Ile przejedziemy kilometrów na baku
- RadekSłupsk
- Posty: 302
- Rejestracja: pn lis 19, 2012
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
- VROC: 35633
Przy spokojnej jezdzie solo 4,5L. Po miescie i dynamicznie i wypad na trase 60, 70mp/h 5,7L, jesli dobrze pamketam. Ogolnie, u mnie, to norma w okolicach 5 L
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed
VROC #35633
VROC #35633
- Tim
- Posty: 75
- Rejestracja: pn sie 05, 2013
- Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
- Motocykl: Nomad 1600
- VROC: 0
Witajcie.
Dopiero uczę się swojego Nomada i intensywnie obserwuję, co się z nim dzieje.
Zatankowałem już kilka zbiorników i na oko wychodzi mi, że spalanie w trasie mam umiarkowane.
Podzielę się z wami krótką historią.
Wybrałem się w ostatni łikend w dłuższą trasę. Droga równa i szeroka, prędkość 100-110km/h, deszczyk mży. Na drogomierzu 270km i zamigała rezerwa. Jadę dalej twardo, bo na rezerwie książka przewiduje 4l, czyli wystarczy jeszcze na jakieś 60km. Na drogomierzu pojawia się zasięg 300km. Lekki długi zakręt w prawo na obwodnicy. 301... 302km. I nagle BUUUuuuueeeeee... K...a, ja pi...ę i już widzę spacer w deszczu po autostradzie w poszukiwaniu butelki i litra paliwa. Zakręt się skończył i motocykl odżył. Opanowałem zamieszanie w ruchu wokół. Teraz już intensywnie szukam stacji paliwa jadąc wolniej. Po chwili BUUUuuuueeeee... Pot na czole. I tak jeszcze kilka razy przez kolejne 7km. Jest zjazd. Ale niema znaku o paliwie. Zjeżdżam. Oby tylko dotoczyć się bliżej jakichś zabudowań. I jest. Nie opodal. Czerwony orzeł. Dziękuję Wszyscy Święci. Na stacji tankuję do pełna – 18 litrów. I tu zdziwienie. Bańka ma mieć 20l. Czyli jeszcze 2l były w zbiorniku. Zatem skąd ta niemiła niespodzianka na trasie. Wygląda na to, że zbiornik w VN 1600 jest tak skonstruowany, że resztka paliwa chlupie się po nim we wszystkie strony a pompka łyka powietrze. Wniosek – użyteczna pojemność zbiornika to maksymalnie 18l, co w ciężkim turystyku nie nastraja długodystansowo.
W efekcie kilku spalonych zbiorników wynika spalanie w granicach 5,8 – 6,3l/100km na trasach w proporcji 70% za miastem 30% w mieście. Przy jeździe spokojnej i umiarkowanej tzn. utrzymując 100-120km/h, bez pałowania od świateł do świateł. Dodam jeszcze, że mój Nomad 1600 ma kompletnie przerobiony układ zasilania: wysoko przepływowy filtr powietrza, chip Cobra FI2000, wolny wydech.
Taka to historia z zasięgiem na zbiorniku paliwa.
Tim
Dopiero uczę się swojego Nomada i intensywnie obserwuję, co się z nim dzieje.
Zatankowałem już kilka zbiorników i na oko wychodzi mi, że spalanie w trasie mam umiarkowane.
Podzielę się z wami krótką historią.
Wybrałem się w ostatni łikend w dłuższą trasę. Droga równa i szeroka, prędkość 100-110km/h, deszczyk mży. Na drogomierzu 270km i zamigała rezerwa. Jadę dalej twardo, bo na rezerwie książka przewiduje 4l, czyli wystarczy jeszcze na jakieś 60km. Na drogomierzu pojawia się zasięg 300km. Lekki długi zakręt w prawo na obwodnicy. 301... 302km. I nagle BUUUuuuueeeeee... K...a, ja pi...ę i już widzę spacer w deszczu po autostradzie w poszukiwaniu butelki i litra paliwa. Zakręt się skończył i motocykl odżył. Opanowałem zamieszanie w ruchu wokół. Teraz już intensywnie szukam stacji paliwa jadąc wolniej. Po chwili BUUUuuuueeeee... Pot na czole. I tak jeszcze kilka razy przez kolejne 7km. Jest zjazd. Ale niema znaku o paliwie. Zjeżdżam. Oby tylko dotoczyć się bliżej jakichś zabudowań. I jest. Nie opodal. Czerwony orzeł. Dziękuję Wszyscy Święci. Na stacji tankuję do pełna – 18 litrów. I tu zdziwienie. Bańka ma mieć 20l. Czyli jeszcze 2l były w zbiorniku. Zatem skąd ta niemiła niespodzianka na trasie. Wygląda na to, że zbiornik w VN 1600 jest tak skonstruowany, że resztka paliwa chlupie się po nim we wszystkie strony a pompka łyka powietrze. Wniosek – użyteczna pojemność zbiornika to maksymalnie 18l, co w ciężkim turystyku nie nastraja długodystansowo.
W efekcie kilku spalonych zbiorników wynika spalanie w granicach 5,8 – 6,3l/100km na trasach w proporcji 70% za miastem 30% w mieście. Przy jeździe spokojnej i umiarkowanej tzn. utrzymując 100-120km/h, bez pałowania od świateł do świateł. Dodam jeszcze, że mój Nomad 1600 ma kompletnie przerobiony układ zasilania: wysoko przepływowy filtr powietrza, chip Cobra FI2000, wolny wydech.
Taka to historia z zasięgiem na zbiorniku paliwa.
Tim
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
TiM,
Mój Nomad potrafi się zadławić, jak ma jeszcze pięć litrów w baku. Ale jak się ma ramę kołyskową, to trzeba motór parę razy na boki machnąć i w końcu przeleje się tyle, ile trzeba do dalszych kilometrów.
I mogę Ci powiedzieć, że w weekend dolewałem co 150 km (ca ~90 mil) równo po 10 litrów. Ale 120 km/h to była dolna przelotowa (ekspresówki i autostrady)
Mój Nomad potrafi się zadławić, jak ma jeszcze pięć litrów w baku. Ale jak się ma ramę kołyskową, to trzeba motór parę razy na boki machnąć i w końcu przeleje się tyle, ile trzeba do dalszych kilometrów.
I mogę Ci powiedzieć, że w weekend dolewałem co 150 km (ca ~90 mil) równo po 10 litrów. Ale 120 km/h to była dolna przelotowa (ekspresówki i autostrady)
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Tim
- Posty: 75
- Rejestracja: pn sie 05, 2013
- Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
- Motocykl: Nomad 1600
- VROC: 0
Powyżej 120km/h to już mi plomby z zębów wypadają I jakoś od czasu zmiany z typowego turystyka na krążownik przestało mi się spieszyć
Bawię się też pokrętłami, które są w tym procesorze Fi2000. Jeśli zejdę poniżej zalecanych fabrycznie wartości: silnik słabo zapala, nierówno pracuje na wolnych obrotach, zapowietrza się, bardziej grzeje i słabo ciągnie, o dziwo spalanie wzrasta, a wydech dudni głośniej.
Jakby nie patrzeć zasięg 300km na zbiorniku to nieco mniej niż się spodziewałem ale i tak spalanie jest bardzo dobre jak na ten rozmiar motocykla i jego ceglaną areodynamikę.
Bawię się też pokrętłami, które są w tym procesorze Fi2000. Jeśli zejdę poniżej zalecanych fabrycznie wartości: silnik słabo zapala, nierówno pracuje na wolnych obrotach, zapowietrza się, bardziej grzeje i słabo ciągnie, o dziwo spalanie wzrasta, a wydech dudni głośniej.
Jakby nie patrzeć zasięg 300km na zbiorniku to nieco mniej niż się spodziewałem ale i tak spalanie jest bardzo dobre jak na ten rozmiar motocykla i jego ceglaną areodynamikę.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 17, 2013
- Miejscowość: małopolska
- Motocykl: VN 1600 classic
- VROC: 0
.... JA miałem to samo w moim 1,6 classic . I też się nieźle wystraszyłem , bo stacja daleko i wstyd dzwonić do kogoś po pomoc . Na wskaźniku paliwa dopiero co zaczęła zanikać ostatnia kreska i "buuuuu ......" . Teraz to dolewam częściej . Ale faktycznie paliwo było słychać w zbiorniku więc to faktycznie chyba efekt tej ramy kołyskowej . Mój spala poniżej 5l przy 70-90km/h .
VN 1600.... i wszystko jasne
- Długi Lech
- Posty: 1000
- Rejestracja: ndz lis 14, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: EN 500 C3
- VROC: 33639
Przydatny kalkulator zużycia paliwa - http://moto.wieszjak.pl/kalkulatory/31, ... aliwa.html#
Witam, widzę że temat troszkę przestarzały, ale nigdzie nie moge znaleźć odpowiedzi do tego konkretnego modelu, mowa tu bowiem o VN800. Czy jest jakaś szansa zamontować jakiąś kontrolkę rezerwy ?
Widziałem już w innych motocyklach jak z boku baku montowali rurkę, w której można zobaczyć ile mamy benzyny, ale średnio mi się to podoba.
Widziałem już w innych motocyklach jak z boku baku montowali rurkę, w której można zobaczyć ile mamy benzyny, ale średnio mi się to podoba.
W poprzednim moto miałem kontrolkę i jakoś się tak przyzwyczaiłemPrzemo pisze:chyba zostaje tylko patrzenie na kilometry uwzględniając czy się dzidowało, czy była to spokojna jazda.
W dodatku w obecnym Vulkanie mam zepsuty licznik,może linka,może co innego narazie nie działałem w tym kierunku, więc nie wiem ile km przyjadę
Taki jak ten
http://motormania.com.pl/wp-content/upl ... paliwa.jpg
Na Alliexores jest masa pływaków i czujników poziomu paliwa, może coś w tym kierunku
https://pl.aliexpress.com/popular/senso ... level.html
http://motormania.com.pl/wp-content/upl ... paliwa.jpg
Na Alliexores jest masa pływaków i czujników poziomu paliwa, może coś w tym kierunku
https://pl.aliexpress.com/popular/senso ... level.html
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob gru 09, 2017
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Mean Streak 1600B
- VROC: 0
odświeżę trochę kotleta ....
Mean Streak 1600 wg. serwisówki ma pojemność zbiornika paliwa 17L .
Nie napisane jest nigdzie w serwisówce o ilości paliwa, która pozostaje w zbiorniku z chwilą włączenia się żółtej kontrolki (rezerwa).
Ktoś wcześniej napisał, że rezerwa w Vulcan Nomad 1600 to 4L .
Czy ma ktoś potwierdzone informacje jak jest z rezerwą w Mean Streak 1600 ?
Mean Streak 1600 wg. serwisówki ma pojemność zbiornika paliwa 17L .
Nie napisane jest nigdzie w serwisówce o ilości paliwa, która pozostaje w zbiorniku z chwilą włączenia się żółtej kontrolki (rezerwa).
Ktoś wcześniej napisał, że rezerwa w Vulcan Nomad 1600 to 4L .
Czy ma ktoś potwierdzone informacje jak jest z rezerwą w Mean Streak 1600 ?
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości