Spalanie - wzrosło? VN800

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw paź 17, 2013

U mnie było swojego czasu takie jakby szuranie, ocieranie ale nie stukanie słyszalne z lewej, przy wciśniętym sprzęgle lub na minimalnie odkręconej manetce tego nie było słychać, no i tak jeżdżę nadal, albo to ustało albo się przyzwyczaiłem.

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » pt paź 18, 2013

Dlatego ja też właśnie nie chcę wychodzić na panikarza... Tylko, że motor, to jedyna rzecz, na punkcie której jestem przewrażliwiona :)

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pt paź 18, 2013

Mayones pisze:U mnie było swojego czasu takie jakby szuranie, ocieranie ale nie stukanie słyszalne z lewej, przy wciśniętym sprzęgle lub na minimalnie odkręconej manetce tego nie było słychać, no i tak jeżdżę nadal, albo to ustało albo się przyzwyczaiłem.
U mnie smarowanie łańcucha usuwa wszystkie dziwne odgłosy :)

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt paź 18, 2013

Ja mam mnóstwo różnych małych stuków, szurgotów i posykiwań. Po kilku wizytach u różnych mechaników chyba też muszę się do nich przyzwyczaić... Ale fakt, że niektóre 800 wydają się o wiele "kulturalniejsze" niż moja.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » pt paź 18, 2013

A ja w swoim nic nie słyszę. Ale to może wina już przytępionego słuchu :tube: :)
A tak już poważniej to prawda, że odpowiedni naciąg i smarowanie łańcucha likwiduje niektóre dziwne szumy.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

No żeby nie było to że mam z reguły czysty od syfu i smaru motocykl nie znaczy, że łańcuch też umyłem żeby się nie kleił :D, druga sprawa to zębatka przednia po zmianie napędu z reguły już nie ma tej gumowej "obudowy" więc chyba cały napęd staje się co nieco głośniejszy.
Jeżeli już chodzi o ten szum łańcuchowy to miałem taki objaw przed wymianą, ale był tak nierównomiernie naciągnięty że ni hu hu go odpowiednio wyregulować :ok:
PS Receptą na wszelkie dziwne dźwięki z naszych motocykli są szczelne kaski ;)

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt paź 18, 2013

Mayones pisze:PS Receptą na wszelkie dziwne dźwięki z naszych motocykli są szczelne kaski ;)
i/lub głośne wydechy...
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » pt paź 18, 2013

hmm... o dupa. w domu będę za dwa tygodnie dopiero, a nie mam tu nawet jakiegoś klucza, żeby naciągnąć łańcuch, może to faktycznie to. Chyba będę musiała poszukać mechanika...

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pt paź 18, 2013

Kiedy mnie dochodzą dziwne dźwięki to zazwyczaj robię mały przystanek, smaruję łańcuch i śmigam dalej, dodatkowo przed każdym wyjazdem dalszym z garażu lub co jakiś czas podnoszę tylne koło, grzejąc moto na ssaniu zapinam 1 bieg i szmatką namoczona w oleju czyszczę łańcuch przy okazji go smarując.
Teraz kupiłem od swojego mechanika smar w sprayu Caramba i sprawił na mnie solidne wrażenie, sprawdził się w dalekiej trasie bez dodatkowego smarowania, żadnych niepokojących odgłosów.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » pt paź 18, 2013

crazytomi pisze:podnoszę tylne koło
Interesuje mnie jak to robisz. Masz jakąś podstawkę czy coś jak podnośnik?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

Ja do tego mam dwa koziołki i podnośnik typu żaba, żeby lekko unieść tylne koło wystarczy na stopce podłozyć podnośnik pod rurę tylnego wachacza i w górę do smarowania czy czyszczenia moich białych pasków jak znalazł, moja rada - jak zapinamy bieg w pracującym moto żeby sobie ładnie smarnąć łańcuch na podnośniku to zostawiamy na wciśniętym sprzęgle i na wciśniętym przednim heblu to tak w razie czego :ok:

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pt paź 18, 2013

Normalnym hydraulicznym pod wahacz, nie zabezpieczam ale faktycznie raz mi moto się zsunęło, na szczęście nie był na biegu jeszcze ...
Mayo a czym wcisnąć hebelek?? Opaska jakaś czy co??

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

Ja używam zwykłej taśmy malarskiej tzn zaciskasz klamkę i wsuwasz na klamkę i manetkę całą taśmę czy ewentualnie ten kartonowy krążek co po taśmie pozostał pasuje idealnie, na sprzęgło mam znów zwykłą puszkę elektryczną plastikową 6cm :D

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » pt paź 18, 2013

A jak sprzęgło jest wciśnięte, to kółko się będzie kręcić na biegu przy pracującym silniku?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

Będzie się kręcić, ale możesz go spokojnie zatrzymać ręką, także jakby Ci "spadł" to nie wjedzie w ścianę.

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » sob paź 19, 2013

Mayones pisze:Będzie się kręcić, ale możesz go spokojnie zatrzymać ręką, także jakby Ci "spadł" to nie wjedzie w ścianę.
A jak paluchy wciągnie w łańcuch to jest szansa ze nie wszystkie utnie :!!!:
Smarowanie ok, do czyszczenia, wycierania bezpieczniej wyłączyć silnik.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob paź 19, 2013

No ja tak myślę że nikt nie wpadnie na pomysł czyszczenia łańcucha na biegu :!!!: :!!!: :!!!:

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » wt paź 22, 2013

Dziś moto znów zgasło przy przejechanych 160 km. Dziś zatankowałam nadal na Orlenie, ale w innym miejscu. Zobaczymy co będzie teraz. Natomiast owe dziwne dźwięki, które słyszałam... łańcuch :silent: naciągnięty, i cisza. Nasmarowałam tak, że rano się nie odklei. Grr.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt paź 22, 2013

Coś podejrzane te 160 km...

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » wt paź 22, 2013

Kubrick, tak z ciekawości, ile weszło Ci paliwa na tym Orlenie?
LwG
Łukasz czyli Skrobel

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 25 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 25 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą