Technika zmiany biegów
- jano
- Posty: 127
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Krakow - Wieliczka
- Motocykl: VN 800 classic
- VROC: 0
Jak juz stoje na swiatlach to zazwyczaj daje na luz. Ale jak wiem ze za chwile bedzie zielone, to juz poczekam na klamce z jedynce.Mayones pisze:Jeszcze żeby nasze gaźnikowe vulcany nie spalały paliwa hamując silnikiem
To ja jeszcze może zapytam - stojąc na światłach oczywiście wrzucacie 1kę przed samym ruszeniem ? czy są też tacy którzy cały czas na klamce z 1ką czekają żeby znów zatriumfować spod świateł
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Ja redukcję kończę na luzie i puszczam klamkę, chyba że mi się za daleko majtnie nogą na 1-kę, od dłuższego czasu już z ruszeniem jeżeli jestem pierwszy pod światłami czekam na zielone nie żadne "późnopomarańczowe" itp i na moto i autem.
A lekką przygazówkę to często robię stojąc i czekając, no powiedzcie czy to nie miło posłuchać tego pomruku
A lekką przygazówkę to często robię stojąc i czekając, no powiedzcie czy to nie miło posłuchać tego pomruku
- jano
- Posty: 127
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Krakow - Wieliczka
- Motocykl: VN 800 classic
- VROC: 0
Ja na tym zlapalem swoja zone zaraz po tym jak zdala prawko na samochod. Wyobrazcie sobie ze jezdzac Krakowskimi korkami stala caly czas na spregle a instruktor nic jej nie powiedzial - a ja jej nie wierzyjem kdy po jezdzie skrazyla mi sie ze ja noga boli . Zadziwiajace, ze instruktor takie rzeczy nie wytlumaczy. Wiec musielam ja ja troche prszeskolicMayones pisze:Śmieszne co ? znam kierowców, którzy całe czerwone czekają z wciśniętym sprzęgłem na zielone i rura, a i sam kilka razy się na tym złapałem jak zaczynałem jeździć motocyklem ( 05.2012 )
- Gumis
- Posty: 219
- Rejestracja: czw lut 07, 2013
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan
- VROC: 0
Myślę ,że basowa pieśń V- na najbardziej zatwardziałe serce rozmiękczy.Mayones pisze:Ja redukcję kończę na luzie i puszczam klamkę, chyba że mi się za daleko majtnie nogą na 1-kę, od dłuższego czasu już z ruszeniem jeżeli jestem pierwszy pod światłami czekam na zielone nie żadne "późnopomarańczowe" itp i na moto i autem.
A lekką przygazówkę to często robię stojąc i czekając, no powiedzcie czy to nie miło posłuchać tego pomruku
U mnie to działa.Mały basik i droga jest przejezdna.
-
- Posty: 2540
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
- VROC: 34888
Temat sprzęgła i zmiany biegów pojawił się czas jakiś temu :
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Zapraszam do lektury..
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Zapraszam do lektury..
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
-
- Posty: 688
- Rejestracja: śr wrz 15, 2010
- Miejscowość: Świdnik
- Motocykl: VN 1700 VOYAGER
- VROC: 32896
Ja również schodzę po jednym biegu z lekką przygazówką dla wyrównania obrotów, chwilka na hamowanie silnikiem i kolejny bieg, oczywiście jak jest kiedy - natomiast jak jest mniej czasu to staram się zrzucić minimum o 2 biegi bo z doświadczenia wiem, że jak się nie zrzuci podczas jazdy to nie da się zrzucić na postoju przy jednej "klamce" wtedy trzeba puścić lekko sprzęgło (do lekkiego szarpnięcia) i znów wcisnąć aby dało się zejść w dół. Bywają sytuacje, ze trzeba ruszać a tu za wyskoki bieg i trzeba się wtedy spieszyć, dlatego to lekkie puszczenie sprzęgła pomaga to zrobić.
Również biegi w górę warto zmieniać najpierw naciskając dźwignię zmiany biegów, później lekkie odpuszczenie gazu ze sprzęgłem i miękko, szybko wchodzi bieg, trzeba to ćwiczyć a wtedy wychodzi miękko i idealnie - jeśli przy zmianie biegu stuka Ci skrzynia to znaczy, że coś źle robisz.
Na światłach staram się czekać na luzie, warto obserwować boczne sygnalizatory (oraz dla pieszych) i drogę bo wtedy widzi się kiedy będzie zmiana świateł, wtedy zapinam 1 i zdecydowanie ruszam bo fajnie poczuć troszkę przyspieszenia nawet na naszych motorkach
Również biegi w górę warto zmieniać najpierw naciskając dźwignię zmiany biegów, później lekkie odpuszczenie gazu ze sprzęgłem i miękko, szybko wchodzi bieg, trzeba to ćwiczyć a wtedy wychodzi miękko i idealnie - jeśli przy zmianie biegu stuka Ci skrzynia to znaczy, że coś źle robisz.
Na światłach staram się czekać na luzie, warto obserwować boczne sygnalizatory (oraz dla pieszych) i drogę bo wtedy widzi się kiedy będzie zmiana świateł, wtedy zapinam 1 i zdecydowanie ruszam bo fajnie poczuć troszkę przyspieszenia nawet na naszych motorkach
Kto jest online
Jest 115 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 115 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości