Witam .
Przepraszam za być może głupie pytania ale nie chcę się uczyć na własnych błędach .
Niedawno nabyłem EN500 z 90 rocznika . Niby wszystko fajnie ale teraz wychodzi parę mankamentów . Mści się kupowanie w deszczu .
Problem dotyczy skrzypienia pasa na przednik kole . Właściwie to powodem jest obcieranie pasa lewą stroną o krawędź koła . Cały pas jest przesunięty w lewo , na przednim i tylnym kole pasowym . Tylne koło jest ustawione idealnie a właściwie było bo poluzowałem prawą stronę i przesunąłem ją do przodu o ok 0,5 mm . Naciąg pasa jest taki że potrafię go ugiąć max 16 mm przy czym 10-12 mm bez użycia dużej siły .
Czy przesuwając prawą strone koła idę w dobrym kierunku ?
Załączam foto
Widoczne obtarcia pasa
Drugą strzałką zaznaczyłem otwór na podkładce - ki czort ? po co on ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a4 ... 9b016.html
I tylne koło pasowe
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55b ... 0dc60.html
obieranie pasa en500 przy dobrze ustawionym kole
-
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013
- Miejscowość: kujawy i pomorze - 9 wzgórz
- Motocykl: Była Menda EN500 jest VN800 Menda 2
- VROC: 35927
-
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013
- Miejscowość: kujawy i pomorze - 9 wzgórz
- Motocykl: Była Menda EN500 jest VN800 Menda 2
- VROC: 35927
Jestem po próbach ustawienia koła i naciągu .
Obejrzałem sobie dokładnie pas i zauważyłem kilka pęknięć , niezbyt głębokich , po zewnętrznej stronie pasa . Ponadto zwiększyłem naciąg pasa do wartości podanej w instrukcji , czyli luz- ugięcie pasa od 6 do 12,5mm przy obciążeniu 4,5 kg . Po prawej koło mam ustawione na 3 kreski + 1 mm ,po lewej 3 i pół kreski . Pas jakby się odsunął na mniejszym kole ale nadal piszczy .
Ponadto zauważyłem że przy słabszym naciągu koło na wałku wielowypustowym ma delikatny luz , mogę nim lekko poruszać prostopadle do osi wałka . Po naciągnięciu paska do wymaganych wartości luz znika .
Pytania mam następujące :
Czy kreski są tylko do orientacyjnego ustawienia pozycji koła ? Dopiero po tym metodą prób ustawiamy dokładnie ?
Czy koło na wałku może mieć minimalny luz ?
Pęknięcia pasa jak wyżej - wymiana pasa ?
Foto pęknięć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed3 ... 166eb.html
Obejrzałem sobie dokładnie pas i zauważyłem kilka pęknięć , niezbyt głębokich , po zewnętrznej stronie pasa . Ponadto zwiększyłem naciąg pasa do wartości podanej w instrukcji , czyli luz- ugięcie pasa od 6 do 12,5mm przy obciążeniu 4,5 kg . Po prawej koło mam ustawione na 3 kreski + 1 mm ,po lewej 3 i pół kreski . Pas jakby się odsunął na mniejszym kole ale nadal piszczy .
Ponadto zauważyłem że przy słabszym naciągu koło na wałku wielowypustowym ma delikatny luz , mogę nim lekko poruszać prostopadle do osi wałka . Po naciągnięciu paska do wymaganych wartości luz znika .
Pytania mam następujące :
Czy kreski są tylko do orientacyjnego ustawienia pozycji koła ? Dopiero po tym metodą prób ustawiamy dokładnie ?
Czy koło na wałku może mieć minimalny luz ?
Pęknięcia pasa jak wyżej - wymiana pasa ?
Foto pęknięć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed3 ... 166eb.html
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Z tego co pamiętam pas w mojej 500-tce też popiskiwał jak w koło w starej taczce, ale efekt ten był przy mokrej nawierzchni, jak zbierał wilgoć. Pęknięcia raczej są na gumie - jeśli nie naruszyło wewnętrznej warstwy to powinien jeszcze wytrzymać - średni przebieg na pasach to ok. 40 tys. km. Co do ustawienia - obecnie w 900-tce mam go dosuniętego do lewej na kole i daje radę, wiec się nie wypowiem.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
-
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013
- Miejscowość: kujawy i pomorze - 9 wzgórz
- Motocykl: Była Menda EN500 jest VN800 Menda 2
- VROC: 35927
Dzięki za odpowiedź .
Poluzowałem koło , przesunąłem pasek do prawej krawędzi , ustawiłem , dokręciłem . Przetoczyłem moto 2 metry i pasek mam znowu maksymalnie po lewej .
Coraz bardziej zastanawiam się nad tym kołem na wałku . Luz bez naciągu pasa jest taki ,że zewnętrzne krawędzie robią ruch ok 1,5 - 2 mm poprzecznie do osi obrotu . Ponadto podkładka jest z jednej strony wygnieciona . Odwróciłem ją i mam trochę mniejszy luz . Muszę załatwić stojak pod tylne koło bo bez tego jest ciężko .
Dodam tylko że moto jest proste , rama nie ma śladów napraw itp .
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Poluzowałem koło , przesunąłem pasek do prawej krawędzi , ustawiłem , dokręciłem . Przetoczyłem moto 2 metry i pasek mam znowu maksymalnie po lewej .
Coraz bardziej zastanawiam się nad tym kołem na wałku . Luz bez naciągu pasa jest taki ,że zewnętrzne krawędzie robią ruch ok 1,5 - 2 mm poprzecznie do osi obrotu . Ponadto podkładka jest z jednej strony wygnieciona . Odwróciłem ją i mam trochę mniejszy luz . Muszę załatwić stojak pod tylne koło bo bez tego jest ciężko .
Dodam tylko że moto jest proste , rama nie ma śladów napraw itp .
Ktoś ma jakiś pomysł ?
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości