Prośba o pomoc: Shimmy w Vn2000

Awatar użytkownika
TOM
Posty: 158
Rejestracja: czw maja 05, 2011
Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
VROC: 0

Prośba o pomoc: Shimmy w Vn2000

Post autor: TOM » pn kwie 29, 2013

W moim VN2000 mam dziwny problem, podczas jazdy w przedziale prędkości między 80km/h a 50km/h występują drgania kierownicy i nie są to zwykłe drgania, jeśli podczas zmniejszania prędkości puścił bym kierownice wpada w takie duże drgania / na boki /że z wielkim trudem mogę
ją z powrotem opanować. Myślałem że powodem jest koło ale dzisiaj sprawdziłem - koło jest proste i dobrze wyważone, ciśnienie 2,5 atm.. Koło tylne także jest proste ciśnienie 2,9 atm.. Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić a problem jest poważny .Bardzo proszę o każdą radę ...
Ostatnio zmieniony pn kwie 29, 2013 przez TOM, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pn kwie 29, 2013

...... sprawdź stan bieżnika oraz łożysko w główce ramy.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » pn kwie 29, 2013

Tom może to nie wyważenie.Z opisu tak to wygląda.
Sprawdż w innym serwisie ,rozkalibrowana wyważarka dużo może.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
TOM
Posty: 158
Rejestracja: czw maja 05, 2011
Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
VROC: 0

Post autor: TOM » pn kwie 29, 2013

Koło na pewno jest dobrze wyważone, bieżnik nie jest idealny ale nie ma tragedii ogólnie motor ma zrobione 5000mil. Nie był uszkodzony ...

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Post autor: franc1213 » pn kwie 29, 2013

Mam to samo kupilem nowe opony zmienie w nastepnym tygodniu i zobaczymy , mi sie wydaje ze to wina opony ma takie jakby guzy .
Franek

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pn kwie 29, 2013

franc1213 pisze:Mam to samo kupilem nowe opony zmienie w nastepnym tygodniu i zobaczymy , mi sie wydaje ze to wina opony ma takie jakby guzy .
Ząbkowanie lub inaczej schodkowanie opon spowodowane jest najczęściej niesprawnymi amortyzatorami lub luzem łożysk, w większości jednak niesprawnymi amortyzatorami i to im przyjrzyj się w pierwszej kolejności, czasami pomaga sama wymiana oleju w przednich lagach, czasami wystarczy dolanie oleju który w czarodziejski sposób "wywędrował" sobie z lag :D
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

mirmur
Posty: 42
Rejestracja: ndz lut 27, 2011
Miejscowość: tczew
Motocykl: kawasaki vn 900
VROC: 35599

Post autor: mirmur » pn kwie 29, 2013

Mam to samo po wymianie opony .Nowa pirelli dragon ,wyważane dwa razy ,ciśnienie sprawdzane czort wie ile razy.Pirelka nojka,wadliwa czy co!!!Łożysko główki OK.Przed wymianą wszystko było dobrze.Ja się poddałem.Jak sobie poradzisz to koniecznie pisz.POWODZENIA!!!
mirmur

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » pn kwie 29, 2013

Zmieniłem Ci nagłówek na bardziej czytelny. Życzę szybkiego rozwiązania problemu. Pozdrawiam.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn kwie 29, 2013

A nie przestawiłeś szyby? nie zmieniłeś mocowania?
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Post autor: franc1213 » wt kwie 30, 2013

Ja niemam szyby i zaczelo sie przy przebiegu 9000km .
Franek

Awatar użytkownika
TOM
Posty: 158
Rejestracja: czw maja 05, 2011
Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
VROC: 0

Post autor: TOM » wt kwie 30, 2013

Ja jeżdżę bez szyby.
Widzę że problem jest ogólnie znany mam nadzieję że wypowie się ktoś kto sobie z tym poradził.

Trufel

Post autor: Trufel » wt kwie 30, 2013

Jak masz oryginalna opone , to one sa ujowe , uu mnie po z mianie opon pomoglo . Oryginalny bridgestone strasznie zabkuje , i nie ma na to wplywu zawieszawieszenie , ta opona po prostu sie tak konczy. . Moim zdanieem wina jest po stronie opony

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » wt kwie 30, 2013

Ząbkuje każda opona a nie tylko Bridgestone, i to należy brać pod uwagę ponieważ po wymianie starej wyząbkowanej opony na nową problem może zniknąć lecz powtórkę z rozrywki zauważysz po pewnym czasie gdy ta nowa opona pokryje się ząbkami, temat przerabiałem wielokrotnie i piszę z własnego doświadczenia ponieważ zajmowałem się naprawami motocykli i nadal zajmuje, tyle że już bardzie hobbystycznie niż zawodowo.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » wt kwie 30, 2013

Jeśli masz motocykl sprowadzony ze Stanów, a nie zmieniałeś jeszcze w nim ogumienia to moze być zamontowany w kole czujnik ciśnienia. Miałem dokładnie takie same objawy, przy wymianie kapci okazało się co było powodem, czujnik ten jest mocowany do felgi na opasce metalowej, którą po pewnym czasie trafiło i najnormalniej odpadł od felgi i luźno sobie latał w środku opony, waga nieduża bo coś koło kilkunastu gramów, nie było tego w ogóle słychać a podczas jazdy zwłaszcza w zakrętach robiło potworne wibracje przenoszone na kierownice. Poprzedni właściciel nic o tym nie wiedział więc mi tez nie przyszło to do głowy dopóki przy wymienia mechanik nie wyciągnał tego.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt kwie 30, 2013

Ząbkowanie opony w dwójce to norma- nie ważne jaką oponę założysz,na każdej będziesz miał schody ( najmniejsze są na metzelerze). Jest to jedna z przyczyn rzucania kierownicy, druga to lożyska główki ramy- jak zmieniłeś to trzeba po czasie poprawić i dokręcić. Jak nie zmieniałś, koło w górę i sprawdź czy jest ok. Wymaga to precyzyjnej ręki bo trudno to wyczuć. Jak będę mógł pomoc dzwon 664665688

Awatar użytkownika
TOM
Posty: 158
Rejestracja: czw maja 05, 2011
Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
VROC: 0

Post autor: TOM » wt kwie 30, 2013

Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia to sprawdziłem - nie mam. Opona jest trochę wyząbkowana ale co gorsze przy dokładnych oglądzinach zauwżyłem że są na niej mikropęknięcia więc opona ewidętnie do wymiany. Pytanie czy nie ma jakichś przeciwskazań żeby z przodu założyć Metzelera a z tyłu zostawić oryginalnego Bridgestona .

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr maja 01, 2013

Wg mnie śmiało możesz zakładać. Metzeler jest trochę twardszy od brigstona, ale to tylko moje subiektywne odczycie. Nie wiem jakie są doświadczenia pozostałych użytkowników, ale wydaje mi się że metzeler trzyma gorzej na mokrym.

Trufel

Post autor: Trufel » śr maja 01, 2013

ale za to na suchym mniam mniam

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » czw maja 02, 2013

Trufel pisze:ale za to na suchym mniam mniam
:antlers:

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Post autor: franc1213 » pn maja 06, 2013

Dzisiaj wymienilem opony z orginalow bridgestone na dunlop zrobilem jazde probna i jest Zaj.....e :motorynka: :)
Franek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą