biały nalot na oczku kontrolnym poziomu oleju

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

biały nalot na oczku kontrolnym poziomu oleju

Post autor: Winters » ndz mar 08, 2015

Hej.
Troszkę się wystraszyłem bo na wewnętrznej stronie oczka kontroli poziomu oleju zobaczyłem dzisiaj po pierwszej dłuższej jeździe jakiś biały nalot. Wcześniej motocykl odpalany , nawet na dość długą pracę.... na postoju i nic takiego się nie działo. Ma ktoś tak czasami?

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » ndz mar 08, 2015

Wiem, że to woda tak się osadza przez "zimowe odpalanie" i podobno po dłuższej jeździe - konkretnym rozgrzaniu to znika. Trochę się zmartwiłem czy to nie uszczelka pod głowicą... ale innych objawów nie ma...

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz mar 08, 2015

zaczniesz jeździć to mu przejdzie :D
ogólnie nauki są dwie jedni przepalają przez zimę i sa takie efekty nie dogrzanego silnika inni odpalają dopiero wiosną i nawijają km i nie ma czasu woda sie odkładać w oleju :hurra:

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 09, 2015

a ktoś tez miał taki nalocik po zimie na wzierniku oleju?

Ando
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 23, 2011
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
VROC: 0

Post autor: Ando » pn mar 09, 2015

sprawdż wzrokowo jakość oleju w silniku . jeżeli nie był wymieniany powinien być ciemny . jakoś ta woda w oleju mnie nie przekonuje . przyjmując że jeżdzisz na płynie chłodzącym a nie na wodzie w układzie chłodzenia olej nie powinien zmienić koloru . sprawdż czy masz biały nalot na korku wlewu oleju .

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » pn mar 09, 2015

Jest jeszcze trzecia szkoła. Po zimie wypierdyczyć olej w kosmos i po problemie Tak robię od wielu lat.
Woda to nie jest efekt odpalania tylko skraplania i obniżenia temp poniżej punktu rosy. Wylej olej i masz pewność że będzie gitarra. Szczególnie vn 1600 jest wrażliwy na dobry olej . Nie warto ryzykować Wiem że wielu się z tym nie zgodzi ale tak mnie kiedyś w szkole uczyli Po zimie wymienić olej i szlus :ok: :yeee:
--

Ando
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 23, 2011
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
VROC: 0

Post autor: Ando » pn mar 09, 2015

A ja się z Tobą w 100 % zgadzam - Grześ :yeee:

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 09, 2015

Olej i filtry zostały wymienione na koniec sezonu - olejek świeży, jasny jak wlany 10 minut temu.
Tak trochę poczytałem na innych forach i praktycznie to norma - jeśli się odpala silnik zimą :-(
A wiadomo... znajomi wpadali pooglądać i im się odpalało.... to efekt... :-(

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 09, 2015

Olej i filtry zostały wymienione na koniec sezonu - olejek świeży, jasny jak wlany 10 minut temu.
Tak trochę poczytałem na innych forach i praktycznie to norma - jeśli się odpala silnik zimą :-(
A wiadomo... znajomi wpadali pooglądać i im się odpalało.... to efekt... :-(

Irek71
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 02, 2013
Miejscowość: Podkarpacie
Motocykl: Kawasaki VN1500 Classic
VROC: 0

Post autor: Irek71 » pn mar 09, 2015

Ja mam taki sam efekt na oczku.przepalalem moto zima.Mysle ze znaszymi moturami jest wszystko OK.

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » pn mar 09, 2015

A u mnie gość mówił nie wymieniaj bo ja wymieniłem 2 lata temu a w ubiegłym roku 400 km zrobiłem :D ,śmiać mi się chciało i krótko po zakupie w lutym wymieniłem ,ale faktycznie stary olej wyglądał jak nówka.Przed wymianą w okienku widać było parę ,ale z tym białym nalotem to nie rozumiem,jak biały jak mleko ?
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
PALETKA
Posty: 912
Rejestracja: ndz cze 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: Road King 1600 był Voyager , VN 1500 Nomad.
VROC: 36065

Post autor: PALETKA » pn mar 09, 2015

Ja to przerabialem powodem tego jest niedogrzany silnik zaczniesz jezdzić w dalsze trasy i będzie po sprawie.Pozdrawiam.
PALETKA.

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 16, 2015

Tak więc dzisiaj z powodu urlopu :-) .... zrobiłem jakieś 150 km.... na dość wysokich obrotach.... i temat zniknął..... oczko zrobiło się przeźroczyste.... biała "para" od wewnątrz zniknęła..... Dzięki za podpowiedzi .... :D :D :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą