przegazówka przy redukcji biegu

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

przegazówka przy redukcji biegu

Post autor: Azachiel77 » pn wrz 20, 2010

Witajcie
usłyszałem ostatnio ze nasze Vucany (chodzi mi o mojego classica 1500 rok98) maja zsynchronizowana skrzynie (wcześniej myślałem ze nie) i przy redukcji biegów robiłem przezgazówkę czy w takim wypadku by jej nie trzeba było robić?
czy to kolejny mit Moze ktoś z Szacownych kolegów coś wie w tym temacie Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Re: przegazówka przy redukcji biegu

Post autor: Badger » pn wrz 20, 2010

Azachiel77 pisze:Witajcie
usłyszałem ostatnio ze nasze Vucany (chodzi mi o mojego classica 1500 rok98) maja zsynchronizowana skrzynie


szczerze? wątpię, ale pewności nie mam ;)
Ostatnio zmieniony pn wrz 20, 2010 przez Badger, łącznie zmieniany 1 raz.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Albert
Posty: 1792
Rejestracja: czw kwie 22, 2010
Miejscowość: Błonie
Motocykl: VN 1600 Classic, Kawasaki Versys 1000
VROC: 0

Post autor: Albert » pn wrz 20, 2010

Przy zsynchronizowanwj skrzyni biegów nie trzeba robić żadnych przekazówek przy redukcji. NAPEWNO
Człowiek jest niczym, czyny są wszystkim.
Człowiek to dusza w ciele zwierzęcia.

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » pn wrz 20, 2010

Tak to wiem ale czy mój VN ma tę synchro czy nie? oto jest pytanie?
:yeee:

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » pn wrz 20, 2010

Hmm... Nie wydaje mi się, żeby te sprzęty miały synchronizatory w skrzyni. Nie byłoby wtedy charakterystycznych stuków przy zmianie biegów. Tak czy siak przygazówki przy redukcji się przydają, bo właśnie przy ich udziale synchronizatory najmniej się zużywają.

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » pn wrz 20, 2010

fajno za porady
tak czy siak jak powiedział Valecki przegazówki zostaja i już jestem spokojniejszy
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn wrz 20, 2010

Azachiel77 pisze:Tak to wiem ale czy mój VN ma tę synchro czy nie? oto jest pytanie?
:yeee:
nie
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » pn wrz 20, 2010

z tego co mi wiadomo w motocyklach nie daje się synchronizatorów ........b61

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn wrz 20, 2010

Jeszcze mi się nie zdarzyło aby chwilowo zwiększać obroty przy zmianie biegów. Robię to szybko, strzelam z klamki i bieg zmieniony.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » wt wrz 21, 2010

Ja też zawsze robię. Ale dlatego , że fajnie słychać. Wydaje mi się , że mamy skrzynię kłową więc tam nie ma synchronizatorów. Ale powtarzam . Wydaje mi się.

Awatar użytkownika
Jan
Posty: 58
Rejestracja: czw sie 19, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawa VN 800 Classic był
VROC: 32832

Post autor: Jan » wt wrz 21, 2010

Przegazówka jest po to by wyrównac obroty miękko zmienić bieg
JD

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » wt wrz 21, 2010

Jan pisze:Przegazówka jest po to by wyrównac obroty miękko zmienić bieg

Tak. Ale żeby wyrównać obroty to musi być sprzęgło puszczone i skrzynia na luzie żeby kółka wyrównały prędkość obrotową. A w motocyklu nie mamy możliwości przy redukcji wrzucić na luz i przegazować. A przy wciśniętym sprzęgle to tylko silnik się kręci a skrzynia jest odłączna więc nie ma możliwości wyrównywania obrotów wałków.
Ale co tam. Czy to ważne ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » wt wrz 21, 2010

Andrew, troszkę mylisz pojęcia - przygazówka tzn. międzygaz. Ty opisujesz przygazówkę jak z żuka ;) Przy wciśniętym sprzęgle skrzynia (wałek) też się kręci bo jest napędzana kołami ;)
Zdecydowanie, przy redukcji, odchylenie lekko manetki pomaga wrzucić niższy bieg i znacząco wpływa na trwałość skrzyni.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » wt wrz 21, 2010

Dokładnie tak skrzynia - dłużej wytrzymuje no i nie ma trzasków

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt wrz 21, 2010

Też mi to wydaje się logiczne, biegi w dół i przy każdej zmianie podnosisz obroty aby zrównać z zakładanymi jakie będą przy obniżeniu biegu a zachowaniu prędkości...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » wt wrz 21, 2010


Awatar użytkownika
Adriano
Posty: 396
Rejestracja: pn wrz 13, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Alfons von Classic Tourer
VROC: 0

Post autor: Adriano » wt wrz 21, 2010

na chłopski rozum,przy redukcji przegazówka wskazana,nie szarpiesz motocyklem,a to go nie boli :wink: obchodź się z nim tak aby go to nie bolało,a odwdzięczy się napewno

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » śr wrz 22, 2010

Badger pisze:Andrew, troszkę mylisz pojęcia - przygazówka tzn. międzygaz. Ty opisujesz przygazówkę jak z żuka Przy wciśniętym sprzęgle skrzynia (wałek) też się kręci bo jest napędzana kołami
Zdecydowanie, przy redukcji, odchylenie lekko manetki pomaga wrzucić niższy bieg i znacząco wpływa na trwałość skrzyni.
Wydaje mi Badger , że wiem co mówię. :mrgreen:

Jedyna korzyść jaką widzę przy "przegazówce" to to , że przy wyższej prędkości obrotowej silnika nie występuje wocne wyhamowanie tylnego koła po puszczeniu klamki i motocykl zachowuje się bardziej miękko. To tylko wniosek z czysto technicznego punktu widzenia. A jak to się ma do techniki jazdy to każdy subiektywnie to ocenia. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » śr wrz 22, 2010

dobra, dobra, nie podważam Twojej wiedzy :)

jakby tego nie nazywać i nie wnikać w techniczne aspekty, można podsumować że dodanie gazu przy redukcji w niczym nie przeszkadza i nie szkodzi.

Chociaż jedno zauważyłem, ze jak jeździłem na innych motocyklach to przegazówka pomagała znacznie - w vulcanie odnoszę wrażenie, że nie do końca jest to potrzebne bo biegi wchodzą bezproblemowo :)
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » śr wrz 22, 2010

Badger pisze:dobra, dobra, nie podważam Twojej wiedzy

jakby tego nie nazywać i nie wnikać w techniczne aspekty, można podsumować że dodanie gazu przy redukcji w niczym nie przeszkadza i nie szkodzi.

Chociaż jedno zauważyłem, ze jak jeździłem na innych motocyklach to przegazówka pomagała znacznie - w vulcanie odnoszę wrażenie, że nie do końca jest to potrzebne bo biegi wchodzą bezproblemowo

Wygrałem. Wygrałem. :yeee: :yeee: :yeee:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą