mar 16, 2013

Pomysł narodził się... nie pamiętam kiedy.. zawsze podobały mi się bryki na glebie.
Motocykle tez jak dla mnie prezentują się lepiej jak siedzą nisko.
Wydumka z obniżeniem VN900 podpatrzona u kolegów zza "wielkiej wody"
Czas realizacji wizji od zakupu materiałów, części do jazdy próbnej jakieś 8 tygodni.
Jeśli chcecie się dowiedzieć ile mnie to kosztowało, odpowiadam:
-w tym przypadku cena nie gra roli, frajda z jazdy jest bezcenna.

Dziś dzień próbnej jazdy, dystans nie duży, ale frajda z jazdy zajebista :thumbup:
Zdjęcia będą , ale innym razem..

Pozycja za sterami jest bez zmian, jak pisałem wcześniej zmieniony został jedynie wahacz pośredni i jego łożyska. Wahacz jest niewiele dłuższy od seryjnego. Dodatkowo ma możliwość powiedzmy regulacji, konkretnie może obniżyć zawias o 1 lub 2" Amortyzator w komplecie ze sprężyną pozostał fabryczny, na swoim oryginalnym miejscu a punkty ich mocowania w ramie i wahaczu nie zostały zmienione.
Do obniżonego zwieszenia o około 5cm idealnie się wkomponowała opona o szerokości 200mm (seryjnie 180) Prześwit miedzy gruntem i najniższym miejscem maszyny pomniejszył się jeśli się nie mylę do około 8cm, przy obciążeniu siedzącego motocyklisty, gabarytowo "przeciętny +" (gabarytowo "przeciętny+" motocyklista to nasz Banan :ok:)
Dla sprawdzenia czy podczas jazdy nic nie obciera, i czy wszystko się mieści we wnętrzu nie ruchomego błotnika, podczas pracy tylnego koła, o dość pokaźnych rozmiarach, amortyzator ustawiony został na pozycję najbardziej miękką. Tu wszystko gra i się kreci tarcie = zero.
Poza efektem wizualnym o co mi głównie chodziło, doszła dodatkowa przyjemność z jazdy.
Jak by to opisać słowami... hm..
Można by powiedzieć że człowiek na takiej maszynie, w przenośni i dosłownie jest bliżej "Matki Ziemi" heheh A matka jest tylko jedna i trzeba ją kochać. Inaczej być nie może ;)
Modyfikacja można powiedzieć zdała egzamin i zakończyła się pełnym sukcesem.

Polecam dla posiadaczom 900'ek classiców i customów.


Kuba :ok:

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » sob mar 16, 2013

Gratuluje!!
Ciekawy jestem efektu na żywo.
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob mar 16, 2013

Gratuluje :ok: teraz ostrożnie z progami zwalniającymi ;)

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » sob mar 16, 2013

Najważniejsze, że to chciałeś osiągnąłeś. :ok: Gratki :yeee:
Zobaczymy na żywo. :)
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » ndz mar 24, 2013

Banan, czekam na sygnał.
Daj tylko znać ze robimy Twojego "el hooligan castom"
Wpadnę na 2/3 godzinki pracy i bajerkę, no i będziesz jeździł na
"EL HOOLIGAN LOWRIDER CUSTOM"
Dla ciekawskich krótki filmik opisujący jak to się robi:

JAK OBNIZYĆ TYLNE ZAWIESZENIE VN900

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz mar 24, 2013

Wszystko pięknie, wszystko ładnie lecz nakrętki od zawiasu, kolanek, wydechu,itp powinno dokręcać się z odpowiednim momentem, a nie na siłę :wall:
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » ndz mar 24, 2013

Oczywiście Radio masz całkowitą racje wszystkie śrubki w naszych moto powinno się przykręcać z odpowiędnim momentem podanym w serwisówce :ok: Filmik podany przez Kubę jest filmikiem poglądowym :)
VN 900 Custom Black Mat - był

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą