Zerowe sprężanie na tylnym cylindrze
- sebbb
- Posty: 83
- Rejestracja: czw sie 21, 2014
- Miejscowość: Dęblin
- Motocykl: Kawa vn 1500
- VROC: 36859
Zerowe sprężanie na tylnym cylindrze
Pozwolę sobie przenieść temat z powitalni, ponieważ po miesiącu użytkowania i jednym zlocie (Pozdrawiam Maćka z Dęblina) moto padło. Kupując go wiedziałem, że ma dwie przypadłośći w postaci ślizgającego się sprzęgła i strzelaniem w wydech. Sprzęgło naprawiłem od razu, z strzelaniem walczyłem cały miesiąc. Raz przestawało, a potem nagle się pojawiało z nikąd. Ale mniejsza z tym bo wiem, już że moje wysiłki z uszczelnieniem wydechu i regulacją i czyszczeniem gazników nie mogły przynieść skutku...(nie spalał mieszanki tylni cylinder)
Wracając do tematu i chcąc powróżyć trochę z fusów opiszę objawy w tym momencie.
1.Pierwszy gar - ciśnienie sprężania idealne, świece prawidłowy kolor nie puka... norma
2.Drugi cylinder(tylni) - od momentu zakupu czarna zaolejona świeca 1000 km temu i w chwili obecnej, sprężanie na poziomie 1 bar.Uszczelka pod głowicą w pożądku. Przeprowadziłem próbę olejową i sprężanie zostało na tym samym poziomie.
3.objawy ogólne motocykla - wysokie spalanie rzędu 9,40 na 100km, znaczny ubytek oleju 1,5-2l na 1 tys., strzelanie w wydech i oczywiście spadek mocy (od 3 dni) wcześniej było ok., Rozrząd w normie wg. napinacza zostaje jeszcze z 6 ząbków
Teraz parę pytań, ponieważ powoli zabieram się za remont.
1. Da się wyciągnąć silnik bez podnośnika (myślę tu o zastosowaniu swoich nóg Ile waży ten silnik, zanim swoje nogi podłoże chciałbym znać przybliżoną wagę.
2. Czy możliwe jest przeskoczenie rozrządu w Vulcanie o np 1 ząbek ?
3. Próba olejowa negatywna, więc co tam na górze mogło paść ? Czy możliwe jest zawieszenie zaworu ?
Poproszę o wróżenie z fusów, a jak rozbiorę to opiszę i porobie zdjęcia usterki.
Odpowiedzi mogą być w formie Quizu wiedzy o mechanicę, a zwycięzca będzie miał ogólną satysfakcję na forum.
Trochę żartuję, ale nie jest mi do śmiechu. Pozdrawiam.
Wracając do tematu i chcąc powróżyć trochę z fusów opiszę objawy w tym momencie.
1.Pierwszy gar - ciśnienie sprężania idealne, świece prawidłowy kolor nie puka... norma
2.Drugi cylinder(tylni) - od momentu zakupu czarna zaolejona świeca 1000 km temu i w chwili obecnej, sprężanie na poziomie 1 bar.Uszczelka pod głowicą w pożądku. Przeprowadziłem próbę olejową i sprężanie zostało na tym samym poziomie.
3.objawy ogólne motocykla - wysokie spalanie rzędu 9,40 na 100km, znaczny ubytek oleju 1,5-2l na 1 tys., strzelanie w wydech i oczywiście spadek mocy (od 3 dni) wcześniej było ok., Rozrząd w normie wg. napinacza zostaje jeszcze z 6 ząbków
Teraz parę pytań, ponieważ powoli zabieram się za remont.
1. Da się wyciągnąć silnik bez podnośnika (myślę tu o zastosowaniu swoich nóg Ile waży ten silnik, zanim swoje nogi podłoże chciałbym znać przybliżoną wagę.
2. Czy możliwe jest przeskoczenie rozrządu w Vulcanie o np 1 ząbek ?
3. Próba olejowa negatywna, więc co tam na górze mogło paść ? Czy możliwe jest zawieszenie zaworu ?
Poproszę o wróżenie z fusów, a jak rozbiorę to opiszę i porobie zdjęcia usterki.
Odpowiedzi mogą być w formie Quizu wiedzy o mechanicę, a zwycięzca będzie miał ogólną satysfakcję na forum.
Trochę żartuję, ale nie jest mi do śmiechu. Pozdrawiam.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
A nie możesz jakiejś opony, desek czy cokolwiek innego podłożyć? Jeśli padły by pierścienie to próba olejowa powinna to raczej uszczelnić przynajmniej na chwilę. Przeskoczenie rozrządu konstrukcyjnie opartego na łańcuchu jest prawie niemożliwe. No chyba, że z zębatek niewiele zostało.
Przyczyn może być kilka:
1. Wypalony zawór lub gniazdo, zatarty w prowadnicy, pęknięta sprężyna, ewentualnie skrzywiony - tylko od czego?
2. Dziura w tłoku????
3. Dekompresator jeśli jest w tym silniku bo nie jestem pewny
Otwórz pokrywę zaworów z tego cylindra to może coś się wyjaśni.
Przyczyn może być kilka:
1. Wypalony zawór lub gniazdo, zatarty w prowadnicy, pęknięta sprężyna, ewentualnie skrzywiony - tylko od czego?
2. Dziura w tłoku????
3. Dekompresator jeśli jest w tym silniku bo nie jestem pewny
Otwórz pokrywę zaworów z tego cylindra to może coś się wyjaśni.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- sebbb
- Posty: 83
- Rejestracja: czw sie 21, 2014
- Miejscowość: Dęblin
- Motocykl: Kawa vn 1500
- VROC: 36859
Właśnie mnie uświadomiłeś, że to mogę sprawdzić przed wyciągnięciem silnika. W szczególności pękniętą sprężynę... (wydaje mi się, że jest możliwe ściągnięcie pokrywy zaworów bez wyciągania silnika) DziękiPustelnik pisze:
1. Wypalony zawór lub gniazdo, zatarty w prowadnicy, pęknięta sprężyna, ewentualnie skrzywiony - tylko od czego?
- sebbb
- Posty: 83
- Rejestracja: czw sie 21, 2014
- Miejscowość: Dęblin
- Motocykl: Kawa vn 1500
- VROC: 36859
Może żyję jeszcze marzeniami typu pęknięta sprężynka i szukam półśrodków... Pracować nie mogę i myślę... Przerażają mnie koszty i dostępność części... Masz rację, że bez wyciągnięcia silnika się nie obejdzie. W serwisówce są pokazane fajne podnośniki, ale ja chyba na czas odkręcenia zastosuję pasy ściągając silnik do górnej ramy, a na dole jakiś klocek.... Spuszczę tylko jeszczę olej dzisiaj i zobaczę czy coś tam nie pływa w nim.. Odechciewa się wszyskiego..
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Masz ten sam model co ja. Można odkręcić pokrywkę zaworów tylnego cylindra bez wyciągania silnika. Trzeba zdemontować zbiornik, pod nim kolektor dolotowy powietrza i pogimnastykować się z odkręceniem kilku trudno dostępnych śrubek. Robiłem to kiedyś na parkingu 300 kilosów od domu jak mi pod tą pokrywką uszczelka padła. Jak otworzysz to może coś już będzie widać, ale i tak w przypadku naprawy będziesz musiał silnik zrzucić na dól.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- sebbb
- Posty: 83
- Rejestracja: czw sie 21, 2014
- Miejscowość: Dęblin
- Motocykl: Kawa vn 1500
- VROC: 36859
Kiedy wszystko się wali trzeba dać w gaźnik. W moim przypadku pomogło..... Silnik wyciągnięty bez problemów, usterka zdiagnozowana (zaskoczenie olbrzymie Zdjęcia porobione na sposób wydobywania silnika i usterki. nie zamieszczam dzisiaj, bo może ktoś chce wziąść udział w quzie Zamieszczę później dla potomnych.... Zapraszam do strzelania (głosowania) na temat usterki Może to ty będziesz pierwszym mechanikiem forum
Ps. Da się wyjąć tylni dekielek zaworów bez wyciągania silnika. ale nic to nie daje bo mało widać. jednak uszczelkę można wymienić. Dzięki za podpowiedź Pustelnik.
Ps. Da się wyjąć tylni dekielek zaworów bez wyciągania silnika. ale nic to nie daje bo mało widać. jednak uszczelkę można wymienić. Dzięki za podpowiedź Pustelnik.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Ja pierdzielę Alfred Hitchcock w porównaniu z Tobą to cienias w budowaniu napięcia! Dawaj chłopie zdjęcia i opis usterki bo będziesz winny mojej bezsennej nocy! Domyślam się, że nic poważnego ponieważ nie napisałeś o dawaniu w gaźnik z rozpaczy
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- sebbb
- Posty: 83
- Rejestracja: czw sie 21, 2014
- Miejscowość: Dęblin
- Motocykl: Kawa vn 1500
- VROC: 36859
To by było za pięknie. Obiecałem udostępnić fotkę więc proszę.bzq pisze:zawiesił sie dekompresator
Tutaj sposób na domowe odkręcanie silnika. Motocykl na kosie i dało się wszystkie śruby mocowania odkręcić i powyciągać szpilki. Potem poprosiłem sąsiada, który tylko moto wyprostował. Silnik na pasach trochę do przodu i na bok i..... Łatwo poszło
A tu i moja usterka, na zaworze wydechowym. Da się zrobić
Cylinder,tłoki, pierścienie i rozrząd w nienagannym stanie
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Coś wygrałem?1. Wypalony zawór lub gniazdo, zatarty w prowadnicy, pęknięta sprężyna, ewentualnie skrzywiony - tylko od czego?
Jak wszystko poskładasz do kupy to sprawdź skład mieszanki na tym cylindrze bo musiało tam być bardzo ubogo skoro tak wypaliło zawór.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
a wiec tak....ostatnio byłem zmuszony do kupienia tarcz sprzęgłowych z Vesraha do starego Suzuki...po prostu nikt inny takich tarcz nie robi. Cena zawrotna 380 zł w stosunku do innych producentów. Nasłuchałem sie złych opinii ale cóż było zrobić. Jeszcze nie jeździłem także nie mam swojej opinie
NIC
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości