CHŁODZENIE CIECZĄ A NIE OGRZEWANY GARAŻ MINUSOWE TEMPERATURY
CHŁODZENIE CIECZĄ A NIE OGRZEWANY GARAŻ MINUSOWE TEMPERATURY
Witam jak w temacie mam pytanie, jak radzicie sobie z wielkimi mrozami w nie ogrzewanych stajniach? zastanawiam się czy płyny w naszych motocyklach są odporne na niskie temperatury? a może należy spuszczać płyn tylko czy to gwarantuje że pozbyliśmy się całego płynu z układu ? jeśli ktoś zna odpowiedź na te pytania będę wdzięczny w końcu chodzi o dobro naszych rumaków
Pozdrawiam Cię Iron 75
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
W chłodnicy powinien być płyn do tego przeznaczony, który nie zamarza w występujących w naszej strefie klimatycznej temperaturach.
Problem jest tylko wtedy jak masz tam wodę albo nie wiadomo co. Wtedy najlepiej wymienić, albo sprawdzić temp. zamarzania (przyrządem albo spuścić trochę i do zamrażarki wsadzić).
Problem jest tylko wtedy jak masz tam wodę albo nie wiadomo co. Wtedy najlepiej wymienić, albo sprawdzić temp. zamarzania (przyrządem albo spuścić trochę i do zamrażarki wsadzić).
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Jeśli masz zalany płyn chłodniczy (oczywiście dobry wymieniany zgodnie z zasadami) a nie wodę to nic się nie stanie nie musisz się martwić. Spuszczanie i zalewanie układu co sezon może powodować "zimowa korozję" tzn. tam gdzie powinien być płyn jest powietrze i metal się utlenia.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- Zeus
- Posty: 2888
- Rejestracja: pt mar 18, 2011
- Miejscowość: ZIELONA GÓRA
- Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
- VROC: 33589
Większość płynów chłodniczych jest przystosowana do -22 -25 stopni. Są też takie, które chronią przed zamarzaniem do -37 stopni. Najczęstszym błędem jest nie wymienianie płynu chłodniczego, a powinno się go wymieniać przynajmniej raz na 5 lat. Z biegiem czasu i eksploatacji, każdy płyn chłodniczy traci swoje parametry. Także dla pewności lepiej zmień płyn i masz po problemie.
Zawsze używaj płynów przeznaczonych do motocykli.
Zawsze używaj płynów przeznaczonych do motocykli.
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
To już czas....chyba złożę zamówienieZeus pisze:wymieniać przynajmniej raz na 5 lat
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
W przeciwieństwie do płynu ustrojowego, który należy spożywać w trakcie wymiany płynu chłodniczego bo przecież garaż nie ogrzewanyLacik pisze:No i płyn chłodniczy nie jest drogi...
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
Kto jest online
Jest 23 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 23 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości