Szyba - jak dobrać ?

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Szyba - jak dobrać ?

Post autor: mirad » sob sie 21, 2010

Jako, że robią się chłodne ranki i wieczory oraz szybsze przeloty są coraz częstsze muszę zaopatrzyć się w szybę do mojego moto vn2000 C . Czy są jakieś zasady jaka szyba nadaje się do czego? Chodzi mi głównie o wysokość. Na necie widzę różniste, wydaje się, że mocowane do lag są pewniejsze, ale co z wysokością? W Polkomie jest taka uwaga: "Szybę należy wybrać w taki sposób, by siedząc na motocyklu widzieć drogę na ok 5 metrów przed motocyklem ! Nie powinno się patrzeć przez szybę ! " Tylko jak to dokładnie określić? Próbowałem coś mierzyć, ale tak naprawdę bez przymiarki konkretnej szyby jakoś tego nie widzę. A co z ew. zawirowaniami powietrza przy kasku? Jest z tym jakiś problem? Może ktoś ma uwagi praktyczne w tym temacie? Czy lekko przyciemniana szyba ma jakiś sens praktyczny? Pozdrawiam.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Koziol
Posty: 78
Rejestracja: ndz cze 20, 2010
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 32302

Post autor: Koziol » sob sie 21, 2010

Jazda bez szyby daje wiele frajdy, ale komfort jaki daje szyba jest nie do przecenienia, choć zabiera część frajdy :mrgreen:
Dzięki szybie w zimne dni jest trochę lepiej. Nie brudzisz sobie kurtki muchami i błotem. Napór powietrza nie gniecie Cię w klatę, chociaż czasem tego brakuje. Największym minusem jest większe odczuwanie wpływu wiatru na motocykl. Na dziurawych drogach i gruntówkach utrudnia czasem widoczność, bo nie widzisz tego co masz bezpośrednio przed kołem (wpływ rozbłysków światła na szybie i brudu).
Więc tak jak piszesz. Szyba montowana do lag jest dużo stabilniejsza, nie drży na dziurach i nie wkurza.
Jeśli chodzi o wysokość, to tak jak wspomniałeś - powinna być taka, żebyś patrząc na parę metrów przed moto patrzył nad nią. Zobaczysz jak widać przez szybę, po paru godzinach mordowania robali kiedy jedziesz pod słońce, albo podczas mżawki, która osiada a nie spływa.
A wysokość dobierz sobie np. za pomocą jakiegoś kartonika, który sobie przyłożysz. Nie liczy się całkowita wysokość szyby, tylko od wycięcia na reflektor.
Zawirowań powietrza na kasku nie odczuwam.
A czy przyciemnienie coś daje, to nie wiem. Mi się osobiście bardziej podobają bezbarwne.
Pozdro.

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz sie 22, 2010

Wielkie dzięki Ogg_v2 ! Proste pomysły są z natury rzeczy genialne ! Oczywiście, że symulacja kartonikiem jest ok. Mam do wyboru wysokość od wycięcia 39cm i 48 cm. Zrobię w 5 minut model, przymierzę jak widać nad kartonikiem i już będę miał chociaż blade pojęcie co wybrać. Z przyciemnianiem chyba dam spokój, bo widoczność jak napisałeś jest najważniejsza, a wieczorem przez przeźroczystą widać bez wątpienia lepiej, pomijając muchy i mżawki rzecz jasna. Zawirowania mogą powstawać bowiem powietrze spływając z szyby do góry doznaje przyśpieszenia i może wyładowywać energię na kasku - przy pewnych prędkościach oczywiście i tutaj wysokość szyby ma znaczenie. Ale w tym wypadku nadmiar wiedzy chyba zbyt komplikuje sprawę. Spotkałem się z tym zagadnieniem w którymś magazynie moto i dlatego pytam bo szyby nie wymienia się co tydzień. Pozdrawiam. :mrgreen:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » ndz sie 22, 2010

Z doświadczenia powiem tak górna krawędź szyby powinna byś na wysokości nosa w ten sposob masz dobrą widoczność przed sobą i wiatr nie wali cie po kasku co sprawia że nie boli kark po przejechaniu paru setek km.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » ndz sie 22, 2010

siemanko,
właśnie tuż przed wyjazdem do kraju wkleiłem szybke
http://www.skidmarx.co.uk/section/scree ... intro.html
taką właśnie, jestem zadowolony, koszt około 650 pln, mocowana w dwóch miejscach do lag, i w dwóch do kierownicy, ulga duża w odciążeniu klaty, głowa w kasku zyskała niewiele, kark boli po paru setkach, rzeczywiście bardziej czułe moto się zrobiło na wiatr, zwłaszcza od przodu po skosie, lekka wibracja na kierownicy( górne mocowanie), generalnie wszystko na plus,
pozdrawiam, więcej pytań? pisz smiało :motonita:
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » wt sie 24, 2010

No i kicha, szyby które znalazłem po dyskusji okazały się nie do classic'a / goście nie bardzo wiedzą co sprzedają, niestety /. Nie bardzo chce mi się wydać 2 kPLN na oryginał Kawy, bo nie lubię gdy ktoś mnie naciąga na kasę nie proporcjonalną do wartości towaru, w dodatku bez możliwości wyboru. Czyli poszukiwań ciąg dalszy. Pogrzebałem po necie i okazuje się, że temat wielkości szyby jest szeroko dyskutowany, czyli nie tylko ja mam wątpliwości. Dzięki za dotychczasowe uwagi. Pozdrawiam. :wink:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » wt sie 24, 2010

A pytałeś tu: mgg.com.pl ?

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » wt sie 24, 2010

pytałem w serwisie poniewaz tez sie przymierzam do szyby.Koszt serwisowy z montazem w katowicach to 1,7 tys.Mgg robi szyby ale bez mocowan. Lidor ma do sprzedazy szyby zdejmowane montowane do lag cena 1,3 tys. Najlepszym sposobem jest montaz szyby z mozliwoscia regulacji jej pochyłu.Ustalasz sobie wowczas prad powietrza i spox
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » śr sie 25, 2010

Mgg zaczeło już robić mocowania, jakiś czas temu dzwoniłem do nich z pytaniem o szybe do 900-setki, szybę mają ale byli na etapie dorabiania mocowania do lag do niej, dali to do jakiegoś warsztatu i czekali na odbiór zamówienia.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sie 25, 2010

Regulacja kąta szyby jest dość przydatna
Ja mogę swoją ustawić praktycznie w pionie i patrzę przez nią lub po skosie i kończy się poniżej linii wzroku.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw sie 26, 2010

merkury76 pisze:pytałem w serwisie poniewaz tez sie przymierzam do szyby.Koszt serwisowy z montazem w katowicach to 1,7 tys.Mgg robi szyby ale bez mocowan. Lidor ma do sprzedazy szyby zdejmowane montowane do lag cena 1,3 tys. Najlepszym sposobem jest montaz szyby z mozliwoscia regulacji jej pochyłu.Ustalasz sobie wowczas prad powietrza i spox
Czyli w Stolnicy drożej o 3 stówki, chociaż tak naprawdę pod miastem. Z tymi akcesoriami do vn2000 classic nie jest w kraju dobrze. Uniwersalne duperelki i owszem czasem pasują. Monopol producenta doskwiera. Ale nie taką przemoc przetrwaliśmy, nie damy się.
:evil:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw sie 26, 2010

In maj opinion to warto zainwestować w oryginał ( dopasowanie,wygląd,jakość wykonania,mocowania )to jest to co może Ci potem nie odpowiadać,ale to jast moje zdanie. :yeee:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt sie 27, 2010

Sławek pisze:In maj opinion to warto zainwestować w oryginał ( dopasowanie,wygląd,jakość wykonania,mocowania )to jest to co może Ci potem nie odpowiadać,ale to jast moje zdanie. :yeee:
Tys prawdo, jako rzecze rodowity nowojorczyk. Może mnie zmuszą do kupna nie rozumem tylko emocjami, chyba, że prędzej polecę do gumożujów, jakoś u nich wszystko jest i dodatkowo taniej.
Czy ktoś sprawdzał ile stoi u nas oryginał oparcia pasażera do tego moto? Ledwo przeżyłem ze śmiechu - coś koło 5 kPLN ! Nie żaden fotel jak do kredensu GW - oparcie ! Jeśli założymy cenę nowego moto 60 kPLN to cena oparcia stanowi ponad 8% !! Za znaczek V dodatkowo coś ok. 300 PLN ! To jest interes! Ze snobizmem u mnie słabo - przyznaję, ale najgorsze - mam dość wiedzy by ocenić czy robię dobry czy zły interes zakupowy w produktach mechanicznych.
Na razie pada, weekend chyba też po polsku / pochmurno i nostalgicznie /, więc odkładam temat na przyszły tydzień.
Pozdro, jak mawiają absolwenci z trudnościami w stosowaniu języka polskiego. :ok:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » pt sie 27, 2010

oparcie w katowicach niecałe 3 tys emblemat 100 zł mowie o serwisie.Bo tak kupisz za 500 zł .Krzysiek ma z tej firmy oparcie w swoim vn2000
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » pt sie 27, 2010

Tak z moich obserwacji to części i akcesoria do moto są o 50% tańsze za wielką wodą.
To jest kraj wielkich możliwości :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam.
Czekam na dalszy rozwój sprawy.
Pozdro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » sob sie 28, 2010

Sławek pisze:Tak z moich obserwacji to części i akcesoria do moto są o 50% tańsze za wielką wodą.
To jest kraj wielkich możliwości :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam.
Czekam na dalszy rozwój sprawy.
Pozdro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
niekoniecznie, kiedy interesowałem sie szybą, przeleciałem "pare" stron, i tak:
pisaliście że w polsce oryginał kawasaki kosztuje około 2 tys, tu na wyspie jakieś 350 funciaków czyli około 1,6 tys, ale sprawdziłem serwis francuzki 290 eu czyli 1,2 tys !!!
powtarzam oryginał, więc warto szukać, i przyślą ci pod każdy wskazany adres...
a co do kraju "wielkich możliwości" to nigdy i nigdzie nie widziałem takich ilości ludzi proszących o pomoc na parkingach, przy stacjach paliw, przy każdej okazji, oczywiście o pomoc finansową...
pozdrawiam
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » sob sie 28, 2010

To jest jak wszędzie.
Możliwości zależą od samego siebie.
Oczywiście,ważne są też uwarunkowania zewnętrzne.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt wrz 10, 2010

Moi drodzy ! Bardzo dziękuję wszystkim za wszystkie informacje. :mrgreen:
Teraz mam pojęcie co o tym sądzić. Postanowiłem się wstrzymać z zakupem, albowiem po przemyśleniu sądzę, że najbardziej mnie kręci szyba łatwo zdejmowana.
Na przejażdżki wokół komina jednak bez szyby jest fajnie, nawet jak deszczyk zaskoczy to na krótko, bo stosunkowo blisko do garażu. Na dalsze wyjazdy natomiast, koniecznie z szybą z wiadomych wszystkim powodów.
Jak dotąd nie znalazłem takowej, mocowanej do lag, dedykowanej do mojego moto. Może jeszcze nie szukałem intensywnie, ale na polskim rynku brak.
Jakoś nie mam teraz wolnej głowy do tej sprawy, ale może niedługo coś się zmieni. Serdecznie pozdrawiam. :yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

vulcan08
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 08, 2010
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: vulcan08 » pt wrz 10, 2010

Tutaj kupisz szybę za ok. 300zł seryjną z wymiarami proponowanymi przez producenta. Będzie pasować. Szyba bez otworów, które wywiercić wiertłem do metalu. Najlepiej na lewych obrotach.
Najpierw wiertłem cienkim a potem grubym o dwukrotnie większej średnicy niż śruba [uniknie się naprężeń przy skręcaniu].
http://www.mgg.com.pl/index.php?option= ... &Itemid=34
Jeśli chodzi o uchwyty do lag [nie znam ceny] to w tym samym sklepie coś dobierzesz. Jest regulacja wysokości.
Najlepiej tam pojechać – Olsztyn.
http://www.mgg.com.pl/index.php?option= ... &Itemid=36

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr wrz 15, 2010

Dzięki vulcan08 , to ciekawa propozycja. :yeee:


Ale niestety nie mają oferty do classica tylko do lampy z soczewkami. :cry:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą