Wasze porady czyli zmiana małego choppera na większy..

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Wasze porady czyli zmiana małego choppera na większy..

Post autor: Winters » sob sty 24, 2015

Witajcie.
Mam już swoje latka.... za chwile 40stka...i niedawno..parę dni temu nabyłem od kolegi z forum Gasmana vn 1600 classic.
Motocykl jest w stanie salonowym.....piękny....ale......
Wcześniej jeździłem ymamaha Virago xv 750......o ponad 100 kilogramów lżejszym motocyklem.... i zastanawiam się jak ogarnę tak wielka bestię..... mam 180 cm wzrostu a ledwo dosięgam do pięknych spacerówek...
Jakieś Wasze przemyślenia i uwagi na początek przygody z tak ciężkim motocyklem ...
Na Virago zrobiłem przez ostatnie 2 lata 8800 km...

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » sob sty 24, 2015

to może ja, ponieważ mam za sobą przesiadkę z EN500 na VN1500 Mean Streak.

1. Pokora - nie ma co chojrakować, ja pojechałem na otwarty placyk manewrowy i nawywijałem 8ek, polatelem po łukach i pozawracałem - ale to ja :D.
2. IMHO - powinno się tobie jeździć lepiej jak na Virago. Inaczej ułożona rama i inny rozstaw kół powodują że ten moto prawie nie czuć pomiędzy nogami :D Problem jest tylko kiedy gadzine postawisz na miękkim podłożu i się za mocno przechyli. Wtedy poczujesz te 100 kg różnicy w wadze jak go trzeba będzie szarpnąć do pionu ;p
3. 180cm i ledwo sięgasz do spacerówek ? coś tu nie gra bo te motocykle są dla tego wzrostu wręcz projektowane. Sprawdź czy nie masz modowanej kanapy i przesuniętych podestów względem spacerówek [lub na odwrót ;p ]?
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » sob sty 24, 2015

Korzystajac z chwilowego dostepu do neta, Winters przestaw spacerowki w druga strone,ja mialem dlugie nogi to siegalem ,wzystko jest rozkrecalne i mozesz je ustawic pod siebie.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » sob sty 24, 2015

To co Kazuhira +

ja z 225kg (VN800) na te 375kg naprawdę zasiadłem z pokorą i od razu musiałem grzać 400km...
Stawaj zawsze na twardym, jeśli pod górę to podjeżdżając zawsze ustawiaj moto odpowiednio do wyjazdu, żebyś mógł sam wyjechać. Używaj hamulca przedniego i wspomagającego tylniego. Waga robi swoje. Jak leci na bok, lepiej z nim nie walcz, bo Twoja noga może się z lekka podłamać.

Poza tym jazda - poezja.
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » sob sty 24, 2015

Ja zacząłem od 900tki, a przesiadłem się na Nomada. Piękna sprawa, mówię Ci. Po prostu zacznij jeździć i tyle. 1600 to wspaniały, łagodny motocykl, który odwzajemni Ci uczucie ;).
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » ndz sty 25, 2015

Dzięki za porady.
Gasman... wyczaiłem już temat ze spacerówkami... w wolnej chwili obrócę.
Wczoraj była mała impreza garage party...kolega motocyklista wpadł.... kolega nie wierzył że ten sprzęt był używany.... mówił żebym się przyznał że to z salonu.... musiałem wyjaśniać, że teraz to tylko 1700 można w salonie.... :-)

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz sty 25, 2015

Winters, masę dopiero czuć jak trzeba go podnosić z ziemi :D i tak jak wspomniał Robson, jak już leci to z nim nie walcz :hurra:

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » ndz sty 25, 2015

Siema
I ja zaczynalem od 900tki i po 6 miesiacach zamienilem na 2 litry, a 900tka byla moim pierwszy w zyciu motocyklem, jak napisal Kazuhira, pokora i trening...
dasz rade
narka
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Ando
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 23, 2011
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
VROC: 0

Post autor: Ando » pn sty 26, 2015

Winters , nie licz latek bo znam inne przykłady . Moja rada to przy ruszaniu i manewrowaniu w miejscu nie kładż twojego Vn w pochył .Mimo wszystko te 375 kg robi swoje . Jednak gdyby coś było nie po myśli :( to przy gmolach sam go podniesiesz / sprawdzone / :D

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » pn sty 26, 2015

Winter, spoko loko, dasz radę.......
Trochę pokory, trochę szacunku, ale nie za dużo, sporo wiary w siebie i będzie gitara.....
Jeżeli ja dałem radę to Ty na pewno sobie poradzisz.

Awatar użytkownika
PALETKA
Posty: 912
Rejestracja: ndz cze 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Road King 1600 był Voyager , VN 1500 Nomad.
VROC: 36065

Post autor: PALETKA » pn sty 26, 2015

Moja rada na pierwszą trasę nie bież z sobą plecaka .
PALETKA.

Neptun71
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013
Miejscowość: brodnica
Motocykl: nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Neptun71 » pn sty 26, 2015

moto Gasmana to salonowa perełka znam osobiście a prowadzi sie nisamowicie więc bez obawy bedziesz dbał to polatasz bez problemów

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » pn sty 26, 2015

Winters, sprawa do ogarnięcia bez problemu :) Ja przeskoczyłem z 800-tki na vn2000 i jak na razie zero przygód. Wręcz bym powiedział, że większe, cięższe moto jest stabilniejsze. Oczywiście moc i masa wymaga kontroli i szacunku, ale to już powinieneś mieć opanowane :) Powodzenia przy zakupie... jak się podoba i masz kasę to bierz :yeee:
Aha, tak na marginesie ja mam 175cm wzrostu i w porywach 85kg :)

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn sty 26, 2015

Ryffka pisze: jak się podoba i masz kasę to bierz
Hallo, nie śpimy :D
Winters maszynę ma już w garażu :D
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » pn sty 26, 2015

ciecio pisze:Hallo, nie śpimy

Winters maszynę ma już w garażu
Ech czepiasz się ;)

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn sty 26, 2015

No tak, maszyna już dawno w garażu... :D

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pn sty 26, 2015

Krasnal pisze:I ja zaczynalem od 900tki i po 6 miesiacach zamienilem na 2 litry
Krasnal, ale nie dodałeś, że Ty ze swoimi gabarytami dźwigasz 2kę jak siatkę kartofli :D :D :D
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn sty 26, 2015

Robson pisze:
Krasnal pisze:I ja zaczynalem od 900tki i po 6 miesiacach zamienilem na 2 litry
Krasnal, ale nie dodałeś, że Ty ze swoimi gabarytami dźwigasz 2kę jak siatkę kartofli :D :D :D
Właśnie próbowałem sobie wypbrazić Krasnala na 900tce, ale moja wyobraźnia podpowiada tylko takie obrazy :ok:

Obrazek

Krzysiek - mam nadzieję, że nie podpadłem za mocno... :hammer:
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Doktormedic
Posty: 28
Rejestracja: śr kwie 06, 2011
Miejscowość: Tarnobrzeg
Motocykl: KAWASAKI VN NOMAD 1600
VROC: 0

Post autor: Doktormedic » wt sty 27, 2015

Winters, jak nawiniesz kilka km to z pewnością wyczujesz bestyjkę. Trening czyni mistrza, masą się nie przejmuj :) Jak dla mnie Vn 1600 świetny wybór - będę pyrkał 4 sezon i na razie nic nie zmieniam :motos: będzie :ok:
LwG

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 100
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN900 Classic, Yamaha T-Max 530
VROC: 0

Post autor: marekm » wt sty 27, 2015

W 2004 roku miałem Vulcana 1600 Classic. To był mój n-ty motocykl, ale pierwszy cruiser. Banan nie schodził mi z twarzy, aż do dnia kiedy się lekko zagapiłem ;(

Przyjechała policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe i laweta. Wszyscy mieli co robić :(

Dołączam zatem do rad kolegów - ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć i cieszyć się z jazdy, bo Vulcan 1600 to bez dwóch zdań bardzo fajne moto :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 151 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 151 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą