zawieszenie dobija

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

zawieszenie dobija

Post autor: Gucio019 » pn sty 05, 2015

czołem!!!
koledzy przy hamowaniu dobija mi przednie zawieszenie. moto świeżo zakupione ma przejechane 10 tys mil. jak myślicie czy wymiana oleju wystarczy. nie słychać tam żadnych stuków. i jak to wygląda w kawasaki wymiana oleju w lagach czy trzeba zlewać przez te górne korki czy od spodu są jakieś korki spustowe. jaki olej polecacie.
dzięki za odp
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn sty 05, 2015

Dobijanie mogą powodować zarówno zużyte sprężyny, jak i z niski poziom oleju w lagach.
Bez wyjęcia sprężyn, ciężko będzie to stwierdzić.
Ja polecam olej 10W Motula, Castrola lub Liqui Moly.
Może się również okazać, ze trzeba będzie wymienić uszczelniacze olejowe. Uszczelniacze przeciwpyłowe wymienia się jak widać, że są zużyte lub popękane.
Jak będziesz potrzebował porady lub danych to pisz śmiało.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » pn sty 05, 2015

ok . dzięki w weekend się biorę za rozbieranie :)

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » wt sty 06, 2015

Po 10tyś sprężyny, to nie możliwe, ewentualnie miał wyciek i przed sprzedaniem został umyty, ja rozebrał bym amory, zmienił uszczelniacze olejowe i zalał 10W, no chyba że wcześniej ktoś zmienił olej na jakieś 5W to będzie dobijać
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » wt sty 06, 2015

kolego a z uszczelniaczami to trochę roboty chyba jest, nie? olej to sam zmnieniałem w poprzednim moto ale z uszczelniaczami to jeszcze nie miałem doczynienia. da się to zrobić samemu?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt sty 06, 2015

Bezproblemowo, dasz radę
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » wt sty 06, 2015

Robrob pisze: zalał 10W, no chyba że wcześniej ktoś zmienił olej na jakieś 5W to będzie dobijać
olej powinien być zalany jak fabryka podaje gęstość i przedewszystkim odpowiednia ilość!! sprawdź w serwisówce
moja ventka jest od kawy prawie 100kg cięższa i zalana jest 5w

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » ndz sty 18, 2015

:ok: bracia jakiej firmy polecacie uszczelniacze. brać pierwsze lepsze czy konkretnie jakąś firmę bo trochę tego jest na allegro

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » ndz sty 18, 2015

Polecam oryginały 65 zł sztuka
Lub zamienniki np. Athena
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

KroM
Posty: 26
Rejestracja: pn kwie 28, 2014
Miejscowość: Małopolska
Motocykl: był_VN900
VROC: 0

Post autor: KroM » śr sty 21, 2015

Odradzam samodzielną wymianę uszczelniaczy jeśli nie ma się wiedzy i narzędzi.


Niby to proste, ale widziałem już jak niejeden taki fachowiec uszkodził pierścienie wybijając je śrubokrętem co skutkowało porysowaniem rur a w konsekwencji do uszkodzenia nowych uszczelniaczy, wycieków z lag.......

zwykle się to kończy wymianą rur a to już droga zabawa

Takie czynności profesjonalne serwisy wykonują za niezbyt duże kwoty więc polecam takie rozwiązanie. Jest na YT pare filmików jak "fachowo" wymieniają uszczelniacze za pomocą śrubokreta :)

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » śr sty 21, 2015

A ja dla odmiany zalecam zrobić to samemu. Profesjonalne serwisy są drogie i wcale nie takie profesjonalne. Pójdą prawdopodobnie po najmniejszej linii oporu, wymienią olej, ewentualnie uszczelniacze i tyle. Oczywiście jeżeli nie wiesz, z której strony się trzyma młotek to może rzeczywiście nie rób tego sam. Ale jeżeli potrafisz naciągnąć łańcuch w starym rowerze to i z tym sobie poradzisz. Nie wiem czy amorki w 1,6 są takie same jak w 2,0, jeżeli tak to przeczytaj mój opis składania ich w odpowiednim dziale. Rozbiera się tak samo tylko w drugą stronę. Wyjęcie uszczelniaczy nie wymaga żadnych narzędzi, po zdjęciu zabezpieczenia i odkręceniu śruby z dołu wyjdą po pociągnięciu za rurę. Oczywiście ten zgarniający kurz trzeba wyjąć za pomocą wkrętaka, ale żeby porysować przy tym lagi to trzeba się uprzeć. Ja bym rozebrał je całkowicie, umył, sprawdził poszczególne elementy i złożył. Jeżeli w lagach trzasnęły tulejki (uwagi Tokara w moim opisie), to żadna wymiana oleju i uszczelniaczy nie pomoże. Poza tym będziesz wiedział, że wszystko jest OK.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

KroM
Posty: 26
Rejestracja: pn kwie 28, 2014
Miejscowość: Małopolska
Motocykl: był_VN900
VROC: 0

Post autor: KroM » śr sty 21, 2015

Góral pisze: Oczywiście ten zgarniający kurz trzeba wyjąć za pomocą wkrętaka, ale żeby porysować przy tym lagi to trzeba się uprzeć. .

Tu nie chodzi o porysowanie lag podczas wymiany.

Wbijanie tych piercieni ( panewek ) srubokretem powoduje male uszkodzenia na nich a nie na lagach- .. następnie taki pokiereszowany pierścien jezdzi po gładkiej ladze i robi w nich male rysy..... póżniej laga jest do wymiany, nowe uszczelniacze , olej - i tyle mozna czasem zaoszczedzic


Jeżeli chcesz robić to sam to jest specjalne narzędzie do montazu uszczelniaczy, bo takie istnieje i zostało wymyslone własnie po to, zeby nie uszkodzić elementów zawieszenia

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr sty 21, 2015

Góral dobrze prawi, jeżeli wymiana to tylko samodzielnie.......!!!
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2015 przez Tokar, łącznie zmieniany 1 raz.

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » wt sty 27, 2015

koledzy rozebrałem te lagi i pojawił sie mały problem u dołu co przepływa tam olej przez te dziurki znalazłem kawałki plastiku i zgniecioną sprężynke, podejrzewam ze cos tam było kombinowane bo mam troche obniżone zawieszenie. może któryś pomoże jak to powinno być. w obu lagach ta sama sytuacja. tak to wygląda na zdjeciach.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d3 ... 4b904.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e46 ... 573c4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d9 ... a2f04.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/190 ... 3ff36.html

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt sty 27, 2015

Jak możesz to poukładaj wszystkie części z jednej lagi i zrób zdjęcie, bo coś mi tu nie pasuje
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » wt sty 27, 2015

ok jutro po południu dodam. mi tez
cos tu nie gra w porównaniu do schematu z serwisówki.

KroM
Posty: 26
Rejestracja: pn kwie 28, 2014
Miejscowość: Małopolska
Motocykl: był_VN900
VROC: 0

Post autor: KroM » wt sty 27, 2015

Prawdopodobnie juz jakiś bohater domu cos reperowal. Powodzenia...moze uratujesz sprawe

Gucio019
Posty: 43
Rejestracja: pn gru 29, 2014
Miejscowość: Piotrkow Trybunalski
Motocykl: vn 1600 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Gucio019 » śr sty 28, 2015

Koledzy i tak to wygląda po rozebraniu kliknijcie na miniaturkę to się powiększy
Obrazek

na dole tłoka była taka zgnieciona sprężynka

Obrazek

na tłoku trzy krótkie sprężyny
Obrazek

wewnątrz rury nośnej na końcu tulejka i i cos takiego jak simering to czerwone.
Obrazek

ta tulejka dystansowa wygląda jakby była cięta , jest z jakiegoś tworzywa sztucznego były na niej takie opiłki
Obrazek

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr sty 28, 2015

No to wychodzi na to, że dobry magik tam działał.
Foto 1. na tłumiku powinna być jedna sprężyna a nie trzy jak na zdjęciu
Foto 2. ten drut , nie bardzo wiem gdzie miałby być.
Foto 4. Tuleja powinna być metalowa

Zmierz również długość sprężyn, porównaj z manualem, tam znajdziesz wszystkie dane , jaka powinna być długość sprężyn, jak uzbroić lagę z powrotem, jak zalać olej itd.
Jak będziesz miał problemy to pisz na PW, wszystkie dane ci podam
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » śr sty 28, 2015

Tuleja nie koniecznie metalowa widziałem też wersje w necie plastikowych ,sam mam plastikową a te druciki to była sprężynka w tym plastiku.
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą