ECU, moduł vn 1700

Szerszen
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 05, 2014
Miejscowość: West Pomerania
Motocykl: Kawasaki VN 1700 LT
VROC: 0

ECU, moduł vn 1700

Post autor: Szerszen » pn maja 05, 2014

Podczas szukania przyczyny usterki opisanej w poście „Pompa paliwa vn 1700” znalazłem informację, że w 2010 roku Kawasaki miało akcje serwisową polegająca na wymianie ECU. Napisałem do przedstawiciela Kawasaki w Polsce i faktycznie potwierdził tę informację, zarazem poinformował, że mogę napisać do dowolnego serwisu Kawasaki na terenie USA lub Kanady i tam dostanę informację, czy ECU w moim motocyklu podlega wymianie. Tak też zrobiłem i po 4 godzinach miałem odpowiedź, że ECU w moim moto podlega wymianie. Z informacji z ulotki Kawasaki wynika, że wymiana odbywa się bez względu na status gwarancji i rodzaju własności pojazdu. Z informacji uzyskanych od Kawasaki w Polsce dowiedziałem się, że firma Kawasaki w USA przesyła ECU pocztą. Ostatecznie Kawasaki Polska wzięła problem „na bary” i: (odpowiedź od Kawasaki Polska)
„Skontaktowałem się z siedziba Kawasaki EU
W tym momencie muszę zaczekać, aż otrzymam do Pańskiego motocykla ECU ponieważ różnią się one o tych z wersji europejskich .
Jak tylko otrzymam ECU skontaktuje się z Panem i uzgodnimy jak dojdzie do wymiany.”

:)

Cena nowego ECU – 4550 zł

Przedział VIN które kwalifikowały się do akcji serwisowej na terenie US i Kanady

VN1700A9F/A9FA/A9FL/A9FAL JKBVNRA1√9A000102 - JKBVNRA1√9A001854
VN1700AAF/AAFL JKBVNRA1√AA003004 - JKBVNRA1√AA004618
VN1700B9F/B9FA/B9FL/B9FAL JKBVNRB1√9A000059 - JKBVNRB1√9A001863
VN1700BAF/BAFL JKBVNRB1√AA000017 - JKBVNRB1√AA000936
VN1700C9F/C9FA/C9FL/C9FAL JKBVNRC1√9A000046 - JKBVNRC1√9A002733
VN1700CAF/CAFL JKBVNRC1√AA005004 - JKBVNRC1√AA006146
VN1700DAF/DAFL JKBVNRD1√AA000010 - JKBVNRD1√AA000129
VN1700E9F/E9FA/E9FL/E9FAL JKBVNRE1√9A000017 - JKBVNRE1√9A001565
VN1700EAF/EAFL JKBVNRE1√AA004003 - JKBVNRE1√AA004340
VN1700FAF/FAFL JKBVNRF1√AA000002 - JKBVNRF1√AA000066
VN1700G9F/G9FL JKBVNRG1√9A000051 - JKBVNRG1√9A001017
VN1700GAF/GAFL JKBVNRG1√AA003002 - JKBVNRG1√AA003296

instrukcja kawasaki:
https://www.dropbox.com/s/rzxq0cueajjgn ... 010-06.pdf

pozdrawiam

Harold
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: USTKA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC LT
VROC: 100704

Post autor: Harold » pn maja 05, 2014

HEJ,zainteresował mnie twój post ,gdyż sam ujeżdżam 1700 LT z 2009 roku i jak narazie niemam z nim zadnych problemów,ale mimo wszystko trzeba brać wszystko pod uwagę,i dzielić sie uwagami,gdyż jak sam zauważyłem informacje na temat tego modelu są niezbyt duże a rynek z czesciami tez jest ograniczony.Mam nadzieje ze wszystko potoczy się w jak najlepszym porządku i nie bedą to takie koszty jak napisałeś.pozdro

Szerszen
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 05, 2014
Miejscowość: West Pomerania
Motocykl: Kawasaki VN 1700 LT
VROC: 0

Post autor: Szerszen » wt maja 06, 2014

Harold pisze:HEJ,zainteresował mnie twój post ,gdyż sam ujeżdżam 1700 LT z 2009 roku i jak narazie niemam z nim zadnych problemów,ale mimo wszystko trzeba brać wszystko pod uwagę,i dzielić sie uwagami,gdyż jak sam zauważyłem informacje na temat tego modelu są niezbyt duże a rynek z czesciami tez jest ograniczony.Mam nadzieje ze wszystko potoczy się w jak najlepszym porządku i nie bedą to takie koszty jak napisałeś.ptozdro
HEJ, musimy się zgadać na wspólne latanie:-) co do ECU, sprawdź. Jeżeli masz niebieska kropkę na ECU to znaczy ze masz już wymienione. Wadliwe mają białe kropki.

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Re: ECU, moduł vn 1700

Post autor: kacmar » śr maja 07, 2014

Szerszen pisze: Ostatecznie Kawasaki Polska wzięła problem „na bary” i: (odpowiedź od Kawasaki Polska)
„Skontaktowałem się z siedziba Kawasaki EU
W tym momencie muszę zaczekać, aż otrzymam do Pańskiego motocykla ECU ponieważ różnią się one o tych z wersji europejskich" .
Wie ktoś, na czym polegają róźnice w module ECU ?

Awatar użytkownika
Remo
Posty: 1990
Rejestracja: śr kwie 28, 2010
Miejscowość: Kujawy/Mazowsze
Motocykl: VN 1700 Classic Tourer
VROC: 22969

Post autor: Remo » śr maja 07, 2014

Nie ma różnic :p
Montowany wcześniej był po prostu wadliwy i powodował właśnie takie objawy jak zostało to opisane wcześniej. Jak widać informacja o akcji wymiany nie dotarła do wszystkich użytkowników.
"Nie ma takiego okrucieństwa ani niesprawiedliwości jakich nie dopuściłby się rząd z chwilą gdy zabraknie mu pieniędzy". Alexis de Tocqueville
"Niczyje zdrowie, wolność ani mienie nie są bezpieczne, kiedy obraduje parlament" Mark Twain
"Najlepszym argumentem przeciwko demokracji jest kilkuminutowa rozmowa z potencjalnym wyborcą" Winston Churchill
Keep calm - I'm from Poland.
www.wypozycz-auto.com.pl
www.detektywi-prawnicy.pl

Doogg
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 22, 2015
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Classic
VROC: 2009

Post autor: Doogg » ndz mar 22, 2015

Szerszen,
Witam, ja jestem od niedawna posiadaczem vulcana tez z 2009r ktory został sprowadzony z USA.
Oglądałem dzis mój ECU i było tam białe kółko, niebieskiej kropki nie widziałem. Zastanawiam sie czy u mnie komputer został wymieniony, bo motor został sprowadzony do Polski bodajże pod koniec 2014 roku. Z nr VIN kwalifikował by sie do wymiany

Szerszen
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 05, 2014
Miejscowość: West Pomerania
Motocykl: Kawasaki VN 1700 LT
VROC: 0

Post autor: Szerszen » pn mar 23, 2015

Jedz do serwisu Kawasaki, jeżeli nie było wymieniane to zrobią to. Cały opis i plik do pobrania masz powyżej w poście. Trzeba trochę czekać na ECU. Daj znać jak ogarniesz temat.
Pozdr

P. S gratuluję wyboru motocykla:-)

Doogg
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 22, 2015
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Classic
VROC: 2009

Post autor: Doogg » pn mar 23, 2015

A czy do serwisu muszę podjechać motocyklem czy dowód wystarczy?

Szerszen
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 05, 2014
Miejscowość: West Pomerania
Motocykl: Kawasaki VN 1700 LT
VROC: 0

Post autor: Szerszen » pn mar 23, 2015

Myślę, że to nie jest istotne, ale najlepiej zapytać kogoś w serwisie, ostatecznie potrzebny jest VIN i w mojej ocenie taka sprawę można także załatwić przez telefon.

Doogg
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 22, 2015
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Classic
VROC: 2009

Post autor: Doogg » czw mar 26, 2015

Chce się podzielić początkiem mojej przygody z serwisami Kawasaki.
Początkowo zadzwoniłem do Serwisu z Poznania, nie powiem, pan wszystko mi wytłumaczył ale skierował do głównego przedstawiciela w Polsce firmy PROBIKE S.A. gdyz o od ich decyzji (powiedział mi też ze teraz jest kto inny na stanowisku który zajmuje sie tymi rzeczami bo uprzednio ktoś powiedzmy miał 'humory'), niestety nie mogłem sie z nimi skontaktować. Zadzwoniłem tez do Wrocławia, podałem adres e-mail i kontakt tel. i czekam

Doogg
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 22, 2015
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Classic
VROC: 2009

Post autor: Doogg » czw mar 26, 2015

Udało mi sie skontaktować z PROBIKE S.A.
Jak mi odpowiedzą po Was poinformuje

Doogg
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 22, 2015
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Classic
VROC: 2009

Post autor: Doogg » czw mar 26, 2015

Przesyłam odpowiedz od Kawasaki, cytuje:
"Pojazdy pochodzące z innego rynku np. USA, Ameryka Południowa, Azja są objęte kampaniami producenta ale tylko na obszarze rynku, na jaki zostały wyprodukowane/sprzedane. Dlatego nie byłem w stanie znaleźć/zobaczyć Pańskiego pojazdu w europejskiej bazie danych KAWASAKI. Zatem z przykrością informuje, iż nie jestem w stanie Panu pomóc. Pojazdy z w/w rynków są/mogą być inne niż modele europejskie zaś informacja o kampaniach na tych rynkach nie są kierowane do Europy.

Pozostaje mi skontaktować sie z przedstawicielem w USA

Szerszen
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 05, 2014
Miejscowość: West Pomerania
Motocykl: Kawasaki VN 1700 LT
VROC: 0

Post autor: Szerszen » czw mar 26, 2015

Tak, napisz do USA, najlepiej tam, gdzie był kupiony twój Vn. Dziwna odpowiedz z probiker, tym bardziej, że za ECU nie płaci dystrybutor na dany kraj, koszt wymiany wzięła na siebie firma Kawasaki. Ta niechęć dystrybutora wynika ze zwyczajnego niechciejstwa.

Awatar użytkownika
Barney
Posty: 1238
Rejestracja: czw wrz 13, 2012
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Motocykl: VN 800E Drifter, VN 1700 Nomad
VROC: 35325

Post autor: Barney » czw mar 26, 2015

ja tez jestem po wymianie ECU ..... ale jakos nie przypominam sobie bym pisal do USA ..... rozmawialem z Kawasaki Polska - podalem nr VIN .... oni zas skontaktowali sie z USA i potwierdzili wymiane ... przyslali ECU i po 2-3 tygodniach bylo juz wymienione ....

Sprawa blyskawicznie i bezproblemowo zostala rozwiazana ...
VROC #35325

"Jeśli pijąc alkohol - jestem alkoholikiem
to czy pijąc Fantę - będę fantastyczny ...? "

Szerszen
Posty: 40
Rejestracja: pn maja 05, 2014
Miejscowość: West Pomerania
Motocykl: Kawasaki VN 1700 LT
VROC: 0

Post autor: Szerszen » czw mar 26, 2015

Tez nie miałem problemu, tym bardziej dziwne, że teraz problem się pojawił.

Doogg
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 22, 2015
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Classic
VROC: 2009

Post autor: Doogg » czw mar 26, 2015

Hmm, nie wiem czy to niechęć ze strony dystrybutora, odpowiedzi otrzymywałem bardzo szybko, nawet po kilku minutach, nie wiem kto lub co zawiniło.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą