Gmole, opony - VN800

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Gmole, opony - VN800

Post autor: Wiewiur » ndz gru 01, 2013

witam, mam parę pytań odnośnie gmoli i opon, wiem, że było już kilka tematów ale odpowiedzi jest wiele, a tematy też są przestarzałe więc tak:

1. gmole - jakie polecacie? mi osobiście podobają się "pazurki" ale są drogie, chyba, że wykonałbym je u znajomego. podobają mi się także takie i tu pojawia się moje główne pytanie czy dla osoby 190cm spacerówki spełnią swoją role?

2. opony - jakie? nie mam kompletnie pojęcia, a będę musiał zmienić na wiosnę i co możecie polecić? gdzie kupić itp. opony mają być nowe i w dobrej cenie powiedzmy ok. 600-1000 za komplet.

z góry dzięki :yeee:
born to be wild !

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » ndz gru 01, 2013

Czołem,

1. Próbowałem jeździć z takimi gmolo-spacerówkami na dwóch moto (niestety ani jednej VN800), ale w tych motocyklach pomimo niskiego wzrostu ten patent nie dawał rady. Stopa jest o wiele za wysoko w stosunku do punktu siedzenia. Według mnie spacerówki powinny dawać możliwość wyprostowania nóg, ale bez konieczności podnoszenia ich znacznie do góry.
U Motonautilusa jest sporo fotek i powinieneś móc na ich podstawie mniej więcej określić miejsce, gdzie ten podnóżek się znajdzie. Możesz sobie nawet podłożyć jakiś stołek czy cokolwiek obok motocykla, spróbować położyć na nim stopę i sprawdzić czy mimo wszystko nie będziesz za bardzo "złożony". Zwłaszcza przy Twoim wzroście wydaje mi się, że spacerówki "wyjdą" raczej dalej do przodu niż miejsce montażu gmola. Ale to tylko moje zdanie...

2. Na temat opon powstało już na forum kilka wątków. Jeśli chodzi o mnie to po sezonie przejeżdżonym na Shinko muszę przyznać, że dały radę. Nie było uślizgów nawet w większych przechyłach (no może raz, ale to na jakimś piasku), a jeździłem też w deszczu i się nie wyglebiłem. Po 6,5 tys. km nie widać na nich specjalnego zużycia, a za komplet zapłaciłem 850 PLN razem z dętkami (oczywiście na wiosnę, więc teraz mogą być odrobinę taniej).
U tego sprzedającego: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1131720
I nie pozbywałbym się ich już teraz gdyby nie to, że chcę założyć białe... a to już większy wydatek....
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » wt gru 03, 2013

nad gmolami się zastanowie, chyba zrobię tak jak mówisz i przymierze sobie spacerówki podkładając jakieś rzeczy, co do opon to chyba zdecyduje się na te przód i tył nie są za tanie, ale wszyscy polecają metzelery no i ten biały pas, coś pięknego :yeee: będą ok?
born to be wild !

Bastex
Posty: 161
Rejestracja: sob maja 26, 2012
Miejscowość: Leśnica
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 36260

Post autor: Bastex » wt gru 03, 2013

Zobacz jeszcze takie opony:
http://www.topgumy.pl/product-pol-1231- ... TL-WW.html
http://www.topgumy.pl/product-pol-360-M ... Przod.html

Gmole i spacerówki najlepiej osobno kupić, można potem sobie spokojnie regulować wysokość :)
http://allegro.pl/gmole-przod-kawasaki- ... 19285.html

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » wt gru 03, 2013

O ile dobrze pamiętam Mayones jeździ na białych Maxxisach i nie narzeka. A Metzelery WW to też i moje marzenie, ale ceny mają wy****** :wall:
Ostatnio zmieniony wt gru 03, 2013 przez Skrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt gru 03, 2013

Ano Mayones kula się na maxxisach classicach WW i nie narzeka, póki co w tym sezonie na nich 8900 km, bez problemu, i przy sporym deszczu 120 km/h i ostatnie MM przy +4 stopniach 90 km/h i chwalę sobie, na pewno są zrobione z "miększej gumy" niż metzy więc pewnie szybciej się zużywają, ale szacuje że 3 sezony średnio po 10 tkm spokojnie powinno się na nich zrobić. A i biały pasek jest dobrej jakości, choć niepotrzebnie na tym pasku tyle tych cyferek napisów itp nawrzucali :ok:

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » wt gru 03, 2013

ooo patrzcie nawet nie wiedziałem i nigdzie nie znalazłem jak szukałem Maxxis-ów z białym paskiem, więc na 99% wybiorę je, bo jednak dużżżżżżżżżżżżżo tańsze :piwa: dzięki wielkie! a gmole chyba mi kumpel wykona z nierdzewki, aczkolwiek jeszcze się zastanowie
born to be wild !

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » wt gru 03, 2013

nie mogę już edytować postu a jeszcze mam takie dość może oczywiste dla niektórych pytanie, dla mnie nie, czy opony w VN800 przód i tył mają dętki? i czy do opony bezdętkowej można założyć dętke?
born to be wild !

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » wt gru 03, 2013

Z tego co wiem wszystkie stalowe, szprychowane koła muszą mieć dętkę. I tak, opony bezdętkowe też zakłada się na dętki.

Kwestia wymiany - większość ludzi, których o to pytałem twierdziła, żeby dętki wymieniać razem z oponami, ale to już jest zasłyszana opinia, więc niech się wypowiedzą mądrzejsi.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt gru 03, 2013

Jeżeli masz opony sprzed iluś tam lat to dętki pewnie też ja wymieniałem dętki bo były w gorszym stanie niż moje kilkuletnie opony. Z Maxxisów mam zestaw 130/90/16 przód i 150/80/16 tył, nie wiem czy jest 140/90 tył z WW.

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » wt gru 03, 2013

Wygląda na to, że jest. Linki podał kolega Bastex powyżej.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt gru 03, 2013

A no faktycznie, u tego samego gościa zamawiałem kpl z dętkami, szybko i bezboleśnie, mogę polecić :ok: bo jak zadzwonił do mnie przed zakupem rzekomy "diler" maxxisów na PL to ja wiedziałem więcej od niego...kpina.
A co do gmoli mam identyczne też z Nowego Sącza - nieźle wykonane.
PS sprzedałbym jakbym gdzieś dorwał "pazurki" w dobrej cenie ;)

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » wt gru 03, 2013

ok ok to już chyba opony mam wybrane :) no właśnie ja też myślę o pazurkach tylko normalnie są mega drogie
born to be wild !

Awatar użytkownika
Rallyfun44
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 26, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Rallyfun44 » czw paź 01, 2015

Czesc Na tył lepszy zamiennik 160/80 r16 czy 150/80 r16? Jak sadzicie? Ma to jakies znaczenie - robi roznice?
Poprzedni wlasciciel zalozyl 160, ja teraz zmienilem na 150. Z wyliczen wynika ze wczesiej tyl byl 2mm vs do oryginalu a teraz 6mm jest nizszy. Roznica.jest wieksza ale dslej niewielka i czy ma wplyw na wlasnosci jezdne?

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » czw paź 08, 2015

W zeszłym roku kupiłem 160/80. Opona na goło wydawała się dużo szersza, felga jest odrobinę za wąska i oponę lekko wydęło. Jak dla mnie prowadzi się inaczej niż na standardowej 140/90 a nie mam porównania z 150/80 więc nie wiem co Ci poradzić. Powiem tylko że koleżka zakładając 160 na felgę sporo qrwował bo ciężko weszła:)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw paź 08, 2015

Jakoś pewniej mi się jeździło na 150/80 niż na 140/90 :ok:

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » czw paź 08, 2015

Zgadzam się z Mayonesem :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 46 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 46 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą