Sprzęgło VN750 '86
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Sprzęgło VN750 '86
Witam wszystkich
Jestem początkującym motocyklistą i szczęśliwym posiadaczem Vulcana VN750
Dziś rano postanowiłem przepalić motocykl po 2 tyg. postoju. Odpalił normalnie, silnik się zagrzał i postanowiłem wrzucić jedynkę aby popracowała trochę przekładnia i skrzynia biegów.
I tutaj mały problem.
Bieg wskoczył dosyć głośno i z szarpnięciem, koło zaczęło się kręcić ale gdy wcisnąłem ponownie sprzęgło koło się nie zatrzymuje. Podobnie jest z kolejnymi biegami.
Dźwignia sprzęgła jest twarda, linka naciągnięta jak zawsze, tyle że tak jakby w ogóle nie było sprzęgła. Biegi wchodzą wszystkie ale ze zgrzytem. Nie próbowałem nic więcej aby nie uszkodzić przekładni.
Moje podejrzenia padają na samo sprzęgło, tj. tarcze, przekładki itp.
Czy ktoś z kolegów miał podobną przypadłość???
Olej jest do wymiany na 100% po sezonie. Motocykl ma przebieg ok 25000 mil
Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną i jakie konkretnie elementy kupić i wymienić
Pozdrawiam gorąco
Jestem początkującym motocyklistą i szczęśliwym posiadaczem Vulcana VN750
Dziś rano postanowiłem przepalić motocykl po 2 tyg. postoju. Odpalił normalnie, silnik się zagrzał i postanowiłem wrzucić jedynkę aby popracowała trochę przekładnia i skrzynia biegów.
I tutaj mały problem.
Bieg wskoczył dosyć głośno i z szarpnięciem, koło zaczęło się kręcić ale gdy wcisnąłem ponownie sprzęgło koło się nie zatrzymuje. Podobnie jest z kolejnymi biegami.
Dźwignia sprzęgła jest twarda, linka naciągnięta jak zawsze, tyle że tak jakby w ogóle nie było sprzęgła. Biegi wchodzą wszystkie ale ze zgrzytem. Nie próbowałem nic więcej aby nie uszkodzić przekładni.
Moje podejrzenia padają na samo sprzęgło, tj. tarcze, przekładki itp.
Czy ktoś z kolegów miał podobną przypadłość???
Olej jest do wymiany na 100% po sezonie. Motocykl ma przebieg ok 25000 mil
Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną i jakie konkretnie elementy kupić i wymienić
Pozdrawiam gorąco
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
Witam! Z tego co wnioskuję to próbę przeprowadziłeś na podniesionym tylnym kole..? mogło skleić tarcze z przekładkami ale to się zdarza. Spróbuj po wrzuceniu biegu i na wciśniętym sprzęgle opuścić delikatnie moto tak żeby koło dotknęło ziemi i tarcze z przekładkami się trochę poślizgały... oczywiście musisz to zrobić ostrożnie bo jak będzie coś poważniejszego ze sprzęgłem to ci moto z rąk ucieknie...najlepiej zrobić to przy ścianie w razie czego po prostu zdławisz silnik...Pozdro!
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Może to wina oleju w silniku! Jaki masz zalany???
Ja jeżdżę na MOTUL 5100 i jestem zadowolony???
Jeśli nic innego nie przychodzi ci d głowy, to byle do końce sezonu i zimą rozkręć wszystko i zobacz w jakim stanie są tarcze.
Wymień olej na śweży, koszt niewielki a zobaczysz czy coś się poprawiło, na pewno nie zaszkodzi. hehehe
Pozdro
Ja jeżdżę na MOTUL 5100 i jestem zadowolony???
Jeśli nic innego nie przychodzi ci d głowy, to byle do końce sezonu i zimą rozkręć wszystko i zobacz w jakim stanie są tarcze.
Wymień olej na śweży, koszt niewielki a zobaczysz czy coś się poprawiło, na pewno nie zaszkodzi. hehehe
Pozdro
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz mar 30, 2014
- Miejscowość: Dubidze
- Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
- VROC: 0
Ja też jeździe na takim samym oleju , wymieniłem wiosną
,a wiec dekiel wykręciłem i zamówiłem tarczę dam znać po wymianie czy pomogło ,myślę że będzie dobrze bo nowe maja 3mm a te stare co wyciągnąłem to mają jakieś 2,03mm
Ja miałem coś takiego że ciężko było mi biegi przełączać i na wciśniętym sprzęgle motor trochę jechał do przodu,zobaczymy co będzie po wymijanie
,a wiec dekiel wykręciłem i zamówiłem tarczę dam znać po wymianie czy pomogło ,myślę że będzie dobrze bo nowe maja 3mm a te stare co wyciągnąłem to mają jakieś 2,03mm
Ja miałem coś takiego że ciężko było mi biegi przełączać i na wciśniętym sprzęgle motor trochę jechał do przodu,zobaczymy co będzie po wymijanie
Jedz powoli ale zawsze do celu
-
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz mar 30, 2014
- Miejscowość: Dubidze
- Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
- VROC: 0
A więc tarcze wymienione , i powiem że motor całkiem inaczej chodzi ,biegi wskakują ja w masełko także polecam tym co mają takie problemy tarcze kupiłem takie
http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-kawas ... 06512.html
Piętnaście minut roboty
http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-kawas ... 06512.html
Piętnaście minut roboty
Jedz powoli ale zawsze do celu
Witam Wszystkich.
Sory ale połącze się pod temat spzęgła
Czytając tematy sprzęgła w vn 750, mam takie pytanie. Mianowicie mam vn 750 87 rok i czy to normalne, że skok dżwigni (klamki) sprzęgła jest bardzo krótki (muszę bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło), dodam jeszcze, że wysprzęgla mi dobrze, biegi wchodzą bez problemów.
Proszę Szanowne grono o jakieś odpowiedzi, sugestie, dodam że posiadam Kawę dopiero od połowy maja i jeszcze jej do końca nie rozgryzłem.
Pozdrawiam.
TomkaT
Sory ale połącze się pod temat spzęgła
Czytając tematy sprzęgła w vn 750, mam takie pytanie. Mianowicie mam vn 750 87 rok i czy to normalne, że skok dżwigni (klamki) sprzęgła jest bardzo krótki (muszę bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło), dodam jeszcze, że wysprzęgla mi dobrze, biegi wchodzą bez problemów.
Proszę Szanowne grono o jakieś odpowiedzi, sugestie, dodam że posiadam Kawę dopiero od połowy maja i jeszcze jej do końca nie rozgryzłem.
Pozdrawiam.
TomkaT
Kiedyś- Komar, Jawka, WFM, WSK, Jawa 350 ts, MZ ts 150, obecnie VN 750, a w przyszłości
Tomek
Tomek
Panowie,
Linka sprzęgła biegnie od klamki po lewej wzdłuż ramy aż do silnika. Z lewej obok chłodnicy na lince jest taki sześciokątny "walec" z gwintem i nakrętką. Służy do regulacji naciągu linki. Spróbujcie wyregulować tym + śruba przy samej klamce. Im bardziej wykręcicie gwint tym bardziej napięta wstępnie będzie linka i tym wcześniej będzie wysprzęglać licząc od puszczonej klamki.
Linka sprzęgła biegnie od klamki po lewej wzdłuż ramy aż do silnika. Z lewej obok chłodnicy na lince jest taki sześciokątny "walec" z gwintem i nakrętką. Służy do regulacji naciągu linki. Spróbujcie wyregulować tym + śruba przy samej klamce. Im bardziej wykręcicie gwint tym bardziej napięta wstępnie będzie linka i tym wcześniej będzie wysprzęglać licząc od puszczonej klamki.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
No to linka raczej do wymiany bo rozciągnięta za bardzo. Jeżeli przy maksymalnym rozkręceniu śruby regulującej sprzęgło nie rozłącza już na samym początku ruchu klamki (licząc od puszczonej klamki kiedy zaczynamy ją naciskać) to linka jest wyciągnięta. Od bidy można jeszcze jeździć póki łapie gdzieś w połowie wciśnięcia ale jeżeli przy maksymalnym rozkręceniu śruby regulującej sprzęgło rozłącza dopiero przy końcu wciśnięcia klamki (przy samej manetce) to już jest źle.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
Kto jest online
Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości