Stukot z lewej strony silnika przy ruszaniu

Grzesiek12345
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 19, 2011
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Grzesiek12345 » wt kwie 05, 2011

Jak wyciągnąć napinacz w vn800 bo z zewnątrz jest tylko śruba 17 po jeje odkręceniu wyciąga się sprężynkę napinacza i co dalej . Napinacz naciąga się na zębatej zapadce jak ją odblokować aby go wyciągnąć ?

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » pt maja 04, 2012

Witam, jestem nowym użytkownikiem zarówno forum jak i motocykla o którym mowa. I znów pojawia się pytanie o tzw. "Klekot"z lewej strony silnika przy ruszaniu i przyspieszaniu na wysokim biegu, czy można z tym jeździć nie zwracając uwagi czy wymaga naprawy, oraz czemu to aż tyle kosztuje. Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob maja 05, 2012

Nie kosztuje aż tyle :p za jakiś tydzień jak dostaniemy taile będziemy to robić u Mad Doga w VNie. Z tego co piszesz poszły gumy od balansera. Koszt całkowity części to 250zł (zamawiane w Olek Motocykle Katowice- w tym są gumy + uszczelka). Postaram się zrobić zdjęcia podczas wymiany to zrobi się z tego mini poradnik jak to wytargać.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » sob maja 05, 2012

No dzięki za info, jakbyś miał link do tych części to będę wdzięczny. No i te zdjęcia by się przydały chociaż schemat już był umieszczany w tym poscie i dużo wyjaśnia. Pzdr.

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » sob maja 05, 2012

linku do części nie ma ale moge Ci podać numery katalogowe:
920751748 sztuk 2. cena za jedną 46,08zł
921601582 sztuk 4. cena za jedną 38,11zł
do tego jeszcze uszczelka pod alternator zamiennik 35zł (oryginał koło 70zł kosztuje)

w sumie za całość wychodzi 279,60zł

Tylko jest taki haczyk, że musisz dać zaliczkę bo inaczej nie zamówią. tłumaczyli że często im zamawiali a później nie odbierali i im to leżało na półkach więc proszą o osobiste zamówienie i zaliczke. ja dałem 50zł ;)

masz tu jescze link do manuala jak to wygląda. numer części 92075 i 92160 ;)
MadDog.

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » sob maja 05, 2012

MadDog.

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » sob maja 05, 2012

No dzięki jeszcze raz Panowie za wyczerpanie tematu :)

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » ndz maja 06, 2012

MadDog pisze: w sumie za całość wychodzi 279,60zł
A mi mówiłeś że 246zł :P masz wp***ol :ok: :hammer:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » ndz maja 06, 2012

Roy pisze:A mi mówiłeś że 246zł :P masz wp***ol
no bo bez uszczelki alternatora koszt jest 244,60zł :P
chodź cwaniaku! :D
MadDog.

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » sob maja 12, 2012

wymieniliśmy te gumy i jak ręką odjął :d całość zajmuje około 1,5 godziny.
dzisiaj albo jutro postaram się dodać poradnik jak to wszystko zrobić ;)
MadDog.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob maja 12, 2012

Dodam tylko tyle, że w diagnozie nie należy sugerować się przebiegiem. Winę ponosi wiek motocykla (który często jest zbieżny z dużym przebiegiem). Moto Kacpra ma nakręcone autentyczne 10 tys. km a gumsko balanserów tak stwardniało, że klekotało (rocznik 96).
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » sob maja 12, 2012

Witam, tez mam podobne objawy, na biegu jałowym cisza, przy ruszaniu nieraz cos stuka, ale jak zejdę z obrotów np na 5 biegu do 60 i odkręce manetkę to takie głuche pukanie słychać. Mam to od niedawna, czy lepiej teraz to rozebrać czy mogę poczekać do konca sezonu?

Trufel

Post autor: Trufel » sob maja 12, 2012

powiem tak lepiej zapobiegać niż leczyć :ok:

Awatar użytkownika
jano
Posty: 127
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » śr lip 04, 2012

Czesc.
W koncu znalazlem to czego szukalem. Mam dokladnie te same objawy. Ta instrukcja w jezyku niemieckim wyglada dobrze. Ale szkoda ze rozumiem tylko zdieciom :) . Nie macie ja kos w angielskim?
A jakbym to zostawil tak, to moze sie cos powazniejszego stac w silniku?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr lip 04, 2012

W instrukcji serwisowej masz wszystko dokładnie opisane po angielsku. Z niemieckiej instrukcji przydatne są dokładne zdjęcia :D

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr lip 17, 2013

Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Zakupiłem zestaw stabilizatorów oraz uszczelkę pod pokrywę alternatora.
Mam zamiar samodzielnie dokonać wymiany, a co :scrach:
Z niemieckiej instrukcji większość jest dla mnie jasna, ale jest małe ale.
Instrukcja ta zaleca wymianę oleju przy tej operacji.
Jak rozumiem "przy okazji".
Czy to oznacza, że muszę zlać olej żeby dobrać się do stabilizatorów (zwanych balancerami)?
Czy jak odkręcę pokrywę alternatora, to zaleję garaż olejem?

Jeżeli pytanie jest lamerskie to proszę o wyrozumiałość.
Staram się uczyć nowych rzeczy i wolę zapytać, żeby czegoś nie popsuć.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr lip 17, 2013

Odwołuję pytanie.
Angielski manual wyjaśnił moje wątpliwości :D
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » czw lip 18, 2013

zapewne teraz te balancery to tanie jak barszcz nie to co kilka lat wstecz,ale widzę że usterka nie omija naszych maszynek....pozdrawiam b61.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw lip 18, 2013

Cena praktycznie się nie zmieniła
920751748 sztuk 2. cena za jedną 45,60zł
921601582 sztuk 4. cena za jedną 37,58zł

Razem 241,52

No i do tego uszczelka pod pokrywę alternatora w larssonie niecałe 30zł.

Mam nadzieję, że efekt powali mnie na kolana :widok:
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pt lip 19, 2013

No i utknąłem.
W żaden sposób nie mogę odkręcić śruby od rotora alternatora.
Jest jakiś sposób na to, bo już trzecią godzinę z tym walczę.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 38 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 38 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą