VN 1500 spalanie oleju
- SAURO
- Posty: 2157
- Rejestracja: pn maja 03, 2010
- Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
- Motocykl: VN 1500 Nomad
- VROC: 30956
VN 1500 spalanie oleju
Koledzy chcę poznać Waszą opinię na temat spalania oleju w VN 1500 ponieważ sam już nie wiem co o tym myśleć Czytałem na różnych forach na ten temat i opinie są tak rozbieżne że trzeba zapytać bezpośrednio tych którzy jeżdżą na VN1500. Mój Nomad spala +- 200 - 250 gr oleju na 500 km i według opisów mieści się w normie cytat z jednego z opisów tego modelu : Warto też pamiętać, że zużycie oleju na poziomie 1 l/1000 km jest dla VN 1500 czymś normalnym. Taka to już uroda tego modelu, Napiszcie jak to się przedstawia w Waszych motocyklach. Zastanawiam się również czy nie zrobić remontu (tłoki, pierścienie itd....) ale czy to coś zmieni? i na jak długo? czy po 5-6 tys po remoncie nie zacznie znów brać oleju?
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
W moim motocyklu oleju nie ubywa, od zmiany do zmiany jeszcze nic nie dolewałem (4 sezon rozpoczęty), może zmierz kompresje na cylindrach zanim weźmiesz się za remont.
Ja u siebie po zakupie sprawdzałem i było OK, więc może warto sprawdzić, jeżeli kompresja będzie dobra to znaczy, że taka uroda Twojego motocykla i będziesz musiał się z tym pogodzić, wiem, że Andrew też czasami musi coś dolewać ale nie wiem z jaką częstotliwością.
Rozmawialiśmy również na temat ostatniego wyjazdu do Włoch i chyba Stew zaobserwował, że przy warunkach pogodowych tam panujących i jeździe w cyklu miejskim pojawił się problem z braniem oleju, którego wcześniej nie było, ale może niech sam się wypowie, bo nie wiem czy coś nie pokręciłem.
Ja u siebie po zakupie sprawdzałem i było OK, więc może warto sprawdzić, jeżeli kompresja będzie dobra to znaczy, że taka uroda Twojego motocykla i będziesz musiał się z tym pogodzić, wiem, że Andrew też czasami musi coś dolewać ale nie wiem z jaką częstotliwością.
Rozmawialiśmy również na temat ostatniego wyjazdu do Włoch i chyba Stew zaobserwował, że przy warunkach pogodowych tam panujących i jeździe w cyklu miejskim pojawił się problem z braniem oleju, którego wcześniej nie było, ale może niech sam się wypowie, bo nie wiem czy coś nie pokręciłem.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- WiecznieŻywy
- Posty: 307
- Rejestracja: wt paź 02, 2012
- Miejscowość: Elbląg
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
- VROC: 35625
Co prawda w zeszłym roku nie zrobilem imponujaca duzo kilometrow około 2000 tys. nie wiem ile zrobił nim poprzedni własciciel ,ale wymieniajac całkiem niedawno olej po zlaniu starego do pojemnika z miarką , ubytek okreslam na 150mlm (czyli znikomy ) po tym fakcie stwierdzam, ze mój raczej do tych pijacych nie nalezy. Przed zakupem VULCANA przestrzegano mnie ze roczniki przed rokiem 2000 lubią sobie pociagnąć olej ,ale czy to prawda to głowy sobie nie dam
-
- Posty: 2047
- Rejestracja: czw mar 31, 2011
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: Honda Varadero 1000XL
- VROC: 0
Drugi sezon od przeglądu do przeglądu nie dolewam. Ale kto wie co będzie za 30-50tys km. Tak duże zużycia 1L/1000km od nowości występują w starszych rocznikach do 98 roku.
Myślę, że z Piotrem można się zgodzic, który pisze o eksploatacji w różnych warunkach pogodowych.
Myślę, że z Piotrem można się zgodzic, który pisze o eksploatacji w różnych warunkach pogodowych.
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland
Clarence Budington Kelland
- Jarecki
- Posty: 195
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011
- Miejscowość: irlandia
- Motocykl: vn1500 classic
- VROC: 0
moj vn1500 classik zadowolil sie ok. trzema setkami na ponad 3000km. Wiec wcale nie tak zle
Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki
Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
to że MAŁO to nie znaczy że wolnoRadio pisze:Kristofer, bo wolno jeździsz to i oleju nie łyka
jak się nić nie dzieje to stara metoda mechanika mówi że nie ruszaj a te kable na metry co na alledrogo po 10-30 za metr będą gorsze niż te co posiadaszJarecki pisze:Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.Jarecki pisze: Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Jarecki
- Posty: 195
- Rejestracja: czw wrz 15, 2011
- Miejscowość: irlandia
- Motocykl: vn1500 classic
- VROC: 0
i[/quote]
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.[/quote]
Dzieki Kolego!Postaram sie to sprawdzic tak jak mi poradziles
I jak bedzie wszystko dobrze to sie dostosuje do opinii Kristofera i nic nie bede ruszal. No chyba,ze zmienie olej,filtry i swiece.
Dzieki Panowie
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.[/quote]
Dzieki Kolego!Postaram sie to sprawdzic tak jak mi poradziles
I jak bedzie wszystko dobrze to sie dostosuje do opinii Kristofera i nic nie bede ruszal. No chyba,ze zmienie olej,filtry i swiece.
Dzieki Panowie
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Sauro, Nomad Andrew też nieźle łyka olej. W jakich temperaturach pracuje Twój sprzęt? Do dużych pojemności V twin i singli raczej powinno się zalewać 20w50. Np Syntetyczny motul 7100 20w50 albo Castrol Vtwin.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Sauro napisz do Tisza, albo Piotra_Classica w sprawie tego ciśnienia, ostatnio coś mówili, że jakoś tak jest, że jakbyś zaczął mierzyć ponownie od tego cylindra co na nim było mniej to wartości się zamienią i będzie na nim więcej a na tym drugim mniej ale dokładnie nie wiem o co chodziło.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Jeżeli chodzi o pomiar ciśnienia sprężania to wykonuje się go na otwartej przepustnicy. Nie ma opcji żeby ciśnienie się zamieniło...
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Kto jest online
Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości