EN 500 - dane techniczne i eksploatacyjne

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

EN 500 - dane techniczne i eksploatacyjne

Post autor: Badger » czw sie 12, 2010

Silnik
- czterosuwowy, chłodzony cieczą, dwucylindrowy w układzie rzędowym;
- rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, wałek wyrównoważajacy;
- pojemność
EN450 454 ccm, śred.x skok 72,0x58,0 mm, stopień sprężania 10,7:1;
EN500 498 ccm, śred.x skok 74,0x58,0 mm, stopień sprężania 10,8:1;
- moc 46KM/8000 rpm ('90), 50KM ('97);
- moment obrotowy 44 Nm/7300 rpm ('90), 45Nm/6000 rpm ('97);
- 2 gaźniki podciśnieniowe Keihin
EN450 / EN500A - CVK 34 mm;
EN500C - CVK 32 mm;
- smarowanie ciśnieniowe z mokrą miską olejową;
- rozruch elektryczny, zapłon elektroniczny, akumulator 12V 12 Ah;

Napęd
- przełożenie pierwotne: łańcuch 2,652, przełożenie końcowe: pasek zębaty 2,750 ('90) łańcuch rolkowy 2,625 ('97);
- sprzegło: wielotarczowe w kąpieli olejowej;
- skrzynia biegów sześciostopniowa:
I-2,571, II-1,722, III-1,380 IV-1,125, V-0,961, VI-0,851;
Podwozie
- rama z rur stalowych o przekroju okrągłym, podwójna, zamknięta;
- zawieszenie - przód: teleskopy 41mm, skok 150mm, tył: wahacz wleczony z dwoma elementami resorujaco-amortyzujacymi, skok 100mm;
- hamulec przedni jednotarczowy 300mm;
- tylny bębnowy 180mm;
- koła odlewane ('90), szprychowe ('97);
- ogumienie bezdętkowe - przód: 100/90-19 57S, tył: 140/90-15 M/C 70S;

Wymiary i masy
- długość 2320mm (EN500C); 2265-2290mm (EN500A); 2205-2210mm (EN450);
- szerokość 830mm (EN500C); 840mm (EN500A); 820mm (EN450);
- wysokość 1125mm (EN500C); 1230mm (EN500A); 1220mm (EN450);
- wysokość siedzenia 715mm (EN500C); 730mm (EN500A); 745mm (EN450);
- rozstaw osi 1595mm (EN500C); 1555mm (EN500A); 1485mm (EN450);
- prześwit 120mm;
- masa pojazdu sucha 199-199,5kg (EN500C); 186-186,5kg (EN500A) 180-181kg (EN450);
- masa pojazdu gotowego do jazdy 215kg (EN500A ?);
- masa dopuszczalna 380kg;
- zbiornik paliwa 11L (EN450, EN500A); 15L (EN500C);
- kąt główki ramy 31 st. ('90), 33 st. ('97) ;
- wyprzedzenie 151mm;

Osiągi
- prędkość maksymalna 159km/h;
- przyspieszenie 0-100km/h 6,1sek;
- zużycie paliwa 5,5l/100km;

Eksploatacja
- olej silnikowy: SAE10W40 SE (z filtrem) - 3,2l ('90), 3,0l ('97);
- płyn chłodniczy 1,4l;
- olej zawieszenia przedniego: SAE10W20 507ml (przy wymianie);
- świece zapłonowe: NGK DR8ES, szczelina 0,6-0,7mm;
- wolne obroty: 1250-1350rpm;
- luzy zaworowe: ssące 0,13-0,18mm, wydechowe 0,18-0,23mm;
- ciśnienie sprężania 129-213psi;
- numeracja cylindrów 1-2 (lewa strona);
- poziom pływaka 17mm,
- ciśnienie w ogumieniu: przód - 190kPa, tył - 220kPa
- łańcuch rozrządu 20-ogniwowy - długość maksimum 128,9mm
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2014 przez Badger, łącznie zmieniany 6 razy.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » sob sie 16, 2014

Czy aby na pewno NGK Dr8es a nie ngk Dr9ea do EN 500 ?? :smoke:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą