zakup motocykla

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

zakup motocykla

Post autor: leo74 » ndz cze 16, 2013

witam wszystkich
Jestem nowy na tym forum i proszę o kilka info. Zamierzam kupić motocykl vulcan 1500, na jednym gaźniku, z 1998roku. na oko jest ok ale wiecie jak to jest. Może mi ktoś podpowie na co w tych modelach trzeba najbardziej zwrócić uwagę? posiadam VIN tego motocykla JKBVNAE16WA080010 ale nie widzę wpisów serwisowych na stronie Kawasaki
podsyłam link http://allegro.pl/kawasaki-vulkan-1500- ... 74565.html
co o tym myślicie warto?

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » ndz cze 16, 2013

Wygląda zacnie, aczkolwiek specjalistą w tych modelach to nie jestem... Ale jak już kupisz to wleć na kawkę - chętnie rzucę okiem drogi sąsiedzie :D
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz cze 16, 2013

Przede wszystkim na skrzynię czy biegi wchodzą płynnie beż szarpnięć i zgrzytów mankamentem tego modelu jest wysypywanie się II-go biegu
o plastikowym trybie pompy oleju nie wspomnę :D

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » ndz cze 16, 2013

ok dzieki ale skad bede wiedzial w jakim stanie jest owe kolo zebate?
bedzie swiecic czerwona lampka od smarowania?
a co z podanym wczesniej VIN em?
nie moge nic sie dowiedziec o histori tego moto
czy na cos jeszcze musze zwrocic uwage?

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » ndz cze 16, 2013

ja jestem po zakupie vn15se i u mnie niestety dwójka słabo wchodzi - reszta biegów jest ok.
na wolnych obrotach jest w miarę ale na wysokich tylko często zgrzyt i luz

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pn cze 17, 2013

leo74 pisze:ok dzieki ale skad bede wiedzial w jakim stanie jest owe kolo zebate?
zazwyczaj zgrzyta i czuć na stopce jak odbija
Pawelek450 pisze:wolnych obrotach jest w miarę ale na wysokich tylko często zgrzyt i luz
początek końca
zmieniaj biegi bez wciskania sprzęgła tylko redukcja z wciśnięta klamką

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » pn cze 17, 2013

leo74 napisał/a:
ok dzieki ale skad bede wiedzial w jakim stanie jest owe kolo zebate?

zazwyczaj zgrzyta i czuć na stopce jak odbija

sorry ale czy mógłbyś jaśniej mi to wytłumaczyć, co odbija?
pewnie przy przełączaniu biegów i chodziło ci o dzwignię zmiany tak?

ale ja pytam o tryb w pompie skąd mam wiedzieć czy nie jest uszkodzony i w jakim jest stanie?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn cze 17, 2013

Zębatki napędu pompy nie sprawdzisz. Jak jest dobra to masz ciśnienie oleju bo pompa pracuje. Jak pęknie to ciśnienia nie ma i świeci kontrolka. Możesz jeździć i czekać aż padnie (co wcale może nie nastąpić) albo wymienić zębatkę na metalową. Jeśli kupisz części oryginalne to bez rozpoławiania silnika się nie obejdzie. Można też kupić zestaw naprawczy, który umożliwia wymianę samej zębatki po uprzednim "wyskubaniu"-wyłamaniu starej. Niestety nie wiem gdzie w Polsce jest dostępny taki zestaw. Widziałem opis ze zdjęciami z wymiany gdzieś na necie i przy okazji znalazłem też statystyki z serwisu kawasaki dotyczące pęknięcia samoistnego tej zębatki w podziale na poszczególne modele. Wcale nie były to jakieś wielkie liczby. Myślę, że nie ma co dramatyzować.
Aczkolwiek przy wymianie zębatki drugiego biegu i tak trzeba rozebrać silnik to zębatkę od pompy można wymienić przy tej samej okazji.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn cze 17, 2013

Gdzie kupić metalową taką zębatkę?
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pn cze 17, 2013

leo74 pisze:pewnie przy przełączaniu biegów i chodziło ci o dzwignię zmiany tak?
tak dokładnie jeśli chodzi o biegi
Gabriel pisze:Gdzie kupić metalową taką zębatkę?
o ile dobrze pamiętam w SE zębatka jest metalowa plastik był od 96do 02 r później były już z powrotem metalowe
Gabriel, próbowałeś zmieniać biegi bez sprzęgła??
Pustelnik pisze:Aczkolwiek przy wymianie zębatki drugiego biegu i tak trzeba rozebrać silnik to zębatkę od pompy można wymienić przy tej samej okazji.

osobiście drugi raz nie podjoł bym się tej zabawy wolał bym cały silnik ściągnąć z usa

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » wt cze 18, 2013

dlaczego od razu cały silnik?
chyba naprawa nawet w serwisie by wyszła taniej?
odnośnie tej skrzyni: jak już bije na dźwigience na drugim biegu to jak myślicie ile jeszcze pociągnie?

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr cze 19, 2013

leo74 pisze:dlaczego od razu cały silnik?
bo koszt samych trybów I i II to 1300pln
leo74 pisze:chyba naprawa nawet w serwisie by wyszła taniej?
w ASo samo rozłożenie silnika 1000 na starych gratach nie składają czyli średnio remącik 5/6tys
leo74 pisze:odnośnie tej skrzyni: jak już bije na dźwigience na drugim biegu to jak myślicie ile jeszcze pociągnie?
może rok a może dzień bomba zegarowa

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » śr cze 19, 2013

no to git!
nic tylko kupić i płakać.
a opcja dorobienia trybów i wymiana samemu?
robił to ktoś czy wszyscy naprawiają tylko w ASO??

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » czw cze 20, 2013

Jest jeszcze jedna opcja - dołożyć troszkę sianka i kupić sztukę odrobinkę nowszą, która będzie miała ów tryb metalowy. Nie pamiętam w którym roku była ta mała modyfikacja, coś chyba 99 lub 2000, poszukaj w necie to pewnie natrafisz bez problemu na wzmiankę o tym.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw cze 20, 2013

leo74 pisze:a opcja dorobienia trybów i wymiana samemu?
nieopłacalne jest dorabianie pojedyńczego trybu druga sprawa nikt ci eni da gwarancji że taka doróbka nie pęknie podczas jazdy
leo74 pisze:robił to ktoś czy wszyscy naprawiają tylko w ASO??
robiłem to w mojej poprzedniej kawie i między innymi dlatego wróciłem z powrotem do Yamahy
marekfg pisze:tóra będzie miała ów tryb metalowy. Nie pamiętam w którym roku była ta mała modyfikacja, coś chyba 99 lub 2000,
koszt zembatki pompy to już pikuś w porównaniu do całej reszty (150zł)
wież mi skoro już zgrzyta to odpuść sobie takie moto chyba że kosztuje 5 tys to możesz sie pobawić w remonty
w 5-cio biegowej skrzyni ten problem został wyeliminowany po 2000r a metalowy tryb pompy o ile dobrze pamiętam po 2002r

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » czw cze 20, 2013

dziś rozmawiałem z gościem twierdzi że dwójka nie wyskakuje, nie zgrzyta, tylko przy przełączaniu przy wyższych obrotach jakby drży dźwigienka od biegów
mówi że to się dzieje na wszystkich biegach?!
skrzynia 5- cio biegowa.
Nie za bardzo kumam co się dzieje może to sprzęgło?
co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » czw cze 20, 2013

:) Wszystko okaże się w " Praniu" w końcu kupujesz moto używane i z 98 nie będzie jak nowy :D

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt cze 21, 2013

odpuść sobie to moto sprzęgło nie ma nic do tego
powinny wchodzić gładko bez wciśniętego sprzęgla (naciskasz dźwignię odpuszczsz gaz i ma pięknie zmienić bieg ) :ok:

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » sob cze 22, 2013

Kristofer pisze:odpuść sobie to moto sprzęgło nie ma nic do tego
powinny wchodzić gładko bez wciśniętego sprzęgla (naciskasz dźwignię odpuszczsz gaz i ma pięknie zmienić bieg ) :ok:
i niszczysz wodziki zmiany biegów...... oraz powoli zęby na kołach zębatych skrzyni biegów...

Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1687
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » sob cze 22, 2013

Kristofer napisał/a:
odpuść sobie to moto sprzęgło nie ma nic do tego
powinny wchodzić gładko bez wciśniętego sprzęgla (naciskasz dźwignię odpuszczsz gaz i ma pięknie zmienić bieg )


i niszczysz wodziki zmiany biegów...... oraz powoli zęby na kołach zębatych skrzyni biegów...

Zgadza się, to nie jest półautomat :p Trzeba wciskać sprzęgło :p

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 49 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 49 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą