VN 1500 spalanie oleju

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

VN 1500 spalanie oleju

Post autor: SAURO » ndz kwie 14, 2013

Koledzy chcę poznać Waszą opinię na temat spalania oleju w VN 1500 ponieważ sam już nie wiem co o tym myśleć :wall: Czytałem na różnych forach na ten temat i opinie są tak rozbieżne że trzeba zapytać bezpośrednio tych którzy jeżdżą na VN1500. Mój Nomad spala +- 200 - 250 gr oleju na 500 km i według opisów mieści się w normie cytat z jednego z opisów tego modelu : Warto też pamiętać, że zużycie oleju na poziomie 1 l/1000 km jest dla VN 1500 czymś normalnym. Taka to już uroda tego modelu, Napiszcie jak to się przedstawia w Waszych motocyklach. Zastanawiam się również czy nie zrobić remontu (tłoki, pierścienie itd....) ale czy to coś zmieni? i na jak długo? czy po 5-6 tys po remoncie nie zacznie znów brać oleju?
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » ndz kwie 14, 2013

W moim motocyklu oleju nie ubywa, od zmiany do zmiany jeszcze nic nie dolewałem (4 sezon rozpoczęty), może zmierz kompresje na cylindrach zanim weźmiesz się za remont.

Ja u siebie po zakupie sprawdzałem i było OK, więc może warto sprawdzić, jeżeli kompresja będzie dobra to znaczy, że taka uroda Twojego motocykla i będziesz musiał się z tym pogodzić, wiem, że Andrew też czasami musi coś dolewać ale nie wiem z jaką częstotliwością.

Rozmawialiśmy również na temat ostatniego wyjazdu do Włoch i chyba Stew zaobserwował, że przy warunkach pogodowych tam panujących i jeździe w cyklu miejskim pojawił się problem z braniem oleju, którego wcześniej nie było, ale może niech sam się wypowie, bo nie wiem czy coś nie pokręciłem.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Post autor: WiecznieŻywy » ndz kwie 14, 2013

Co prawda w zeszłym roku nie zrobilem imponujaca duzo kilometrow około 2000 tys. nie wiem ile zrobił nim poprzedni własciciel ,ale wymieniajac całkiem niedawno olej po zlaniu starego do pojemnika z miarką , ubytek okreslam na 150mlm (czyli znikomy ) po tym fakcie stwierdzam, ze mój raczej do tych pijacych nie nalezy. Przed zakupem VULCANA przestrzegano mnie ze roczniki przed rokiem 2000 lubią sobie pociagnąć olej :pije: ,ale czy to prawda to głowy sobie nie dam :razz:

Kasper
Posty: 2047
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Honda Varadero 1000XL
VROC: 0

Post autor: Kasper » ndz kwie 14, 2013

Drugi sezon od przeglądu do przeglądu nie dolewam. Ale kto wie co będzie za 30-50tys km. Tak duże zużycia 1L/1000km od nowości występują w starszych rocznikach do 98 roku.
Myślę, że z Piotrem można się zgodzic, który pisze o eksploatacji w różnych warunkach pogodowych.
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » ndz kwie 14, 2013

Mój VN-15 rąbał 1,5 l na 1000 km, czyli też w normie :D przebieg 70 tys. km
Sławek, zmierz kompresję na cylindrach, tak jak pisał Piotr.
A może tylko uszczelniacze trzeba wymienić?
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz kwie 14, 2013

Nie miałem VN1500 ale za to miałem inne motocykle które brały olej, pomogła wymiana oleju na gęstszy, może i w tych przypadkach warto spróbować ??
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz kwie 14, 2013

Kasper pisze:Tak duże zużycia 1L/1000km od nowości występują w starszych rocznikach do 98 roku.
raczej do 95-96 mój wychlapał nie całe dwie setki na 4000 chyba mu nie smakuje :D

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz kwie 14, 2013

Kristofer, bo wolno jeździsz to i oleju nie łyka :D
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Jarecki
Posty: 195
Rejestracja: czw wrz 15, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: vn1500 classic
VROC: 0

Post autor: Jarecki » ndz kwie 14, 2013

moj vn1500 classik zadowolil sie ok. trzema setkami na ponad 3000km. Wiec wcale nie tak zle :)
Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz kwie 14, 2013

Radio pisze:Kristofer, bo wolno jeździsz to i oleju nie łyka :D
to że MAŁO to nie znaczy że wolno :hurra:
Jarecki pisze:Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?
jak się nić nie dzieje to stara metoda mechanika mówi że nie ruszaj :ok: a te kable na metry co na alledrogo po 10-30 za metr będą gorsze niż te co posiadasz :antlers:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz kwie 14, 2013

Jarecki pisze: Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Jarecki
Posty: 195
Rejestracja: czw wrz 15, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: vn1500 classic
VROC: 0

Post autor: Jarecki » ndz kwie 14, 2013

i[/quote]
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.[/quote]

Dzieki Kolego!Postaram sie to sprawdzic tak jak mi poradziles :ok:
I jak bedzie wszystko dobrze to sie dostosuje do opinii Kristofera i nic nie bede ruszal. No chyba,ze zmienie olej,filtry i swiece.
Dzieki Panowie

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » pn kwie 15, 2013

Panowie zaczyna robić się nie na temat :hammer: Tu ma być o ojeju w VN 1500 :tube:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » pn kwie 15, 2013

Ciśnienie zmierzone pierwszy 6,5 drugi 10,5 jutro jadę do Michele i zdecydujemy co robić. Tak czy inaczej trzeba bestię wyciągnąć i rozebrać :wall:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn kwie 15, 2013

6,5 to zdecydowanie za mało :(
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » pn kwie 15, 2013

Więc dlatego trza bestię wyciągnąć :wall:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn kwie 15, 2013

Może sama wymiana pierścini pomoże, ale i tak robota się szykuję. Współczuję Sauro :(
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » pn kwie 15, 2013

Sauro, Nomad Andrew też nieźle łyka olej. W jakich temperaturach pracuje Twój sprzęt? Do dużych pojemności V twin i singli raczej powinno się zalewać 20w50. Np Syntetyczny motul 7100 20w50 albo Castrol Vtwin.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pn kwie 15, 2013

Sauro napisz do Tisza, albo Piotra_Classica w sprawie tego ciśnienia, ostatnio coś mówili, że jakoś tak jest, że jakbyś zaczął mierzyć ponownie od tego cylindra co na nim było mniej to wartości się zamienią i będzie na nim więcej a na tym drugim mniej ale dokładnie nie wiem o co chodziło.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » pn kwie 15, 2013

Jeżeli chodzi o pomiar ciśnienia sprężania to wykonuje się go na otwartej przepustnicy. Nie ma opcji żeby ciśnienie się zamieniło...
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą