VN 1500 spalanie oleju

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » pn kwie 15, 2013

Moj w zeszlym sezonie przelecial 6 tysi i nie ubylo nic. Niestety to takze nie jest powod do radosci. Prawidlowo spasowany silnik powinien ciutke spalic. To przez te szczeliny na zamkach pierscieni powinno cos sie przedostac( to jest srednio 0,05/0,08 )Jesli nic nie schodzi to po pewnym przebiegu trodnym do okreslenia nastapi wieksze zuzycie gladzi niz w takim silniku co odrobine pali. Oczywiscie z mojego skromnego doswiadczenia i na zdrowy rozsadek powinno to byc nie wiecej jak do 0.4/05 l na 10 tysiecy kilometrow.
Tak jak moj poprzednik pisze cisnienie powinno byc rowne a jesli juz sa roznice to max 0,2/0,5 bara.
Jak masz roznice 4 to pierscienie szlak trafil lub zamki ustawily sie w jednej lini i to takze powoduje chlapnieie oleju. :thumbup:
--

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » pn kwie 15, 2013

Tak czy inaczej bez operacji wywalenie silnika nic się nie wymyśli. :medit:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » pn kwie 15, 2013

Zrób na początek próbę olejową. Zrób pomiar ciśnienia w cylindrze I i II. Zanotuj wyniki a następnie wstrzyknij trochę oleju przez otwór świec i powtórz pomiar. Jeżeli masz nieszczelne pierścienie to po wstrzyknięciu oleju wynik pomiaru powinien być większy. Świadczyć to będzie o zużytych pierścieniach. Jeżeli wynik pozostanie bez zmian to przyczyny należy szukać m.in w uszczelniaczach zaworowych.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn kwie 15, 2013

Sauro, sprawdziłem raz jeszcze w serwisówce od mojej wersji VN-1500 E. Na pierwszym cylindrze "usable range" 3,5 - 6,5 a na drugim 7,7-12.0. Wersja D posiada na obu cylindrach zakres 7,0-11,0.
Może niekoniecznie masz silnik do kapitalki. Podaj dokładnie swoją wersję to poszukam w papierach jakie wartości powinieneś mieć. Zrób też tak jak radził Basin Rider - próbę olejową.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt kwie 16, 2013

Z tego co pamietam Sauro ma wersję G, ale może się mylę. ;)
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » wt kwie 16, 2013

Tak jak pisał Muka VN 1500 G1 1998rok
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt kwie 16, 2013

OK, po pracy poszukam i dam Ci znać.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt kwie 16, 2013

Mam manuala do Twojej wersji :ok:
Dla wszystkich wersji G1 niezależnie od rynku przeznaczenia przedstawia się to następująco:
Cylinder compression usable range:

Front cylinder
(3.5 ,.... 6 kglcm2, 50 .... 85 psi)
@300 rlmin (rpm)
755 _ 11 80 kPa ---

Rear cylinder
(7.7 .... 12 kglcm2, 109 ... 171 psi)
@300 r/min (rpm) by electric starter
--- 0.05 mm

"Żywcem" przepisane z serwisówki......

Jakie masz jeszcze objawy poza spalaniem oleju? dymi? sprawdzałeś jak wyglądają świece?
Ostatnio zmieniony wt kwie 16, 2013 przez Piotr_Classic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt kwie 16, 2013

Piotrek masz tą serwisówkę w pliku?
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt kwie 16, 2013

MUKA pisze:Piotrek masz tą serwisówkę w pliku?
Tak 25MB

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » wt kwie 16, 2013

Piotr bardzo ci dziękuję za pomoc :pada: ..... wychodzi na to że ciśnienie jest ok? nie dymi nie kopci. Przyspieszenie ok , na obroty wkręca się bez problemów, nie stuka nie puka, nie ma wycieków. Chyba dam sobie spokój z wywalaniem . Już chyba taka jego uroda że popija oliwkę :mad: Powolutku zacznę gromadzić potrzebne części do silnika i jesienią zrobię mu kapitalkę. Na ten czas zmienię mu olej na 15W50 bo u mnie troszkę cieplej bywa :keep: (dzisiaj było 27st :antlers: ) Piotrek jak możesz to pchnij mi na mail tą serwisówkę proszę.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt kwie 16, 2013

I mnie też pchnij jak możesz :ok:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt kwie 16, 2013

Już się przeciska przez łącza :ok:
.
.
.
.
.
.
wyszło :ok:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr kwie 17, 2013

SAURO pisze:Panowie zaczyna robić się nie na temat :hammer: Tu ma być o ojeju w VN 1500 :tube:
Sauro krótka piłka, masz coś spieprzone bo olej to może i bierze VN 15 a nie VN 1500.
Ci co piszą że 1500 może brać olej w takich ilościach to wprowadzają Cie w błąd.
VN 15 była znana z tego że żarła olej i Kawasaki wypuszczając silnik 1500 ( mając na myśli 1500 mówię o silniku nowszej generacji ) usunął te błędy robiąc inny silnik o tej pojemności montowany już od 98 r. pierwszo w wersji 4 biegowej potem w pięcio.
Jedz do znachora.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » śr kwie 17, 2013

SAURO pisze:Piotr bardzo ci dziękuję za pomoc :pada:
Wiedziałem, że wiedzą więcej ode mnie, fajnie, że coś udało się ustalić.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » śr kwie 17, 2013

Po obliczeniu kosztów gratów jakie muszę zakupić żeby w silniku grzebnąć doszedłem do wniosku że na razie mój budżet domowy tego nie wytrzyma w formie jednorazowego zakupu więc na razie będę dolewał i przemęczę się aż złapię troszkę grosza ;(
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr kwie 17, 2013

Tiszo pisze:silnik o tej pojemności montowany już od 98 r. pierwszo w wersji 4 biegowej potem w pięcio.
silniki te były montowane już od 96r :D

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » czw kwie 18, 2013

Kristofer pisze:
Tiszo pisze:silnik o tej pojemności montowany już od 98 r. pierwszo w wersji 4 biegowej potem w pięcio.
silniki te były montowane już od 96r :D
Racja, a od 98 r. zaczeli robić 5-biegowe. Sory za gafę :oops:

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw kwie 18, 2013

Racja, a od 98 r. zaczeli robić 5-biegowe. Sory za gafę :oops:
Nie we wszystkich modelach. Ja mam 1500A z 99 roku i mam cztery biegi - oleju nie bierze.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 19, 2013

Pustelnik pisze:
Racja, a od 98 r. zaczeli robić 5-biegowe. Sory za gafę :oops:
Nie we wszystkich modelach. Ja mam 1500A z 99 roku i mam cztery biegi - oleju nie bierze.
Sory że cię zasmucę ale masz moto z 98 r. (dokładnie silnik) tylko został sprzedany w 99 r. i jak będziesz sprawdzał vin to podadzą Ci że jest z 99 r. Tak robi Kawasaki, to odbywa się tak że rama jest z 99 r. a silnik zostal na półkach magazynowych i został zamontowany w twoim modelu. Może też być tak że zamawiający moto zamówił sobie 4 biegowy i wcale się mu nie dziwie bo ma większą ,, studnie,, za to jest mniej żywy. Lub koleś kupił w promocyjnej cenie i dali mu z pułki tańszy model. Nie jest to jakaś obraza ale po prostu tak się odbywa. Czy 1500 4 biegowy czy 5-biegowy to i tak konstrukcja jest inna niż VN15 tyle że ma skrzynie 4 biegową. Jak byś kiedyś rozbierał swoje serce to bez problemu zamontujesz tam skrzynie 5 biegową :D , ale po co ? i tak 4 czy pięcio nieda rady VN 750 nwet nie zmodyfikowanemu :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą