DIY - podłączenie lightbarów

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

DIY - podłączenie lightbarów

Post autor: fitter » czw maja 24, 2012

No i życie mnie zmusiło pogrzebać w elektryce motonga. Może to dla niektórych nic takiego, ale ja jestem z siebie dumny - w końcu zrobiłem to sam! Pomimo postudiowania informacji w sieci i przypomnienia sobie podstaw elektrotechniki nie obyło się bez telefonicznych konsultacji z Goblinem (dzięki Bracie), ale "prace ręczne" to moja robota.

A zaczęło się prozaicznie - lightbary miałem jakoś dziwnie podłączone - świeciły z długimi a wyłącznik wyłączał tylko jednego. Postanowiłem je zapiąć jak trzeba i stanęło na tym, że .... położyłem nowe okablowanie. I działa :)
Instalacja oparta na przekaźniku 12V16A (mały taki stosowany w Lanosach i innych wynalazkach do sterowania wentylatorem chłodnicy), całość podpięta pod wyjścia na akcesoria w reflektorze (W/BL - plus, BK/Y - masa) które fabrycznie wpięte są w gniazdo bezpiecznika 10A (pierwszy w puszce). Sterowanie cewką ze świateł krótkich, czyli po włączeniu długich się wyłączają. Dodatkowo mam wyłącznik, wiec w słoneczne dni mogę je wyłączyć i bujać się tylko na krótkich ;)

Jako, że czasami zdarza się, że ktoś szuka schematu lub zadaje pytanie jak to zrobić, aby było łatwiej wrzucam schemat - może się komuś przyda nie tylko w 900-ce.

Na zielono fragment schematu z manuala

Obrazek
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pt mar 08, 2013

Dzięki za schemat,pytanie nie jestem elektrykiem,ale z tego co widzę w lampie są 2 przewody lużne ,tak samo obok akumulatora tez są dwa przewody luzem.Jak się za to zabrać podłączyć z lampy,wytłumacz mi jak możesz czynności po kolei,co muszę dokupić lampy są już założone ,przełącznik w drodze ,co dalej,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt mar 08, 2013

Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
:ok:

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » pt mar 08, 2013

Mayones pisze:Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
:ok:
Ja się bałem podłączyć pod te cieniutkie kable lighbar. Jak zasadzisz na nie 2x55 Watt to najzwyczajniej mogą spłonąć :-) Pocisnąłem nowe przewody, od akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem po drodze :-)
Te oryginał w lampie to jakieś taki "niepolskie"-cienkie, wiotkie po prostu nijakie :-). U nas to muszą być srogie kable z tzw drutu :-)

Fitter, gratulacje.............a tak na marginesie, podłączyłeś amerykańską lampę led?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob mar 09, 2013

Tokar pisze: Ja się bałem podłączyć pod te cieniutkie kable lighbar. Jak zasadzisz na nie 2x55 Watt to najzwyczajniej mogą spłonąć :-) Pocisnąłem nowe przewody, od akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem po drodze :-)
Te oryginał w lampie to jakieś taki "niepolskie"-cienkie, wiotkie po prostu nijakie :-). U nas to muszą być srogie kable z tzw drutu :-)
U mnie te kable w reflektorze i w schowku są GRUBE zakończone sporym konektorem wydaje mi się że najgrubsze że wszystkich które są w reflektorze, do cienkich bym nie podłączał podłączone mam 2x35W, wcześniej od "nowości" było w sumie 3 żarówki 55W na kablu zasilającym reflektor :razz:

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » sob mar 09, 2013

Panowie wielkie dzięki za porady i opinie skorzystam z każdej propozycji ,na wtorek mam umówionego szamana ,dzisiaj dokupiłem resztę potrzebnych rzeczy ,i do roboty .
Jestem na forum dopiero od wczoraj .Dzięki Wam wielkie za porady ,wybaczcie jak będę dalej pytał i radził się Was ,jak widzę jesteście w temacie motory .Ja nie jeżdziłem prawie 40 lat .Za młodu były to WFM WSK 125 174 Gazela,były to motory proste w obsłudze,remont robiło się w ciągu paru godzin.A w tym obecnym ,przyznam nie mam pojęcia .Zresztą w mechanice byłem zawsze do tyłu ,uważam każdy powinien robić to co najlepiej umie ,pozdrawiam Całą brać Vulkaneri ,pytanie co to jest WROC proszę o wytłumaczenie mi,życzę udanego weekendu LwG :pedzi:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob mar 09, 2013


Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » śr sie 05, 2015

Witam. Podłączyłem wg schematu fittera i lipa. Lightbary świecą cały czas pomimo tego iż kluczyka nie ma w stacyjce. Hmm nie mam pojęcia jak to podłączyć ?

Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » śr sie 05, 2015

Jeszcze zapomniałem napisać jaki mam przekaźnik... Oto link
http://zapodaj.net/7ee0e848c7c2e.jpg.html
Ale czy to ma jakieś znaczenie?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr sie 05, 2015

Musiałeś coś nie tak podłączyć schemat fittera jest jak najbardziej ok na przewodzie oznaczonym R/Y napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu motocykla. Przekaźnik nie ma znaczenia, Twój ma dwa styki zwierny 87 i rozwierny 87a lightbar podłącz do zwiernego 87.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » śr sie 05, 2015

Wydaje mi się ze coś z przekaźnikiem nie tak. Jutro kupie nowy , ten mógł być walnięty.

Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » śr sie 05, 2015

A co do przewodu R/Y to tam się wpialem i dziwne ze swieci jak wszystko powpinane mam zgodnie ze schematem do przekaźnika mimo ze moto jest nie odpalony. Nawet kluczyka nie musi być w stacyjce. Wiec skąd ten prąd na tym przewodzie? Pozostałe przewody są tez dobrze podłączone zgodnie ze schematem.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr sie 05, 2015

Jaką masz wersję motocykla, fitter podał schemat do wersji US w europejczyku może być inaczej.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » czw sie 06, 2015

Temat ogarnięty. Wszystko działa tak jak chciałem. Dzięki wszystkim za pomoc.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sie 06, 2015

Spoko dobrze, że działa następnym razem słuchaj bardziej doświadczonych mówiłem, że na pewno coś źle podłączyłeś. ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Many
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 18, 2016
Miejscowość: Łomża
Motocykl: VN 900
VROC: 0

Post autor: Many » śr cze 22, 2016

Poszukuję żarówek LED
H6M P-15D-25-1
Gdzie w Polsce można je kupić?

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » pt lip 13, 2018

Mayones pisze:Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
:ok:
A takie mam pytanie, pod te luźne konektory w lampie w VN900 to jak podpinacie w sensie - tam jest tylko jedna strona konektora i trzeba dokupić drugą, czy wymieniacie na jakiś inny konektor?

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » sob lip 14, 2018

To jest dosyć duży konektor więc po podpięciu swojego kabla zaizoluj. Szkoda wymieniać, bo jest fabrycznie zarabiany. Ja miałem pod ręką trochę mniejsze oczko wiec je wykorzystałem - weszło ciasno i trzymało przez kilka lat bez problemu.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » sob lip 14, 2018

Dzięki za info fitter. Myślałem ze gdzieś można dokupić druga część tego konektora zarobić do niej kabelki od zapalniczki i po prostu złączyć. A rozumiem ze trzeba jakoś dopiąć nowe kable do starych

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » sob lip 14, 2018

Możesz szukać takiego dużego konektora męskiego, tylko, że ja poszedłem na łatwiznę ;)
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 15 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 15 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą