Problem z Paliwem

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Problem z Paliwem

Post autor: Darecki » pn sie 10, 2015

Dziś zostałem unieruchomiony. A doszło do tego tak. Podjechałem na stację zatankowałem do pełna i po odpaleniu silnik zgasł. Ponowne uruchomienie po kilku - kilkudziesięciu sekundach kręcenia rozrusznikiem i silnik zaskoczył jak na ssaniu. Po odpuszczeniu gazu znowu zdechło.
Jeszcze raz odpaliłem tym razem szybciej poszło ruszyłem ale nie mogłem odpuścić manetki gazu bo na wolnych gasł. Po przejechaniu kilkuset metrów musiałem zjechać na pobocze bo okazało się że cieknie mi paliwo i to zdrowo.
Paliwo wyciekało tymi rurkami
Obrazek
i
Obrazek
Może miał ktoś podobne problemy i wie co z tym zrobić

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Re: Problem z Paliwem

Post autor: Darecki » pn sie 10, 2015

Darecki pisze:Dziś zostałem unieruchomiony. A doszło do tego tak. Podjechałem na stację zatankowałem do pełna i po odpaleniu silnik zgasł. Ponowne uruchomienie po kilku - kilkudziesięciu sekundach kręcenia rozrusznikiem i silnik zaskoczył jak na ssaniu. Po odpuszczeniu gazu znowu zdechło.
Jeszcze raz odpaliłem tym razem szybciej poszło ruszyłem ale nie mogłem odpuścić manetki gazu bo na wolnych gasł. Po przejechaniu kilkuset metrów musiałem zjechać na pobocze bo okazało się że cieknie mi paliwo i to zdrowo.
Paliwo wyciekało tymi rurkami
Obrazek
i
Obrazek
Może miał ktoś podobne problemy i wie co z tym zrobić

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn sie 10, 2015

podobne tematy i problemy:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=10005
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=10039
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=4231

czyli pewnie gazior do czyszczenia lub wymiana jakiś elementów (jak w moim przypadku iglicy z pływakiem), bo ci zalewa gaźnik
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pn sie 10, 2015

A po przełączeniu kranika na PRI (środkowa pozycja) paliwo powinno wyciekać tymi rurkami?
Wcześniej tego chyba nie było

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn sie 10, 2015

PRI służy do spuszczenia paliwa z baku i do jazdy się tego nie używa.

Ewidentnie objawy wskazują na zawieszony pływak w gaźniku. Puknij zdecydowanie w niego kilka razy i powinno być ok. A przy okazji czeka Cię czyszczenia gaźnika.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pn sie 10, 2015

Dobra to by wyjaśniło dla czego po przekręceniu kranika wycieka, w sumie to go jeszcze nie używałem do tego celu. Czyli przy zawieszonym pływaku nadmiar paliwa jest wywalany tą grubszą rurką na zewnątrz. A co z tą cienką rurką z pierwszego zdjęcia, dlaczego i z tej cieknie? Z parkingowych oględzin posiadając tylko multitoola nie dotarłem do miejsca jej zamocowania. Ale wydaje mi się że jest do osłony filtra poprowadzona.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn sie 10, 2015

bo paliwo się przelewa przez gaźnik do filtra, i dołem filtra leci tą rurką. Górny wężyk jest od membrany chyba.

kranik łatwo sprawdzić czy nie jest do naprawy. Przy wyłączonym silniku paliwko powinno lecieć tylko na PRI, jeżeli leci Ci także na ON to masz kranik do naprawy, bo powinno lecieć tylko na włączonym silniku gdy wytwarza się podciśnienie.

druga sprawa na PRI nie powinno przelewać bo pływak z iglicą powinien odciąć paliwko, a skoro tego nie robi, to ci wywala każdą dziurą paliwo :)

PRI służy też do zalania gaźnika jak się go demontowało i nie ma w sobie ani grama paliwka, wtedy się odkręca PRI, komora pływaka wypełnia się paliwem, pływak odcina i gaźnik gotowy do odpalania motocykla.

Podstawowa naprawa taka jak Badger napisał, walenie w gazior, aby się odblokował pływak i potem zabawa w czyszczenie i szukanie przyczyn.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Duch

Post autor: Duch » pn sie 10, 2015

ja PRI czasami urzywałem jak chciałem gnać jak wariat 170-180,przy standardowym ustawieniu brakowało paliwa po 2-3 minutach :twisted:

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pn sie 10, 2015

Kilka celnych "uwag" w gaźnik za pomocą kawałka pręta aluminiowego i udało się odblokować pływak. Dzięki za pomoc. Dla pewności trzeba będzie przeczyścić ten gaźnik. A pokusiło mnie i nalałem lotosowej 95 :wall:

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » wt sie 11, 2015

Darecki pisze:A pokusiło mnie i nalałem lotosowej 95
myślę, ze nie miało to większego znaczenia w tym przypadku - raczej działa syf w baku, rdza ze ścianek wewntrznych zbiornika.

Stara zasada - dłuzszy postój motocykla = bak zalany pod korek
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt sie 11, 2015

Badger pisze:Stara zasada - dłuzszy postój motocykla = bak zalany pod korek
Ponoć w naszych obecnych ocynkowanych nie trzeba ;) ale polecam załozenie dodatkowego filterka pod kranikiem, najlepiej takiego szklanego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 56 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 56 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą