Malowanie szkiełkowanego silnika.

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Malowanie szkiełkowanego silnika.

Post autor: Stevie69 » czw lis 07, 2013

Witajcie :)

Właśnie odebrałem silnik do vn 750 po szkiełkowaniu i zastanawiam się czym go pokryć.
Co polecacie?
Może jakieś żaroodporne spraye ?
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lis 07, 2013

Poszukaj było jakiś czas temu na forum o malowaniu silnika.
Ja z żaroodpornych sprajów mogę polecić firmę HQS, ale nie wiem jak się sprawdzi na silniku, na deklu wydechu bez problemu-czarny mat
http://www.bienias-shop.redcart.pl/p/10 ... praye.html

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » czw lis 07, 2013

Po pomalowaniu tradycyjnymi żaroodpornymi, silnik może wyglądać jak stary kaloryfer, poszukaj spray-u do malowania silników, podobno dobry efekt jest po farbie firmy Motip, są tanie i dają radę, tak twierdzi mój znajomy, który bawi się w kolorowanki silników.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » czw lis 07, 2013

Ja również przymierzam się do szkiełkowania, jak możesz to napisz gdzie i za ile szkiełkowałeś, i podrzuć jakieś zdjęcia. :ok:
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw lis 07, 2013

Szkiełkowałem u siebie w Bochni - 180 zł za cały silnik mnie skasował.
Zdjęcia jutro wgram jak będę grzebał przy Vulcanie :)

Dokładnie o taki spray mi chodziło, motip robi spraye odporne do 800 stopni. Zastanawiam się nad kolorem, jest w ofercie coś takiego jak aluminium.
Mam dostęp do kompresora, malować też w miarę umiem - jeśli istnieją takie lakiery to chętnie skorzystam :)

Po szkiełkowaniu przygotować w jakiś specjalny sposób (oczywiście oprócz odtłuszczenia) powierzchnię? Papier wodny i głaskanie dekli ? Czy może dekle wypolerować na połysk :D
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pt lis 08, 2013

Napisz koniecznie o tym szkiełkowaniu co i jak bo ja tez się przymierzam (i tak będę wszystko rozkładał do robienia wału i panewek to przy okazji i to oblecę). Szkiełkowanie robiłes wybłyszczające czy mat?

Ja zastanawiam się wstępnie nad anodowaniem albo jakąś metaliczną powłoka galwaniczną. Stopy aluminium z których robi sie silniki zawierają co prawda dość dużo krzemu który utrudnia galwanizację ale może dałoby radę?
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » pt lis 08, 2013

180zł to jak za darmo, jak możesz to podaj numer tel. do nich na pw.
:ok:
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » sob lis 09, 2013

Przepraszam że nie odpisywalem ale mam cały czas ugiete kolana...
Po malowaniu silnika ściągnąłem zabezpieczenia założone przez pana który szkielkowal i zobaczylem kupe granulatu w silniku...
Dosłownie wszędzie, swiecilem latarka po dziurach na gaźniki- warstwa szkielek na uchylonych zaworach - tragedia.
Ściągnąłem przekładnie, obrocilem wałem - chrobot :(

Gość obiecał pod cisnieniem wyropowac silnik ale nie wiem ;(

Ratujcie Panowie, co robić?
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » sob lis 09, 2013

Nie kręć więcej wałem!!! Potrzebny będzie dobry odkurzacz plus rurka igielitowa trochę mniejsza od średnicy otworu na świecę. Do rury odkurzacza włóż rurkę i dobrze uszczelnij. Rurkę poprzez otwór świecy wsadzaj do cylindrów i kręcąc na boki staraj się jak najwięcej wyciągnąć tego co wleciało. To samo zrób przez otwór dolotowy z gaźnika. Następnie trzeba by było przedmuchać wszystko bardzo dokładnie sprężonym powietrzem i ewentualnie jeszcze raz odkurzacz. Dopiero wtedy przemyć ropą pod ciśnieniem. Ja bym jeszcze po tych wszystkich zabiegach odpalił silnik i dał mu pochodzić kilka, kilkanaście minut tak by się zagrzał. Gorący olej powinien wyłapać pozostałe drobinki i pozostawić je w filtrze oleju. Oczywiście po tym obowiązkowo wymiana oleju i filtra. W 100% wszystkiego nie usuniesz ale trzeba ratować co się da. Jeśli drobinki materiału ściernego pozostaną w oleju to pierwsze polecą panewki wału, korbowodów, łożyska, gładzie cylindrów itp.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » sob lis 09, 2013

No to ładnie :( a mialo być tak pięknie, wydaje mi się że głowice do zdjęcia, szklo będzie ciężko wybrać. Jak możesz to zrób kilka fotek silnika i tych zabezpieczeń otworów gażników.
Bo liczy się droga, nie cel.

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » ndz lis 10, 2013

Kolego ja u siebie mam kabine i szkielkuje oraz piaskuje korundem na swoje potrzeby . Z mojego doswiadczenia powiem Ci trzeba wszystko rozebrać inaczej za tydzień remont. Zawsze jak komuś robie to tylko rozebrane graty.
Próbowałem kiedyś odessac ale zawsze coś zostaje a robilem to zawodowymi urządzeniami i nic nie dało. Rozbierz koniecznie.
--

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw gru 12, 2013

Silnik wrócił dzisiaj do mnie po rozebraniu i czyszczeniu, dziękuję za pomoc :pada:

Sztanderar, jak pisałeś to większość zabezpieczeń była ściągnięta. Na fotkach widać co nieco. W sumie to nie wiem czy jest jakiś sposób żeby być pewnym na 100% że nic nie wleci. Ja miałem w każdym otworze upchane twarde gąbki,które wypełniały go wydawało mi się nie zostawiając nic luzu. A jednak ...

Obiecane fotki, pomalowany wygląda dużo lepiej niż na zdjęciu ;) Dodam jakąś fotkę jak zamaluje detale na czarno.

Po szkiełkowaniu:
Obrazek
Zaraz po malowaniu (jeszcze mokre):
Obrazek
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » czw gru 12, 2013

Czym malowałeś? :ok:
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pt gru 13, 2013

Motip - lakier żaroodporny w aerozolu :)
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 36 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 36 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą