Technika zmiany biegów

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz kwie 28, 2013

Śmieszne co ? znam kierowców, którzy całe czerwone czekają z wciśniętym sprzęgłem na zielone i rura, a i sam kilka razy się na tym złapałem jak zaczynałem jeździć motocyklem ( 05.2012 ) :ok:

Awatar użytkownika
jano
Posty: 127
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » ndz kwie 28, 2013

Mayones pisze:Jeszcze żeby nasze gaźnikowe vulcany nie spalały paliwa hamując silnikiem ;)
To ja jeszcze może zapytam - stojąc na światłach oczywiście wrzucacie 1kę przed samym ruszeniem ? czy są też tacy którzy cały czas na klamce z 1ką czekają żeby znów zatriumfować spod świateł :D
Jak juz stoje na swiatlach to zazwyczaj daje na luz. Ale jak wiem ze za chwile bedzie zielone, to juz poczekam na klamce z jedynce.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » ndz kwie 28, 2013

Ja stopniowo w dół hamując silnikiem, czasem z przygazówką.
Przy zamkniętej przepustnicy kominy dają głośny gang, a dobrze żeby na skrzyżowaniu wiedzieli że się zbliżam.
:ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz kwie 28, 2013

Ja redukcję kończę na luzie i puszczam klamkę, chyba że mi się za daleko majtnie nogą na 1-kę, od dłuższego czasu już z ruszeniem jeżeli jestem pierwszy pod światłami czekam na zielone nie żadne "późnopomarańczowe" itp i na moto i autem.
A lekką przygazówkę to często robię stojąc i czekając, no powiedzcie czy to nie miło posłuchać tego pomruku :antlers:

Awatar użytkownika
jano
Posty: 127
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » ndz kwie 28, 2013

Mayones pisze:Śmieszne co ? znam kierowców, którzy całe czerwone czekają z wciśniętym sprzęgłem na zielone i rura, a i sam kilka razy się na tym złapałem jak zaczynałem jeździć motocyklem ( 05.2012 ) :ok:
Ja na tym zlapalem swoja zone zaraz po tym jak zdala prawko na samochod. Wyobrazcie sobie ze jezdzac Krakowskimi korkami stala caly czas na spregle a instruktor nic jej nie powiedzial - a ja jej nie wierzyjem kdy po jezdzie skrazyla mi sie ze ja noga boli :) . Zadziwiajace, ze instruktor takie rzeczy nie wytlumaczy. Wiec musielam ja ja troche prszeskolic :)

Awatar użytkownika
jano
Posty: 127
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » ndz kwie 28, 2013

Mayones pisze:A lekką przygazówkę to często robię stojąc i czekając, no powiedzcie czy to nie miło posłuchać tego pomruku :antlers:
Ja tez musze przyznac ze to lubie robic :oops:

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » ndz kwie 28, 2013

Mayones pisze:Ja redukcję kończę na luzie i puszczam klamkę, chyba że mi się za daleko majtnie nogą na 1-kę, od dłuższego czasu już z ruszeniem jeżeli jestem pierwszy pod światłami czekam na zielone nie żadne "późnopomarańczowe" itp i na moto i autem.
A lekką przygazówkę to często robię stojąc i czekając, no powiedzcie czy to nie miło posłuchać tego pomruku :antlers:
Myślę ,że basowa pieśń V- na najbardziej zatwardziałe serce rozmiękczy.
U mnie to działa.Mały basik i droga jest przejezdna.

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » ndz kwie 28, 2013

Temat sprzęgła i zmiany biegów pojawił się czas jakiś temu :

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0

Zapraszam do lektury..

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » ndz kwie 28, 2013

Andy tego tematu pewnikiem nigdy malo.
dziki za przypomnienie!
Siemanko :ok:

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » ndz kwie 28, 2013

Ja również schodzę po jednym biegu z lekką przygazówką dla wyrównania obrotów, chwilka na hamowanie silnikiem i kolejny bieg, oczywiście jak jest kiedy - natomiast jak jest mniej czasu to staram się zrzucić minimum o 2 biegi bo z doświadczenia wiem, że jak się nie zrzuci podczas jazdy to nie da się zrzucić na postoju przy jednej "klamce" wtedy trzeba puścić lekko sprzęgło (do lekkiego szarpnięcia) i znów wcisnąć aby dało się zejść w dół. Bywają sytuacje, ze trzeba ruszać a tu za wyskoki bieg i trzeba się wtedy spieszyć, dlatego to lekkie puszczenie sprzęgła pomaga to zrobić.
Również biegi w górę warto zmieniać najpierw naciskając dźwignię zmiany biegów, później lekkie odpuszczenie gazu ze sprzęgłem i miękko, szybko wchodzi bieg, trzeba to ćwiczyć a wtedy wychodzi miękko i idealnie - jeśli przy zmianie biegu stuka Ci skrzynia to znaczy, że coś źle robisz.
Na światłach staram się czekać na luzie, warto obserwować boczne sygnalizatory (oraz dla pieszych) i drogę bo wtedy widzi się kiedy będzie zmiana świateł, wtedy zapinam 1 i zdecydowanie ruszam bo fajnie poczuć troszkę przyspieszenia nawet na naszych motorkach ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą