Układ chłodzenia VN800 Classic 97 rok

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Układ chłodzenia VN800 Classic 97 rok

Post autor: smokin » pt cze 07, 2013

Witam Panowie,

nie wiem czy to prawidłowe działanie i jaki jest próg załączenia się wentylatora ale u mnie się nie załącza.
Chłodnica jest dość ciepła, silnik też a wentylator stoi.

Nakierujcie mnie co i jak mogę sprawdzić aby znaleźć ewentualną usterkę.

Dzięki z góry za poradę.

Duch

Post autor: Duch » pt cze 07, 2013

Wentylator załancza sie w temperaturach pomiędzt 80-85 stopni celciusza, najpierw wypnij kabelki z termostatu i złoncz je razem zobaczy czy wogóle wentylator pracuje, dalej kombinuj .......

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: smokin » pt cze 07, 2013

dzięki za poradę,

nie wiem czy dobrze namierzyłem, termostat jest schowany w tej obudowie tuż za filtrem powietrza?: Obrazek

czyli konieczny będzie demontaż siedzenia oraz baku?

jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? nie mogę znaleźć zbiornika wyrównawczego opisanego na zdjęciach w książce serwisowej. Gdzie go szukać?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 07, 2013

Odpal silnik niech pochodzi aż się załączy wentylator, ja to robiłem po wymianie płynu chyba w marcu więc temperatura w okolicach zera ale się po porządnym zagrzaniu włączył, zbiornik wyrównawczy masz pod schowkiem zaraz za wydechami , jest tam taka zakrętka to właśnie wlew obok masz wężyk w którym widać MIN i MAX choć jak wężyk starszy i żółty to marnie widać u mnie po wlaniu tego motula jaskrawego też kiepsko widać, trzeba zmienić wężyk :ok:
PS jak się wentylator nie załączy a zapali kontrolka przegrzania to mamy problem...
Termostat jest pod korkiem wlewu płynu pod licznikiem.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt cze 07, 2013

smokin pisze:nie wiem czy dobrze namierzyłem, termostat jest schowany w tej obudowie tuż za filtrem powietrza?:
źle namierzyłeś to jest gaźnik
musisz zdjąc bak wtedy sprawdzisz pozim pod korkiem wlewu a zarazem obudową termostatu

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt cze 07, 2013

www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: smokin » pt cze 07, 2013

Kristofer pisze:
smokin pisze:nie wiem czy dobrze namierzyłem, termostat jest schowany w tej obudowie tuż za filtrem powietrza?:
źle namierzyłeś to jest gaźnik
musisz zdjąc bak wtedy sprawdzisz pozim pod korkiem wlewu a zarazem obudową termostatu
a w którym miejscu znajdę temostat od wentylatora? (chciałbym go spawdzić tak jak polecił kolega na samym początku)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 07, 2013

Do zajrzenia do wlewu nie trzeba baku zdejmować tylko licznik, a do rozkręcenia wlewu i obejrzenia termostatu to raczej bak musisz odkręcić.

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: smokin » pt cze 07, 2013

a w którym miejscu znaleźć termostat od wentylatora?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt cze 07, 2013

Termostat otwiera zwiększony układ chłodzenia, a za włączenie się wentylatora, odpowiada włącznik wentylatora.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: smokin » pt cze 07, 2013

czyli żeby sprawdzić układ na krótko i działanie samego wentylatora musze zewrzeć styki w termostacie czyli zdemontować bak?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt cze 07, 2013

Zewrzeć musisz styki włącznika wentylatora
Na załączonym schemacie część o numerze 27010-1202, wyciągasz wtyczkę i obydwa kable w tej wtyczce łączysz ze sobą za pomocą zworki (czyli zamykasz obwód), jak się włączy wentylator, to masz padnięty czujnik, a jak się nie włączy to problem tkwi w instalacji.
Link do schematu układu chłodzenia:
http://www.ronayers.com/Radiator12-C70970.aspx
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » pt cze 07, 2013

Zacznij od rzeczy najprostszych, odpal go i daj mu pochodzic tak z 15 -20 min -jak bedzie cieply to przegazuj go -dobrze sie dogrzeje - ale z czuciem zebys go nie zajezdził lub zrób pare kilometrów stań i go nie gaś- powinien ci sie właczyć. Jeśłi nie to szukaj tak jak koledzy wyżej pisali.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: smokin » sob cze 08, 2013

dzięki Panowie, będe sprawdzał w kolejności tak jak sugerowaliście.

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » sob cze 08, 2013

czujnik włączenia wentylatora (dwa kabelki wchodzą) masz prawdopodobnie w chłodnicy (z tyłu na górze), nie pamiętam teraz dokładnie jak nie znajdziesz to napisz i poszukam. Wcześniej kolega dobrze radził, trzeba zewrzeć w nim kable i włączy się wiatrak. Jeżeli masz miernik to na silniku jest +12v na obu stykach i szeregowo jest włącznik połączony z masą (+12V i masa na drugim styku).

smokin
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: smokin » pn cze 10, 2013

Dzięki raz jeszcze, sprawdzone zgodnie z poradami i wszystko działa.

JANIS
Posty: 21
Rejestracja: sob lip 04, 2015
Miejscowość: DĘBICA
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Termostat

Post autor: JANIS » wt gru 29, 2015

Witam,
a co się dzieje jak teraz chciałem przepalić swoją 800tkę i po 5 minutach niestety strzelił wąż idący od wlewu/termostatu.
To chyba może być zablokowany termostat, ale pewności nie mam.
Wyjąłem na wszelki wypadek termostat i wrzuciłem go do zagotowanej wody.
I owszem otwiera się, ale dosłownie 1-2 mm.
Czy ktoś podpowie czy to jest dobrze i ile powinien się otworzyć.
Może ktoś też wie gdzie ewentualnie tanio kupić nowy bo oryginał średnio zachęca do zakupu :wall:
Wiem natomiast, że można dobrać od innych sprzętów.
Ja np. dobrałem czujnik do włączenia wentylatora od samochodu Honda i zapłaciłem niecałe 30 zł. zamiast duuuuuużo więcej.
Pozdrawiam
Janis

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą